تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

زیباترین رنگ ساختمان؛ با کیفیت، قابل شستشو، بهترین قیمت

زیباترین رنگ ساختمان؛ با کیفیت، قابل شستشو، بهترین قیمت

زیباترین رنگ ساختمان؛ با کیفیت، قابل شستشو، بهترین قیمت

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

اگر می‌خواهید یک پروژه رنگ آمیزی برای بخش داخلی یا نمای سازه آغاز کنید قطعاً انتخاب زیباترین رنگ ساختمان برای شما در اولویت قرار دارد. این رنگها با چسبندگی بالا روی سطوح قرار می‌گیرند و می‌توانند ظاهر شفاف خود را در بلند مدت حفظ کنند. رنگ های زیادی وجود دارد که هر کدام از لحاظ مشخصات ساختاری و فنی با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال رنگ هایی که بر پایه حلال های شیمیایی هستند با پوشش های رنگی پایه آب تفاوت اساسی دارند.

البته انتخاب آن‌ها نیز بر اساس موقعیت سازه و شرایط محیطی است. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین رنگ برای ساختمان بپردازیم. موضوع ما هم پوشش هایی است که برای بخش داخلی و هم نمای سازه استفاده می‌شوند. در نتیجه با خواندن این اطلاعات می‌توانید با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام کنید.

زیباترین رنگ ساختمان درفام های ظاهری متنوع

بهترین رنگ ساختمان کدام است؟ معرفی دو نوع بسیار پرطرفدار

رنگهای ساختمانی طبقه بندی های مختلفی دارند. همانطور که گفته شد به دلیل نوع فرمولاسیون متفاوت خود هر کدام برای بخشی از سازه استفاده می‌شوند. رنگ هایی که مختص نمای داخلی هستند به هیچ عنوان قابلیت استفاده برای بخش خارجی سازه را ندارند. البته یکسری استثناها وجود دارد. در نتیجه لازم است یک ارزیابی دقیق نسبت به پروژه خود داشته باشیم. دو نوع پرکاربرد رنگ های ساختمانی شامل موارد ذیل است:

  • رنگهای پایه آب اکریلیک

رنگ های آکریلیک همانطور که از نام آن مشخص است بر پایه سیالات آب فرموله شده اند. یعنی شما باید برای آماده سازی این پوشش‌ها رزین های اکریلیک را با نسبت معینی آب ترکیب کنید تا به غلظت و گرانروی مناسب و ایده آل برسند. بعد از آماده سازی شما می‌توانید این رنگ‌ها را با قلم موها و غلطک‌ها برای بخش داخل سازه استفاده کنید.

البته برخی از فرمولاسیون آن به گونه ای است که می‌تواند برای نمای بیرونی سازه نیز استفاده شود. اما ویژگی های مکانیکی هر یک قدری با یکدیگر تفاوت دارد. فام های ظاهری متنوعی برای این نوع رنگ تولید شده است که باعث می‌شود شما محدودیتی برای انتخاب رنگبندی زیباترین رنگ ساختمان نداشته باشید.

  • رنگهای روغنی پایه حلال شیمیایی

رنگ های روغنی محبوب ترین پوشش هایی هستند که برای پروژه های رنگ آمیزی داخل ساختمان استفاده می‌شوند. خصوصیاتی همچون نفوذ ناپذیر بودن، ضد آب، امکان شستشو، نمای براق و شفاف مختص این رنگ‌ها می‌باشد. البته طبقه بندی آنها در نمونه های براق و مات و نیمه براق می‌باشد.

شما باید بر اساس میزان نور اتاق خود و اینکه آیا از قسمت پنجره‌ها نورگیر مناسبی دارد یا خیر به انتخاب نمونه های براق و مات بپردازید. این رنگ‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند اما به دلیل داشتن حلال های شیمیایی باید در زمان اجرا تهویه مناسبی را در محیط فراهم کنیم.

هر دوی این رنگ‌ها جزو زیباترین رنگ ساختمان تلقی می‌شوند. تنوع در فام ظاهری و همچنین کیفیت ساختاری بالا در هر دو پوشش وجود دارد. اما قدری از لحاظ طول عمر متفاوت هستند. به این معنا که رنگ های روغنی پایه حلال شیمیایی سختی به نسبت بالاتری دارند و می‌توانند زمان زیادی دوام بیاورند. شما می‌توانید از این رنگ های روغنی و همچنین رنگ های پایه آب اکریلیک برای رنگ آمیزی بخش داخل سازه استفاده کنید.

بهترین رنگ ساختمان قابل شستشو

رنگ های قابل شستشو در واقع پوشش هایی هستند که پس از رسیدن به خشکی کامل رطوبت را به خود جذب نمی کنند. این رنگ‌ها در صورت اجرای صحیح و انجام بسترسازی های اولیه قدرت چسبندگی بالایی دارند. بنابراین با بروز آلودگی و تغییر رنگ روی سطح آن به راحتی می‌توانید با یک دستمال نمدار به پاکسازی سطح دیوار بپردازید. نمونه رنگ های معرفی شده یعنی پوشش های رنگی روغنی و همچنین آکریلیک پایه آب هر دو قابل شستشو هستند و این امتیاز ارزشمند منجر به آن خواهد شد تا همیشه دیوار تمیز، پاک و براقی داشته باشید.

زیباترین رنگ ساختمان با کیفیت بسیار بالا

چرا اجرای اصولی در پروژه های رنگ آمیزی اهمیت دارد؟

زمانی که یک ماده رنگی با کیفیت و کاملا استاندارد را خریداری می‌کنید نباید خیالتان از موفقیت آمیز بودن پروژه راحت باشد. زیرا آنچه که اهمیت دارد و می‌تواند نتیجه کار را مشخص کند نوع اجرای شما است. به عنوان مثال تصور کنید یک رنگ روغنی بسیار زیبایی خریداری کرده اید.

اگر نتوانید مراحل نقاشی ساختمان و اجرا را به درستی دنبال کنید پس از رنگ آمیزی دیوارها رضایت شما جلب نخواهد شد. زیرا یا رنگ پوسته خواهد شد یا اینکه آن قدرت چسبندگی مناسب را ندارد. پس تمرکز اصلی ما بعد از خرید رنگ باید روی چگونگی اجرا باشد.

معمولا برای شروع کار یک بسترسازی اولیه انجام می‌شود تا سطح کاملا صاف و صیقلی باشد. در مواردی لازم است پرایمر نیز اجرا کنیم . پرایمرهای رنگی میزان جذب رنگ را کاهش می‌دهند و باعث افزایش نرخ پوشش دهی می‌شوند. علاوه بر این، پوشش های اولیه باعث کاهش مصرف رنگ نیز خواهند شد.

قلم موها و غلطک‌ها ساده ترین قطعاتی هستند که برای رنگ آمیزی استفاده می‌شوند. مراقب باشید که این ابزارها کاملاً تمیز باشند و هیچگونه رنگ خشک شده روی آنها نباشد. زیباترین رنگ آمیزی ساختمان موقعی رقم خواهد خورد که ظرافت کاری بالایی داشته باشیم.

قیمت بهترین رنگ ساختمانی

قیمت رنگ ساختمان جزو اولویت‌های اصلی برای خرید محسوب می‌شود. خصوصا اگر شما یک پروژه به نسبت گسترده ای را داشته باشید. طبیعتا هر چقدر مساحت کار بیشتر می‌شود به همان نسبت لازم است که حجم بالایی از رنگ‌ها را خریداری کنیم. رنگ های روغنی به دلیل مزیت های بسیار بالای خود غالبا با قیمت بیشتری نسبت به سایر پوشش‌ها عرضه می‌شوند.

اما شرکت های داخلی بنا به دلایل مختلفی مانند برندسازی، جلب رضایت مشتری و افزایش فروش قیمت های مقرون به صرفه را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. در حال حاضر رنگ های روغنی و پایه آکریلیک از جمله بهترین رنگ ساختمانی ایرانی هستند.

زیباترین رنگ ساختمان با طول عمر بلند مدت

خرید انواع رنگ ساختمان از شرکت رانا کیمیا فام

اگر به دنبال زیباترین رنگ برای داخل ساختمان و نمای خارجی هستید شرکت رانا کیمیا فام می‌تواند بهترین رنگ‌ها با کیفیت فوق العاده بالا را در اختیار شما قرار دهد. این پوشش‌ها قیمت بسیار مقرون به صرفه ای دارند و شما می‌توانید با یک مدیریت بودجه صحیح یک پروژه بسیار گسترده ای را به اتمام برسانید. کارشناسان ما در حوزه فروش اطلاعات جامع و کاملی به شما ارائه خواهند داد تا با آگاهی کامل بتوانید رنگ ساختمان مناسب خریداری کنید. جهت دریافت مشاوره در حوزه فروش با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.