تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

عایق نانو بهتر است یا ایزوگام؟

عایق نانو بهتر است یا ایزوگام؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

عایق های رطوبتی کاربرد بسیار زیادی برای مقاوم سازی نقاط مختلف سازه دارند. در این بین عایق نانو به دلیل نوع ساختار و ویژگی هایی که دارد و همچنین تفاوت آنها با پوشش های دیگر همچون ایزوگام همواره توانستند بهترین عملکرد را از خود ارائه دهند. تا به امروز نیز کاربران ترجیح میدهند از عایق های جدید استفاده کنند تا اینکه بخواهند به دنبال پوشش های ضد رطوبتی قدیمی باشند.

در این مقاله می خواهیم ضمن ذکر تفاوت های انواع عایق نانو و ایزوگام ها در مورد برتری های هر یک اطلاعات مهمی را ارائه دهیم. پس اگر در انتخاب بین عایق های نانو و ایزوگام یا پوششهای قیری قدیمی تردید دارید حتما این مقاله را تا انتها مطالعه فرمائید. زیرا قطعآ در تصمیم گیری شما برای تجربه خرید موفق موثر خواهد بود.

تفاوت اساسی بین عایق نانو و ایزوگام از لحاظ اجرا

تفاوت های بسیار زیادی بین انواع عایق نانو و همچنین پوشش های ضد رطوبتی ایزوگام وجود دارد. در وهله اول نوع اجرای آن ها با یکدیگر فرق دارند. به این صورت که عایق های نانو به صورت سرد اجرا هستند و نیاز به هیچگونه حرارت یا دمای بالا ندارند. حال آنکه اگر شما میخواهید به اجرای ایزوگام بپردازید باید یک منبع حرارتی مناسب داشته باشید تا قیرهایی که به سطح زیرین ایزوگام چسبیدند را نرم کنید و با ایجاد خاصیت چسبندگی آنها را به سطح بام و حتی سطوح عمودی بچسبانید. این کار انرژی زیادی را از افراد خواهد گرفت و شما باید زمان بیشتری برای تهیه لوازم مورد نیاز صرف کنید. اما یک عایق نانو در کمترین زمان آماده اجرا خواهد بود.

تفاوت اساسی بین عایق نانو و ایزوگام از لحاظ اجرا

نفوذپذیری قدرتمند عایق نانو نسبت به ایزوگام

مزیت بسیار مهم دیگری که عایق نانو در مقایسه با ایزوگام دارد این است که این عایق ها کاملا نفوذپذیر می باشند. یعنی هر نوع روزنه و درزی که در سطح بام یا دیواره های عمودی وجود داشته باشد این عایق میتواند آنها را پر کند. اما در مورد ایزوگام ها اگر کوچکترین روزنه ای وجود داشته باشد عملا رطوبت می تواند به بافت داخلی سازه از ناحیه بام ساختمان نفوذ پیدا کند.

از آنجایی که سیالات و رطوبت قدرت تخریب کنندگی تدریجی بسیار بالایی دارند بهتر است از انواع عایق نانو که می تواند در دسته های عایق رطوبتی قیر مانند و عایق رطوبتی آکریلیک یا عایق سفید بام طبقه بندی شوند استفاده کنید. این عایق ها از لحاظ مقاومت مکانیکی نیز کمتر از ایزوگام ها وغیر های حرارت دیده شده نیستند پس کاملا منطقی است که با خرید عایق نانو هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم اینکه دوام و پایداری پوشش های ضد رطوبتی را در باب ساختمان چندین برابر افزایش دهید

عدم طبله کردن عایق نانو در مقایسه با ایزوگام

یکی از معضلات بسیار مهمی که ایزوگام دارد و جزو مشکلات اساسی آنها تلقی می شود این است که ایزوگام ها امکان دارد دچار طبله شدن یا باد کردن شوند. اگر سطح بام ساختمان با ایزوگام عایق کاری شده است حتما تا به حال دیده اید که به صورت موضعی یا نقطه ای یک قسمت از پشت بام دچار برآمدگی است و زمانی که پای خود را روی این برآمدگی قرار می دهید کاملا فرو میرود. این مشکل ایزوگام ها است که بنا به دلایل مختلف مانند عدم حرارت دهی مناسب یا نفوذ رطوبت میتوانند به این شکل دربیایند.

اما در مورد عایق نانو به هیچ عنوان این گونه نیست. اگر این عایق بطور اصولی اجرا شود و همراه با لایه های اضافی همچون کنف و فایبرگلاس اعمال شوند مقاومت مکانیکی خود را در بیشترین حد ممکن حفظ خواهند کرد. برای اجرای عایق های نانو نیز همراه با پوشش های فایبرگلاس تنها کافی است بعد از شستشوی سطح و اجرای پرایمر یا لایه اول یک لایه فایبرگلاس قرار دهید و سپس روی آن را نیز مجددا از عایق نانو پوشش دهی کنید. پس از خشکی کامل هم ضخامت عایق افزایش می یابد و هم اینکه در برابر نیرو و فشار نیز مقاوم خواهد بود.

عدم طبله کردن عایق نانو در مقایسه با ایزوگام

قابلیت اجرا بر روی دیوارهای عمودی

در همه موارد عایق های رطوبتی بر روی سطوح افقی یا بام ساختمان اجرا نمیشوند بلکه در مواردی لازم است که شما اینها را بر روی سطوح دیواره عمودی یا دیوارهای حائل نیز اجرا کنید. قطعا دیده اید که در پشت بام ها دیوارهای عمودی با ایزوگام پوشش دهی می شوند. اما مشکلی که وجود دارد این است که به واسطه نیروی وزن جزئی که صفحات ایزوگام دارند پس از مدتی جدا شدن آنها بسیار محتمل خواهد بود.

پس با اعمال عایق های سبک نانو و چسبندگی ایده آل می توانید دیوارهای عمودی را نیز عایق کاری و در برابر رطوبت مقاوم سازی کنید. عایق رطوبتی دو جزئی می توانند حتی در تماس مستقیم با سیالات در سازه های استخر نیز به کار گرفته شوند. این عایق ها چگالی بسیار بالاتری دارند و به عنوان پوشش های زیرین برای آب بندی بافت داخلی استفاده خواهند شد.

قیمت مناسب و اجرای سریع

موضوع اجرا و تامین نیروی کار برای اعمال انواع عایق رطوبتی نیز جزء اولویت های کار محسوب میشود. اگر به یاد داشته باشید عایق های قیری که در بشکه های بزرگ حرارت داده می شدند هم ریسک کاری بالایی داشتند و هم اینکه شما باید نیروی کار بیشتری را تدارک می دیدید. در مورد ایزوگام ها نیز به همین صورت است.

افرادی باید مسئولیت حرارت ایزوگام ها را برعهده بگیرند و عده ای نیز مراحل چسباندن آنها را دنبال کنند. در مورد عایق های نانو سرد اجرا شما میتوانید با کمترین نیروی کار و ساده ترین تجهیزات همچون غلتک ها این عایق ها را اجرا کنید. اما باید شرایط جوی نیز در زمان اعمال سنجیده شود تا سطح کار کاملا خشک و دمای هوا نیز مناسب باشد. قیمت عایق رطوبتی نانو نیز بسیار به صرفه تر است.

فروش و اجرای عایق رطوبتی توسط شرکت رانا کیمیا فام

فروش و اجرای عایق رطوبتی توسط شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام با داشتن کادری مجرب می تواند جامع ترین اطلاعات را در زمینه خرید انواع عایق رطوبتی به مشتریان ارائه دهد. قطعا افرادی که میخواهند پروژه های عایق کاری را شروع کنند نیاز به یکسری اطلاعات مناسب دارند تا بتوانند یک انتخاب صحیح نسبت به عایق های رطوبتی و همچنین دنبال کردن مراحل اجرای آنها داشته باشند. این شرکت با تکمیل خدمات خود علاوه بر تولید و فروش، برنامه ریزی مناسبی نیز برای اجرای محصولات در محل موردنظر شما خواهد داشت. پس جهت دریافت اطلاعات تکمیلی با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.