تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بررسی دقیق ۶ علت پوسته شدن رنگ دیوارهای داخلی در ساختمان

بررسی دقیق 6 علت پوسته شدن رنگ دیوارهای داخلی در ساختمان

بررسی دقیق ۶ علت پوسته شدن رنگ دیوارهای داخلی در ساختمان

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از رایج‌ترین مشکلات مرتبط با رنگ دیوار در ساختمان، پوسته شدن رنگ است. این روزها بسیاری از کارها و پروژه‌های نقاشی با این مشکل مواجه می‌شوند و رایج‌ترین سوالی که پرسیده می‌شود این است که علت پوسته شدن رنگ دیوار چیست؟ چگونه می‌توان از آن جلوگیری کرد؟ رسیدن به پاسخ این سوالات نیاز به بررسی دقیق دلایل به وجود آورنده این مشکل دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

علت پوسته شدن رنگ دیوار چیست؟

پوسته شدن رنگ دیوار اولین مشکلی است که در اکثر رنگ‌ها دیده می‌شود. زمانی که رنگ روی دیوار پوسته می‌شود، دیوارها قدیمی و کهنه به نظر می‌رسند و یک آشفتگی ذاتی را به وجود می‌آورد. علاوه بر این به دلیل اینکه رنگ ساختمان می‌تواند به نوعی باعث پوشش دادن فضای داخلی شود و از صدمه به دیوار جلوگیری کند، پوسته شدن رنگ دیوار می‌تواند احتمال صدمه به ساختار داخلی دیوار را افزایش دهد. از این رو درک علت‌های پوسته شدن رنگ دیوار برای جلوگیری از بروز این مشکل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۱- در تماس با آب بودن رنگ

یک علت پوسته شدن رنگ دیوار که بسیار رایج نیز هست، در تماس بودن آن با رنگ است. آب به داخل دیوار راه پیدا می‌کند و باعث جدا شدن آن از سطح دیوار خواهد شد. این موضوع در ابتدا با ترک خوردگی رنگ و یک سری حباب‌های ریز بروز پیدا می‌کند، اما کم کم رنگ کنده می‌شود و ساختار پوسته پوسته‌ای پیدا می‌کند. این نوع مشکل به ویژه در مناطقی که در معرض آب هستند مانند داخل حمام، بالکن و … دیده می‌شود.

با رنگ دیوار مناسب، فضای خانه را دگرگون کنید: راهکارهای جذاب
مطالعه

۲- رطوبت زیاد محیط

علت پوسته شدن رنگ دیوار می‌تواند رطوبت زیاد محیط باشد. به طور مثال در مناطق شمالی کشور ایران، رنگ‌ها سریع‌تر پوسته می‌شوند و از بین خواهند رفت. این موضوع در دیوارهای پشت حمام و سرویس بهداشتی نیز دیده می‌شود.

علت پوسته شدن رنگ دیوار چیست؟

۳- شرایط آب و هوایی نامناسب در هنگام اجرای رنگ

اگرچه ما نمی‌توانیم شرایط آب و هوایی را کنترل کنیم، اما بهتر است که بدانید دما و شرایط آب و هوایی روی رنگ آمیزی دیوار تاثیر می‌گذارند. در حالی که به نظر می‌رسد برای سریع‌تر خشک شدن رنگ باید آن را در دماهای بالاتر اجرا کنید، اما دماهای بالا باعث سریع‌تر خشک شدن رنگ می‌شوند و پیوندهای ضعیف‌تری را ایجاد خواهند کرد. آفتاب و آب و هوای بسیار خشک می‌توانند خطر پوسته شدن رنگ را چندین برابر افزایش دهند. چون پیوندهای اولیه رنگ به درستی انجام نشده است.

۴- استفاده از رنگ‌های بی کیفیت

انتخاب رنگ بی کیفیت نیز باعث بروز مشکل پوسته شدن آن می‌شود. برخی از رنگ‌های بی کیفیت به راحتی خشک نمی‌شوند یا روی دیوار نمی‌چسبند. رنگ‌های مناسب باید دارای رنگدانه، رزین و حلال‌های کم باشند تا بتوان آن‌ها را برای دیوار اجرا نمود. همچنین اجرای صحیح این رنگ و لایه بندی مناسب آن‌ها نیز موضوع مهمی است که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

۵- آماده سازی نادرست دیوار

گاهی اوقات علت پوسته شدن رنگ دیوار به قبل از اجرای رنگ باز می‌گردد. اگر قبل از اینکه رنگ روغنی را در دیوار اجرا کنید، آماده سازی درستی برای دیوار نداشته باشید، سطح مورد نظر دچار مشکل خواهد شد. قبل از شروع رنگ آمیزی باید اطمینان حاصل کنید که سطح به طور کامل تمیز شود. دیوارهای کثیف مقدمه‌ای برای پوسته شدن رنگ‌های دیوار هستند. یک آستر خوب برای دیوار می‌تواند به چسبندگی رنگ کمک بسیار زیادی کند. اگر از انواع پرایمر رنگ مناسب استفاده کنید، این مشکل برطرف شده و نیازی به نگرانی از بابت پوسته شدن رنگ دیوار نیست.

بررسی تفاوت کفپوش اپوکسی و پلی اورتان
مطالعه

۶- ترکیب رنگ‌های نامتناسب با یکدیگر

زمانی که رنگ‌های مختلف را بدون رعایت قوانین خاصی با هم ترکیب می‌کنید، ممکن است شاهد پوسته شدن رنگ دیوار باشید. به طور مثال، اگر از رنگ مبتنی بر لاتکس برای پوشاندن مناطقی که قبلا با رنگ روغنی رنگ شده بودند استفاده کنید، پوسته شدن رنگ رخ می‌دهد. از این رو باید حتما از رنگی که قبلا برای دیوار استفاده می‌شده است، توجه داشته باشید و لایه بعدی رنگ را هوشمندانه‌تر انتخاب کنید.

۷- خشکی بیش از حد

اگرچه ممکن است کمی متناقض به نظر برسد، اما همانطور که رطوبت و آب شایع‌ترین علت پوسته شدن رنگ دیوار هستند؛ خشکی بیش از حد نیز می‌تواند دلیلی برای بروز این اتفاق باشد. پوست خودتان را بررسی کنید. زمانی که پوست شما خشک باشد، به راحتی در اثر باد، سرما و … ترک می‌خورد. ساختار رنگ نیز به همین شکل است. به همین خاطر اگر رنگ بیش از حد خشک باشد، احتمال اینکه در اثر سرما و باد ترک بخورد و دچار مشکل پوسته پوسته شدن شود وجود دارد.

۸- رنگ آمیزی سطوح خاص

باید کمی در مورد اینکه رنگ را روی چه سطوحی اجرا کرده‌اید، فکر کنید. گاهی اوقات علت پوسته شدن رنگ دیوار، رنگ آمیزی سطوح خاص است. به طور مثال، رنگ‌هایی که روی چوب‌ها اجرا می‌شوند پس از مدتی پوسته پوسته خواهند شد. چرا که رنگ با روغن‌های طبیعی چوب واکنش نشان می‌دهد و از بین خواهد رفت.

آستر غنی از روی اتیل سیلیکات
مطالعه

قدیمی شدن رنگ (گذشت زمان)

۹- وزن سنگین لایه‌های قبلی روی دیوار

زمانی که دیوار مجددا رنگ آمیزی می‌شود، وزن اضافی زیادی به دیوار اعمال خواهد شد. بنابراین، اگر رنگ روی لایه‌های قبلی رنگ اجرا شود، وزن تمام رنگ‌ها بسیار زیاد خواهد شد. این موضوع باعث افزایش گرانش می‌شود. طبق قانون طبیعت هر چقدر وزن سنگین‌تر باشد، باید راحت‌تر نیز به سمت پایین متمایل شود. پس علت پوسته شدن رنگ دیوار می‌تواند وزن سنگین آن باشد.

۱۰- قدیمی شدن رنگ (گذشت زمان)

یک علت پوسته شدن رنگ دیوار که بسیار هم شایع است، قدیمی شدن رنگ است. رنگ دیوار برای همیشه ماندگار نیست، حتی اگر از بهترین رنگ دیوار اتاق خواب مدرن استفاده کرده باشید. بنابراین، اگر بیش از ۷ سال است که رنگ روی دیوار شما قرار گرفته، دیگر وقت آن رسیده که مجددا دیوار را رنگ آمیزی کنید. چون عمر مفید اکثر رنگ‌هایی که برای دیوار ساختمان‌ها استفاده می‌شوند بین ۳ تا ۷ سال است.

جلوگیری از پوسته شدن رنگ دیوار با رنگ‌های باکیفیت رانا کیمیا فام

بی کیفیت بودن رنگ دیوار می‌تواند به عنوان اصلی‌ترین علت پوسته شدن رنگ دیوار شناخته شود. شرکت رانا کیمیا فام با بهره گیری از تجهیزات به روز و محصولات باکیفیت، بهترین رنگ‌ها را به شما عرضه می‌کند تا خطر پوسته شدن رنگ دیوار را به حداقل برسانید. برای انتخاب بهترین رنگ‌ها برای دیوار ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری کافیست که با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.