تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

کفپوش اپوکسی کف گاراژ؛ ۸ گام مهم برای اجرای آن

کفپوش اپوکسی کف گاراژ؛ ۸ گام مهم برای اجرای آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

گاراژ ها محیط هایی برای پارک انواع وسیله نقلیه از قبیل خودرو و موتور سیکلت هستند. به جهت قرار گرفتن این محیط در معرض تنش های بالا حتماً لازم است که از یک کفپوش اپوکسی کف گاراژ برای حفاظت از سطح کف و افزایش مقاومت آن استفاده کنید. البته این پوشش های کف مانند دیگر انواع کفپوش اپوکسی پارکینگ یک نوع عملکرد را ارائه می دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم ۸ گام مهم اجرای این کفپوش ها را ذکر کنیم تا بعد از خرید یک آشنایی کلی با فرآیند اعمال آن داشته باشید.

آماده سازی دیواره ها و کف قبل از اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ

برای اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ حتما باید یکسری آماده سازی های اساسی را درست در قسمت محل اتصال دیوار به کف انجام دهید. شما میتوانید با قرار دادن یک پوشش پلاستیکی همراه با چسب در قسمت پایه دیوار از رنگی شدن آن جلوگیری کنید. بعد از آن باید کلیه آلودگی‌ها و مواد روغنی را از کف گاراژ کاملا پاک و تمیز کنید. برای انجام این کار انجام یک مرحله شستشو لازم و ضروری می باشد.

اهمیت اصلاح ترک ها و شیارها در اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ

ترک ها و شیارها از مشکلات رایج و مهم در سطوح کف بتنی می باشند. شما باید با بررسی دقیق و ارزیابی‌های مهندسی کلیه ترک ها و شیارهای جزئی و بسیار عمیق را شناسایی و سپس آنها را ترمیم کنید. هر چقدر بتوانید در حوزه پوشش دهی ترک ها بهترین عملکرد را داشته باشید قطعاً مقدار کفپوش اپوکسی کف گاراژ هم کمتر مصرف می شود. از طرفی در پایان کار سطحی هموار و یکدست خواهید داشت.

استفاده از ساینده های ماشینی

دستگاه های ساینده ماشینی تجهیزاتی هستند که برای صیقل دادن سطح کف مورد استفاده قرار می گیرند. وجود هرگونه ناهمواری حتی در مقیاس بسیار کوچک و ریز می تواند باعث ایجاد برآمدگی های بدفرم در کفپوش گاراژ شود. ما از این ساینده های ماشینی استفاده می کنیم تا در پایان کار بتوانیم یک کفپوش با ضخامت یکسان را ایجاد کنیم. با توجه به اینکه این فرآیند می‌تواند باعث ایجاد گرد و غبار شود .حتماً بعد از آن انجام شستشوی کلی مفید خواهد بود.

کفپوش اپوکسی کف گاراژ؛ ۸ گام مهم برای اجرای آن

اسید شویی کف

این فرایند که غالبا تحت عنوان اسید شویی یا acid etching شناخته می شود به شست و شوی سطح کف با مواد اسیدی می پردازد. این فرایند به قدری اهمیت دارد که می تواند تعیین کننده شدت چسبندگی کفپوش اپوکسی کف گاراژ باشد. با استفاده از اسید شویی شما می توانید یک آماده سازی اساسی و ایده آل در کف سازه یا گاراژ خود ایجاد کنید.

شستشوی مجدد سطح بعد از اسید شویی

بعد از اینکه فرآیند اسید شویی به طور کامل انجام شد شما می‌توانید کفپوش اپوکسی را اجرا کنید. درواقع مواد اسیدی حتماً باید از روی سطح برداشته شود. برای حذف مایعات اسیدی از روی کف شما می توانید یک فرایند شستشوی مجدد را با آب گرم انجام دهید. این کار باعث می شود تمام مواد اسیدی باقیمانده بر روی بتن و روزنه های آن به طور کامل پاکسازی و حذف شوند.

اصولاً مواد اسیدی تنها برای حذف عناصر خشک شده بر روی بتن و همچنین پاکسازی کامل آن مورد استفاده قرار می گیرد .لذا نباید با رزین اپوکسی تماس داشته باشند. بعد از شستشو نیز شما باید سطح را کاملا خشک کنید. برای خشک کردن کف می توانید از کپسولهای گاز همراه با نازل شعله افکن استفاده کنید. حرارت بسیار بالای شعله ها قطعاً باعث خشکی زودتر سطح کف خواهند شد. شما باید به طور دقیق کلیه رطوبت های موجود در سطح کف را از بین ببرید.

کفپوش اپوکسی کف گاراژ؛ ۸ گام مهم برای اجرای آن

اجرای پرایمر قبل از استفاده کفپوش اپوکسی کف گاراژ

پرایمر اپوکسی کف مواد بسیار ارزشمندی هستند که برای پوشش دهی سطوح کف مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگها می توانند سطحی صاف و بسیار یکدستی را ایجاد کنند. در نتیجه استفاده از کفپوش اپوکسی کف گاراژ بر روی پرایمرها نتیجه بسیار مطلوب و رضایت بخشی را خواهد داشت. پرایمرها یا سیلر اپوکسی نفوذ پذیری بالایی دارند و می‌توانند کلیه نقایص سطح کف را کاملاً پوشش دهند. با استفاده از پرایمر میزان مصرف رنگ های رویه کاهش می یابد و از این طریق می‌توانید در مصرف کفپوش اپوکسی کف گاراژ نیز صرفه جویی کنید. علاوه بر این اجرای پرایمر می تواند به عنوان یک لایه پشتیبان مقاومت لایه های رویه کفپوش اپوکسی را افزایش دهد.

لایه اول کفپوش اپوکسی کف گاراژ

پس از اجرای پرایمر شما می توانید به اختلاط هاردنر اپوکسی و رزین اپوکسی بپردازید. نسبت اختلاط این دو جزء حتما باید رعایت شود چرا که اگر ذره‌ای اشتباه در میزان اضافه کردن مواد هاردنر به رزین های اپوکسی صورت گیرد رنگ شما کاملا از بین می رود و به همین دلیل شما باید در فرایند اجرای کفپوش اپوکسی کف گاراژ اهمیت بسیار زیادی به نسبت اختلاط ترکیب رنگ دهید. با اختلاط صحیح این دو جز می‌توانید لایه اول را با یک ضخامت مشخص و تعیین شده اعمال کنید. این لایه غالباً به عنوان پوشش میانی اپوکسی میان پرایمر و لایه نهایی قرار دارد.

اعمال لایه نهایی

شما باید تا خشک شدن نسبی لایه میانی کفپوش اپوکسی کف گاراژ صبر کنید تا لایه نهایی بتواند بر روی سطح کف بنشیند. اجرای لایه ای کفپوش اپوکسی یک رویکرد بسیار هوشمندانه می باشد. چرا که این لایه ها پس از سخت شدن کامل شدت مقاومت بسیار بالا و فزاینده ای خواهند داشت. به همین دلیل وزن بالای خودروها در گاراژها نمی تواند باعث ایجاد ترک و آسیب دیدگی کفپوش اپوکسی شود. در زمان اجرای کفپوش باید به زمان عمر مفید یا pot life رنگ توجه کنید. معمولاً این کفپوش ها حداکثر ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پس از آماده سازی کامل قابلیت اجرا دارند.

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشاوره قیمت و خرید انواع کفپوش اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریان گرامی می توانند از شرکت رانا کیمیا فام طیف گسترده ای از انواع کفپوشها از نوع صنعتی، کفپوش بیمارستانی، کفپوش سه بعدی، کفپوش انبارها و کفپوش اپوکسی ورزشی را سفارش دهند. کارشناسان ما سعی می کنند یک مشاوره تخصصی و کاملا کاربردی را به شما ارائه دهند تا بتوانید یک خرید موفق و رضایت بخشی را داشته باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.