تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ پلاستیک قابل شستشو تا چه میزان در برابر آب مقاوم است؟

رنگ پلاستیک قابل شستشو تا چه میزان در برابر آب مقاوم است؟

رنگ پلاستیک قابل شستشو تا چه میزان در برابر آب مقاوم است؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید کفپوش اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ پلاستیک یکی از پرکاربردترین رنگ‌های ساختمان است که پس از رنگ روغنی، به شدت مورد استقبال قرار می‌گیرد. این رنگ بر پایه آب بوده و هنگام استفاده، بوی ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. مقرون به صرفه بودن و اجرای آسان رنگ پلاستیک باعث شده تا افراد زیادی قصد استفاده از آن را داشته باشند؛ با این حال، ساختار رنگ پلاستیک به گونه‌ای است که در برابر آب و شستشو مقاومت خوبی ندارد. به همین دلیل تولیدکنندگان با تغییر فرمولاسیون این رنگ، محصولی تولید کردند که تا حدود زیادی در برابر شستشو مقاومت داشته باشد. با ما همراه باشید تا با رنگ پلاستیک قابل شستشو و نحوه استفاده از آن آشنا شوید.

چه رنگی قابل شستشو است؟

تولیدکنندگان برای رنگ ساختاری طراحی می‌کنند که بعد از خشک شدن، پیوند مقاومی بین اجزای آن ایجاد شود؛ این پیوند به گونه‌ای است که امکان چسبندگی آلاینده‌های هوا را بر روی رنگ کاهش می‌دهد. در ترکیبات رنگ از مواد مختلفی استفاده می‌شود که مهمترین آنها، رنگدانه است. در واقع رنگدانه‌ها درون مایعی چسبنده به نام رزین شناور می‌باشند. رزین در دو نوع حلال آب و حلال تینر تولید می‌شود. بنابراین مهمترین دلیلی که قابلیت شستشوی رنگ را ایجاد می‌کند، کیفیت، نوع و مقدار رزینی است که در ترکیبات رنگ استفاده می‌شود. رنگ پلاستیک قابل شستشو یکی از رنگ‌های ساختمانی پرطرفدار است که امکان تمیز کردن آسان سطوح را فراهم می‌نماید.

انواع رنگ پلاستیک

آشنایی با انواع رنگ پلاستیک و ویژگی‌های آنها، به شما کمک می‌کند تا انتخاب مناسبی برای پوشش دهی فضای مورد نظر خود داشته باشید. با در نظر گرفتن میزان آلودگی محیط، نوع مکان و رطوبت فضا می‌توانید از رنگ پلاستیک مناسبی استفاده نمایید. به طور کلی رنگ‌های پلاستیک در دو مدل تولید می‌شوند:

کفپوش اپوکسی بافت دار؛ ساختار زیبا و عملکرد ایده آل
مطالعه

تمام پلاستیک یا رنگ پلاستیک قابل شستشو

این رنگ در برابر آب مقاومت مطلوبی داشته اما در صورت رطوبت مداوم، دچار آسیب خواهد شد. معمولا رنگ تمام پلاستیک باکیفیت، به سادگی در دسترس نبوده و تنها برخی تولیدکنندگان مشغول ساخت آن می‌باشند. این رنگ با نام رنگ قابل شستشو نیز شناخته می‌شود.

نیم پلاستیک

این رنگ در برابر آب و رطوبت، مقاومت زیادی نداشته و در اثر برخورد آب یا رطوبت، دچار پوسته شدن، خراش و آسیب‌های دیگر خواهد شد. رنگ نیم پلاستیک پوشش دهی خوبی داشته و به دلیل قیمت مناسب، طرفداران زیادی پیدا کرده است.

چه رنگی قابل شستشو است؟

آیا رنگ تمام پلاستیک قابل شستشو است؟

با توجه به اینکه رنگ پلاستیک معمولی قابلیت شستشو ندارد، این سوال برای برخی افراد ایجاد می‌شود که آیا رنگ تمام پلاستیک قابل شستشو است؟ در جواب این سوال باید بگوییم رنگ تمام پلاستیک تا حدود ۷۰ درصد در برابر شستشو مقاومت خواهد داشت. به بیانی دیگر، رنگ تمام پلاستیک مانند رنگ روغنی با یک دستمال مرطوب به آسانی تمیز نمی‌شود؛ اما ساختار آن به گونه‌ای است که در برابر آب، بیشتر از رنگ نیم پلاستیک مقاومت خود را حفظ خواهد کرد. رنگ نیم پلاستیک زودتر از نوع تمام پلاستیک زخمی یا پوسته پوسته می‌شود؛ همچنین در صورت ایجاد لک یا کثیف شدن، قابلیت شستشو نخواهد داشت. بنابراین انتخاب رنگ پلاستیک قابل شستشو برای مکان‌هایی که هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند، گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

رنگ اپوکسی ضد زنگ و ویژگی آن
مطالعه

مزایای استفاده از رنگ پلاستیک چیست؟

  • امکان شستشو: مهمترین ویژگی رنگ تمام پلاستیک، قابلیت شستشوی آن است. به طوری که در صورت کثیف شدن آن، می‌توان به راحتی و بدون زحمت، سطح دیوار را تمیز نمود.
  • سازگاری با محیط زیست: برای ساخت این رنگ از مواد شیمیایی و نفتی استفاده نمی‌شود؛ همچنین رنگ پلاستیک بر پایه آب بوده و فاقد مواد سمی و مضر برای انسان می‌باشد. بنابراین امکان استفاده از این رنگ، در مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارند هم وجود داشته و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین رنگ‌های ساختمانی شناخته می‌شود. رنگ پلاستیک هنگام استفاده بوی زننده و نامطبوعی ایجاد نمی‌کند.
  • خشک شدن سریع: این رنگ چند ساعت پس از استفاده، به طور کامل خشک و یکدستش خواهد شد. رنگ پلاستیک که یکی از رنگ‌های فوری به شمار می‌آید، برخلاف رنگ‌های روغنی که به ۲۴ ساعت زمان برای خشک شدن نیازمندند، بین ۲ تا ۴ ساعت خشک خواهد شد. بنابراین بهترین گزینه برای مکان‌هایی است باید در زمان کوتاهی رنگ آمیزی و آماده شوند.
  • جذب دما: این رنگ دما را به خوبی جذب کرده و در فصل تابستان، گرمای اتاق را متعادل نگه می‌دارد.
  • تنوع بالا: رنگ‌های پلاستیک در مدل‌های متفاوتی تولید می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا افراد به نسبت بودجه خود، رنگ پلاستیک مناسبی خریداری نمایند.

معایب رنگ پلاستیک چیست؟

  • با وجود اینکه رنگ پلاستیک سرعت خشک شدن بالایی دارد، اما در محیط‌هایی با هوای معتدل و مرطوب، با سرعت کمتری خشک خواهد شد. در این صورت، به دلیل رطوبت مداوم امکان لایه لایه شدن رنگ وجود خواهد داشت.
  • با وجود اینکه رنگ پلاستیک در مدل‌های مات و براق تولید می‌شود، اما به اندازه رنگ روغنی و اکریلیک درخشان و براق نخواهد بود.
  • رنگ پلاستیک با وجود مقاومت بالا، در مقایسه با رنگ‌های روغنی و اکریلیک، دوام کمتری خواهد داشت.
  • این رنگ هر چندسال یکبار نیاز به تمدید داشته و برای استفاده روی آهن آلات گزینه مناسبی نیست.
  • با توجه به اینکه قابلیت شستشوی ۱۰۰ درصدی ندارد، بهتر است در مکان‌های پر تردد استفاده نشود.
  • مقدار زیادی آب و رطوبت را به خود جذب کرده و رنگ را مرطوب نشان می‌دهد.
تینر ترافیکی چیست؟ دلیل استفاده از تینر برای رنگ ترافیکی
مطالعه

مزایای استفاده از رنگ پلاستیک چیست؟

خرید رنگ پلاستیک از رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ ساختمانی بر پایه آب، رنگ‌های مورد نیاز نفت، پتروشیمی و مخازن می‌باشد. این مجموعه برای تولید محصولات خود، از مواد اولیه مقاوم و مرغوبی استفاده کرده و رنگ‌هایی مورد تایید استانداردهای جهانی ارائه می‌دهد. به همین دلیل رنگ‌های رانا کیمیا فام به نسبت نوع و کاربرد، در برابر صدمات خارجی دوام بالایی دارند. در صورتی که قصد دارید با رنگ پلاستیک باکیفیت و مقاوم، منزل یا محل کار خود را پوشش دهید، می‌توانید از محصولات این مجموعه استفاده نمایید. رنگ پلاستیک قابل شستشو را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از رانا کیمیا فام سفارش دهید.

سخن آخر

رنگ پلاستیک قابل شستشو یکی از پرکاربردترین رنگ‌های ساختمانی است که نگرانی افراد از بابت کثیف شدن سطوح را برطرف می‌نماید. با توجه به اینکه رنگ تمام پلاستیک توسط شرکت‌های معدودی تولید می‌شود، برای دسترسی به محصول باکیفیت لازم است برندی معتبر و باسابقه را انتخاب نمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.