تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ روغنی مات بهتر است یا براق؟

رنگ روغنی مات بهتر است یا براق؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ روغن از پوشش های بسیار پرطرفدار و محبوب تلقی می شود که تا به امروز توانسته است جایگاه ویژه‌ای را در ذهن خریداران داشته باشد. اگر به هر دلیلی قصد تغییر دکوراسیون محیط منزل یا فضای کاری و اداره خود را دارید و می‌خواهید یک نمای داخلی بسیار زیبا و شگفت انگیز را ایجاد کنید قطعاً رنگ روغنی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چرا که این رنگ ها شهرت بالایی در زیباسازی محیط های بسته دارند.

به همین دلیل بهترین عملکرد را در این حوزه خواهند داشت. رنگ روغنی مات و همچنین رنگ روغنی براق هر دو از دسته بندی این گروه هستند. رنگ های پر مصرفی می باشند هر دوی آنها ویژگی های خاص خود را دارند و متناسب با سلایق مختلف می باشند. همانطور که از نام آنها مشخص است نمونه های براق تا یک محدوده خاصی منعکس کننده نور محیط هستند. اما نمونه های مات این خاصیت را ندارند. در ادامه مقاله ضمن معرفی جداگانه هر کدام از این رنگ ها جزئیات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات همانند رنگ های براق نمی توانند نور محیط را دریافت و منعکس کنند. از طرفی معمولاً دارای ظاهری کدر هستند. این رنگها نور محیط را به صورت پراکنده در سطح خود پخش می کنند. از طرفی به بهترین شکل می توانند عیوب ساختاری سطح دیوار را پنهان کنند. معمولا تمیز کردن دیوارهای پوشش دهی شده با این رنگ ها سختی های خاص خود را دارد. رنگدانه این پوشش ها تراکم بسیار بالاتری دارد در نتیجه این قابلیت را دارند که مساحت وسیع‌تری را پوشش دهی کنند. در نتیجه شما به راحتی می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید. معمولاً اجرای لایه های بعدی بر روی رنگ های مات بسیار آسان تر از رنگ های براق می باشد.

رنگ روغنی مات

رنگ روغنی براق

رنگ روغنی براق سطح بسیار صافی را ارائه می دهد. از طرفی می تواند باعث درخشش و انعکاس یکنواخت نور در محیط شود. در طرف دیگر رنگ های مات نمای خشن تری دارند و قابلیت بازتابش نور را ندارند. تمیز کردن رنگ روغنی براق بسیار سهل و آسان می‌باشد. اما اگر به هر دلیلی نقص یا خوردگی یا آلودگی در سطح دیوار وجود داشته باشد به راحتی قابل رویت خواهد بود. معمولاً پوشش دهی لایه ای در نمونه های براق چالش های زیادی را به همراه دارد. در مجموع این پوشش را می‌توان به عنوان رنگ روغنی دیوار پذیرایی و رنگ روغنی دیوار اتاق خواب مورد استفاده قرار داد.

تفاوت های رنگ روغنی براق و مات

رنگ روغنی براق و همچنین نمونه های رنگ روغنی مات را می توان با استفاده از تکنیک های مختلفی روی سطوح اجرا کرد. تفاوت هایی را می توان برای آنها عنوان نمود که غالباً شامل المان های شخصی، امکان شستشو، وسعت اتاق، میزان استفاده از محیط، نوع دیوار، میزان نور موجود در محیط و دوام و پایداری می باشد. هر کدام از این ها برای نمونه های مختلف رنگ های روغنی با یکدیگر فرق دارند. در ادامه برخی از آنها را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد.

بافت دیوار

اگر روی سطوح دیواری نقایص ساختاری وجود دارد بهتر است رنگ روغنی مات را انتخاب کنید. چرا که این رنگ ها می توانند بهترین عملکرد را بر روی سطوحی که دارای ترک های جزئی و لکه های ریز هستند داشته باشد. در واقع پوشش های مات می توانند باعث افزایش عمق بصری اتاق شوند. در طرف مقابل رنگ روغنی براق زمانی ایده‌آل خواهد بود که سطح دیوار کاملاً صاف و بدون هیچ گونه نقص ساختاری باشد. در نتیجه می تواند یک محیط کاملا زیبا و جذابی را ایجاد کند.

تفاوت های رنگ روغنی براق و مات 

میزان استفاده از محیط

فضاهایی که غالباً استفاده زیادی از آن می شود مانند اتاق های شخصی، محیط های کاری و همچنین بخش نشیمن منازل غالباً زودتر دچار رنگ پریدگی و فرسودگی می شوند. به همین دلیل ما باید شناسایی کنیم که آیا اتاق مورد نظر جزو دسته مذکور می باشد یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است لازم است که از رنگ روغنی براق استفاده کنیم. رنگ های روکش مات در محیط هایی که کمتر استفاده می شوند عملکرد بهتری را دارند.

میزان نور موجود در محیط

در زمان استفاده از رنگ روغنی مات یا نمونه های براق حتماً میزان نور طبیعی موجود در محیط را در نظر بگیرید. به همین دلیل اگر اتاق مورد نظر کاملاً آفتابگیر می باشد پیشنهاد می‌کنیم نمونه رنگ های مات را انتخاب کنید. زیرا رنگ های روغنی براق در صورت تماس با چنین شدت نور بالایی می تواند انعکاس قوی را ایجاد کند. لذا برای برقراری تعادل از لحاظ بازتابش نور، رنگ های مات بهتر خواهند بود. در طرف مقابل اگر محیط مورد نظر نورگیر نیست رنگ های براق ایده آل خواهند بود.

قابلیت شست و شو رنگ روغنی براق

رنگ روغنی براق در قیاس با رنگ روغنی مات به راحتی قابلیت شستشو و نظافت دارد. به همین دلیل هرگونه آلودگی و سیاهی که در سطح دیوار ایجاد می شود تنها با یک اسفنج مرطوب قابلیت پاکسازی دارد. در چنین شرایطی می توانید سطح دیوار را همیشه براق و تمیز نگه دارید.

قابلیت شست و شو رنگ روغنی براق 

قیمت رنگ روغنی

قیمت رنگ روغنی ساختمان در برندهای مختلف به گونه‌ای تعیین می‌شود که یک تعادل نسبی در بازار برقرار شود. در چنین شرایطی می توان انتظار داشت که آمار فروش این محصول افزایش پیدا خواهد کرد. زیرا قیمت های فزاینده عملا مشتریان را از خرید منع می کند. به همین دلیل شما می توانید این پوشش های رنگی پر کاربرد را با بهترین قیمت و کاملا مقرون به صرفه از شرکت های تولیدی خریداری کنید. در نقاشی ساختمان با رنگ روغنی آنچه که باعث افزایش هزینه ها می شود وسیع بودن محیط و همچنین افزایش مساحت سطح دیوار می باشد. زیرا در چنین شرایطی شما باید گالن های رنگ بیشتری را خریداری کنید.

خرید انواع رنگ روغنی از شرکت رانا کیمیا فام

رنگ روغنی مات و رنگ روغنی براق هر کدام جزو بهترین رنگهای ساختمان تلقی می‌شوند. بنابراین نمی توان برتری خاصی را میان آنها ذکر کرد. چرا که هر یک در جایگاه خود یکسری مزیت های ویژه را دارد. طیف گسترده ای از انواع رنگ ساختمان در فام های ظاهری مختلف در شرکت رانا کیمیا فام تولید می شوند.

این رنگ ها همگی کیفیت بسیار بالایی دارند و از همه مهمتر دارای قیمت مقرون به صرفه و مناسبی هستند. به همین دلیل اگر یک پروژه بسیار وسیع و گسترده ای را در پیش دارید نباید نگران هزینه ها باشید. کارشناسان ما می توانند در حوزه اجرا بهترین مشاوره های تخصصی را به شما ارائه دهند تا بهتر بتوانید از این رنگ ها استفاده کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.