تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین رنگ کف حیاط مدرسه + ویژگی‌ها و هدف از اجرای آن چیست؟

بهترین رنگ کف حیاط مدرسه + ویژگی‌ها و هدف از اجرای آن چیست؟

بهترین رنگ کف حیاط مدرسه + ویژگی‌ها و هدف از اجرای آن چیست؟

  |   رنگ ترافیک   |   بدون دیدگاه

با توجه به حضور دانش آموزان و کودکان در سنین پایین در حیاط مدرسه، انتظار می‌رود که از مصالح باکیفیت و ایمن برای مدارس استفاده شود. انتخاب بهترین رنگ کف حیاط مدرسه می‌تواند تاثیر زیادی روی ایمنی حیاط مدرسه و جلوگیری از آسیب به کودکان و دانش آموزان داشته باشند. ضمن اینکه این رنگ‌ها نقش بسیار مهمی را برای زیباسازی حیاط مدرسه ایفا می‌کنند، می‌توانند به شور و شوق دانش آموزان و همچنین ایجاد روحیه کمک زیادی نمایند. این رنگ‌ها به غیر از زیبایی، نقش راهنمایی نیز برای دانش آموزان جهت صف گرفتن، استراحت، بازی کردن و انجام حرکات ورزشی دارند.

کف حیاط مدرسه چگونه رنگ می‌شود؟

در اولین قدم باید بدانید که حیاط مدرسه فضایی برای استفاده از رنگ اپوکسی و سایر رنگ‌های دو جزئی و تک جزئی نیست. چرا که اولا میزان سایش و رفت و آمد در مدارس بسیار زیاد بوده و حتی باکیفیت‌ترین نوع رنگ‌ها نیز ممکن است تحت تاثیر چنین شرایطی آسیب ببینند و کیفیت خود را از دست بدهند. از این رو عمدتا از آسفالت به صورت عمده برای پوشش دادن مدرسه استفاده می‌کنند. مگر اینکه بخش‌هایی از حیاط مدرسه مانند فضای بازی، استراحت و تفریح دانش آموزان با کفپوش‌های دیگری پوشش داده شوند.

با این حال چرا رنگ کف حیاط مدرسه مطرح می‌شود؟ پاسخ واضح است! برای تزئین، حفظ زیبایی و همچنین ایجاد خطوط راهنمایی مختلف در حیاط مدرسه می‌توان از رنگ‌های مناسب استفاده کرد. حیاط مدرسه با خطوط یا اشکال تزئینی و راهنما کننده طراحی می‌شود. می‌توان با رنگ آمیزی دقیق و حرفه‌ای حیاط مدرسه، زیبایی آن را چندین برابر کرد و فضای مناسبی را برای حضور دانش آموزان به ویژه در رده سنی دبستان به وجود آورد.

کفپوشهای اپوکسی و پلی اورتان
مطالعه

کف حیاط مدرسه چگونه رنگ می‌شود؟

ویژگی‌های رنگ کف حیاط مدرسه

زمانی که صحبت از استفاده از رنگ حیاط مدرسه می‌شود، باید حساسیت بیشتری را برای انتخاب رنگ به خرج داد. در واقع این نوع رنگ مانند رنگ جدولی نیست که در یک فضای باز و تراکم رفت و آمد کم، اجرا شود؛ بلکه یک رنگی است که در فضای خاص حضور کودکان و دانش آموزان اجرا می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی حیاط مدرسه، سلامت دانش آموزان و جلوگیری از خطرات جسمی داشته باشد. از این رو باید در رنگ کف حیاط مدرسه ویژگی‌های زیر را جستجو کنید.

  • عدم انتشار بخارهای مضر برای سیستم تنفسی

رنگ استفاده شده نباید بخارهای مضر را برای سیستم تنفسی منتشر کند. برخی از رنگ‌ها از جمله رنگ روغنی ممکن است در اثر قرارگیری در معرض گرما و نور خورشید بخار مضر را از خود متصاعد کنند که برای کودکان بسیار مضر هستند.

  • مقاومت در برابر سایش و تغییر رنگ

رنگ کف حیاط مدرسه می‌تواند مقاومت بالایی در برابر سایش از خود نشان دهد. جلوگیری از تغییر رنگ در اثر سایش و رفت و آمد و دویدن دانش آموزان بسیار مهم است. در واقع این رنگ‌ها باید به گونه‌ای باشند که حداقل فرسایش را در محیط مدرسه از خود نشان دهند.

  • استحکام بالا در برابر رطوبت

فضای کف مدرسه باید هر چند وقت یکبار برای حفظ سلامت دانش آموزان تمیز و شستشو داده شود. استفاده از رنگ‌هایی که بتوانند قدرت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در اثر رطوبت دچار تخریب و پوسته پوسته نشوند، بسیار مهم است. رنگ استفاده شده در کف حیاط با هر حجم و نوعی باید بتواند در برابر رطوبت عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

  • مقاوم در برابر اشعه UV
کفپوشهای اپوکسی و پلی اورتان
مطالعه

یکی دیگر از انواع ویژگی‌های رنگ برای کف حیاط مدرسه که باید حتما به آن توجه کنید، مقاومت رنگ در برابر اشعه UV یا نور خورشید است. بسیاری از رنگ‌ها به محض قرارگیری در معرض اشعه UV ظاهر خود را از دست می‌دهند و به مرور زمان تخریب می‌شوند. به دلیل اینکه این رنگ‌ها به صورت مداوم در معرض اشعه UV هستند، بسیار مهم است که در برابر آن مقاوم باشند.

  • قابلیت چسبندگی بالا به آسفالت

به دلیل اینکه عمدتا رنگ کف حیاط مدرسه روی کف آسفالتی اجرا می‌شود، پس باید شاهد قابلیت چسبندگی بسیار بالای آن به آسفالت نیز باشیم. این رنگ‌ها باید بتوانند به خوبی روی آسفالت قرار بگیرند و از سر خوردن دانش آموزان نیز جلوگیری کنند. ضد لغزش بودن این رنگ‌ها نیز بسیار مهم است.

  • ظاهر زیبا و رنگ بندی شاد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ کف حیاط مدرسه، داشتن ظاهر زیبا است. این رنگ‌ها باید با رنگ بندی شاد و متنوع طراحی شوند تا روحیه کودکان را چندین برابر بهبود ببخشند. رنگی که برای این کار انتخاب می‌شود، باید زیبا باشد و رنگ بندی متنوع و شادی نیز داشته باشد.

ویژگی‌های رنگ کف حیاط مدرسه

کدام رنگ برای کف حیاط مدرسه بهتر است؟

به دلیل اینکه رنگ کف حیاط مدرسه بیشتر برای خط کشی و ایجاد ظاهر زیبا در کف مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با مقدار محدود مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی این رنگ در برابر نور خورشید، رطوبت و بسیاری از عوامل جوی است و باید بتواند مقاومت بالایی را از خود نشان دهد. بهترین رنگ برای کف حیاط مدرسه در حال حاضر، رنگ ترافیکی است. رنگ ترافیکی سرد و گرم هر دو می‌توانند برای اجرا در کف مدرسه استفاده شوند و در برابر رطوبت، نور خورشید، سایش و عوامل محیطی مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

کفپوشهای اپوکسی و پلی اورتان
مطالعه

برای استفاده از رنگ کف حیاط مدرسه، لازم است که ابتدا کف حیاط به طور کامل پاکسازی شود تا خاک و آلودگی‌های محیطی روی چسبندگی رنگ در کف حیاط مدرسه تاثیر منفی نداشته باشند. ضمن این موضوع، رنگ‌ها باید به صورت منظم و مطابق با طراحی خاص در حیاط مدرسه اجرا شوند تا هم باعث حفظ زیبایی بیشتر شوند، هم اینکه راهنمای خوبی برای صف کردن دانش آموزان، مشخص کردن فضای بازی، ورزش و … باشند.

مشاوره انتخاب بهترین رنگ برای کف حیاط مدرسه در رانا کیمیا فام

طبیعتا انتخاب بهترین کفپوش و رنگ کف حیاط مدرسه نیاز به حساسیت بیشتری دارد و نمی‌توان از کفپوش اپوکسی بافت دار و سایر کفپوش‌های معمول برای کف حیاط مدرسه استفاده کرد؛ چرا که بسیاری از این کفپوش‌ها جنبه اقتصادی ندارند و در عین حال نمی‌توانند در برابر نور خورشید، سایش بیش از اندازه و شرایط آب و هوایی خاص دوام آورند. برای انتخاب بهترین رنگ کف حیاط مدرسه می‌توانید از شرکت رانا کیمیا فام که عرضه کننده این رنگ‌ها است کمک بگیرید و بهترین این رنگ‌ها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.