تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آشنایی با ۷ علت رنگ نگرفتن دیوار گچی + راه حل رفع این مشکل

آشنایی با 7 علت رنگ نگرفتن دیوار گچی + راه حل رفع این مشکل

آشنایی با ۷ علت رنگ نگرفتن دیوار گچی + راه حل رفع این مشکل

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

پلاستر گچی یکی از متداول‌ترین انواع پلاسترهایی است که برای پوشش دادن دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوان زیبایی دیوار اجرا شده با پلاستر گچی را چندین برابر کرد، باید مطمئن شد که رنگ روی دیوار گچی اجرا می‌شود. با این حال یکی از مشکلاتی که افراد با آن مواجه می‌شوند، رنگ نگرفتن دیوار گچی است. علت رنگ نگرفتن دیوار گچی هر چه باشد قابل برطرف کردن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علت رنگ نگرفتن دیوار گچی و راه‌های برطرف کردن این مشکل با ما در این مقاله در ارتباط باشید.

علت رنگ نگرفتن دیوار گچی چیست؟

ممکن است در هنگام رنگ آمیزی دیوار با فرو رفتن رنگ در دیوار مواجه شوید. به گونه‌ای که هر چقدر هم که رنگ را روی دیوار اجرا می‌کنید، باز هم دیوار آن را می‌خورد و دوباره باید یک لایه دیگر رنگ را روی دیوار اجرا کنید تا شاهد رنگ گرفتن آن باشید. علت رنگ نگرفتن دیوار گچی بسیار زیاد است و باید حتما شرایط آب و هوایی، نوع رنگ و شرایط خود گچ استفاده شده در دیوار را بررسی کنید تا متوجه شوید دیوار عملکرد خوبی دارد یا خیر. در ادامه مقاله در مورد علت‌های مختلف رنگ نگرفتن دیوار گچی با شما صحبت می‌کنیم.

۱- استفاده از رنگ نامناسب

یکی از مهم‌ترین انواع علت رنگ نگرفتن دیوار گچی استفاده از رنگ نامناسب است. زمانی که از رنگ‌های بی کیفیت برای رنگ دیوار استفاده کنید، رنگ به خوبی چسبندگی خود را حفظ نمی‌کند و دچار آسیب خواهد شد. رنگ‌هایی که فاسد شده‌اند نیز نمی‌توانند روی سطح دیوار گچی چسبندگی خوبی داشته باشند و حتی اگر به صورت موقتی روی دیوار بچسبند، به مرور زمان دچار آسیب خواهند شد.

کفپوش اپوکسی ضد الکتریسیته ساکن + مشخصات و کاربردها
مطالعه

علت رنگ نگرفتن دیوار گچی چیست؟

۲- کثیفی سطح دیوار

حتی اگر از بهترین رنگ برای اتاق خواب استفاده کنید، ولی همچنان سطح دیوار کثیف باشد؛ رنگ چسبندگی خود را حفظ نخواهد کرد و دچار صدمه جدی خواهد شد. از این رو باید حتما مطمئن شوید که سطح دیوار تمیز است و سپس رنگ را روی دیوار اجرا نمایید. هر گونه کثیفی، آلودگی و ذرات اضافه‌ای که روی سطح دیوار وجود داشته باشند، می‌توانند قدرت چسبندگی رنگ‌ها را کاهش دهند و باعث کنده شدن یا پوسته پوسته شدن رنگ دیوار گچی شوند.

۳- ساختار اسفنجی گچ و جذب رنگ

گچ به هر شکلی که اجرا شود، دارای یک ساختار اسفنجی و خورنده است. علت رنگ نگرفتن دیوار گچی می‌تواند همین ساختار اسفنجی باشد که رنگ را به خود جذب کرده و باعث می‌شود شما نیاز به اجرای چند لایه رنگ روی دیوار گچی داشته باشید. اگر از عایق رطوبتی گچ استفاده شود، گچ نیز رنگ را به خود جذب نمی‌کند و این موضوع رنگ آمیزی دیوار گچی را ساده‌تر خواهد کرد. همچنین استفاده از پرایمر یا روغن روی سطح گچ برای جلوگیری از جذب رنگ می‌تواند به رنگ آمیزی اصولی‌تر آن کمک کند.

۴- عدم استفاده از پرایمر مناسب

پرایمر یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که می‌تواند برای رنگ آمیزی دیوار گچی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از انواع پرایمر رنگ باعث می‌شود تا رنگ چسبندگی بهتری روی دیوار داشته باشد و در واقع یک لایه مقاوم در برابر جذب رنگ را به وجود خواهد آورد که اجازه نمی‌دهد رنگ شما از بین برود و ساختار خود را از دست بدهد. حتما از پرایمر رنگ مناسب برای پوشش دادن دیوار گچی استفاده نمایید تا خیالتان از بابت زیبایی رنگ اجرا شده روی این دیوار راحت باشد.

پرایمر زینک فسفات اپوکسی پلی آمید
RANA 817 P
مطالعه

۵- خشک نشدن پرایمر روی سطح دیوار

گاهی اوقات با وجود اینکه افراد از پرایمر روی سطح دیوار گچی استفاده می‌کنند، اما اجازه نمی‌دهند که پرایمر به طور کامل خشک شود. خشک نشدن پرایمر روی سطح دیوار باعث می‌شود تا رنگ چسبندگی خوبی روی سطح دیوار نداشته باشد. از این رو حتما باید اجازه دهید تا پرایمر روی سطح دیوار خشک شود و سپس رنگ را روی دیوار اجرا نمایید.

۶- شرایط آب و هوایی نامناسب برای رنگ کردن دیوار

دمای مناسب برای خشک شدن رنگ روی دیوار گچی بسیار مهم است. گاهی اوقات علت رنگ نگرفتن دیوار گچی، شرایط نامناسب آب و هوایی است. به طور مثال، اگر رطوبت هوا زیاد باشد، گچ دچار رطوبت شده و اجازه نمی‌دهد که رنگ روی دیوار خشک شود. همچنین، اگر دمای هوا بیش از حد بالا باشد، رنگ روی دیوار به سرعت خشک شده و ممکن است دچار ترک خوردگی شود. دمای پایین نیز اجازه خشک شدن رنگ روی دیوار گچی را نمی‌دهد. بهترین دما برای رنگ کردن دیوار گچی دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. به شرطی که تمامی موارد ذکر شده را رعایت کرده باشید، در این دما با مشکل رنگ نگرفتن دیوار گچی مواجه نمی‌شوید.

۷- آسیب در سطح دیوار و ترک خوردن آن

زمانی که قصد رنگ کردن دیوار گچی را دارید، حتما باید مطمئن شوید که سطح دیوار گچی صاف، بدون آسیب و مشکل است. آسیب دیدن سطح گچی دیوار، ترک خوردن و پوسته پوسته شدن آن باعث می‌شود تا رنگ عملکرد خوبی روی دیوار گچی نداشته باشد. شاید دیوار رنگ بگیرد، اما سطح آن دچار ترک خوردگی شده و آسیب زیادی را به همراه خواهد داشت. از این رو باید حتما این علت رنگ نگرفتن دیوار گچی را نیز بررسی کنید و اگر لکه، ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن روی دیوار وجود دارد، آن را برطرف نمایید.

کفپوش اپوکسی ضد سایش؛ خرید از بهترین برند بازار
مطالعه

چطور مشکل رنگ نگرفتن دیوار گچی را برطرف کنیم؟

چطور مشکل رنگ نگرفتن دیوار گچی را برطرف کنیم؟

حال که با ۷ علت رنگ نگرفتن دیوار گچی آشنا شدید، باید به دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل باشید. رنگ نگرفتن دیوار گچی می‌تواند به دلیل استفاده از رنگ‌های بی کیفیت باشد و اگر شما از رنگ‌های باکیفیت کارخانه رانا کیمیا فام استفاده کنید، نگرانی از بابت این موضوع نخواهید داشت. همچنین حتما از پرایمرهای مناسب برای رنگ کردن دیوارهای گچی استفاده نمایید. پس از اجرای پرایمر، رنگ را به صورت یکنواخت و یکدست روی سطح اجرا کنید. بهترین دما برای خشک شدن رنگ ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است که آن را می‌تواند با یک دستگاه تهویه مناسب فراهم کنید.

رفع مشکل رنگ نگرفتن دیوار گچی با رنگ‌های رانا کیمیا فام

اگر علاقه مند به رنگ کردن دیوار گچی در منزل هستید و می‌خواهید از غلطک مناسب برای این کار استفاده کنید، حتما به کیفیت رنگ انتخابی توجه داشته باشید. اکثر مشتریان ما در رانا کیمیا فام علت رنگ نگرفتن دیوار گچی را را با رنگ‌های رانا کیمیا فام برطرف کرده‌اند، چرا که این رنگ‌ها هم چسبندگی بسیار بالایی دارند و هم اینکه با احتمال کمتری دچار خوردگی می‌شوند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.