تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

قیمت و خرید رنگ اپوکسی گلس فلیک
RANA 933 TG

قیمت و خرید رنگ اپوکسی گلس فلیک
RANA 933 TG

  |   رنگ های صنعتی   |   بدون دیدگاه
رنگ اپوکسی گلس فلیک

رنگ اپوکسی گلس فلیک
RANA 933 TG

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

شرح محصول رنگ اپوکسی گلس فلیک :

معرفی رنگ اپوکسی گلس فلیک – این رنگ بعنوان یک پوشش مقاوم بر پایه رزین اپوکسی بــدون حلال که با ورقه شیشه (GLASS FLAKE) تقویت شده است و بهمراه دیگر رنگدانه های ضد خوردگی ، تولید و عرضه می گردد.

این رنگ مقاومت عالی در برابر رطوبت ، آب، محیطهــــــای قلیایی و اسیدی و سایش و ضربه دارد.

موارد استفاده رنگ اپوکسی گلس فلیک :

از این رنگ به عنوان یک پوشش بسیار مناسب جهت سطوح داخلی مخازن نفت خام ، گازوئیل و تجهیزاتی که به صورت IN DOOR در برابر خوردگی شدید قرار دارند استفاده میگردد.

مشخصات فنی رنگ اپوکسی گلس فلیک :

رنگ اپوکسی گلس فلیک

روش مصرف رنگ اپوکسی گلس فلیک :

ابتدا جز A را بوسیله همزن مخلوط نموده تا بطور کامل یکنواخت گردد سپس جز B را به آن اضافه نموده و بار دیگر بوسیله همزن دو جز را مخلوط نموده و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه به مخلوط اجازه داده تا واکنش لازم بین دو جز صـــورت پذیرد.

هم اکنون رنگ آمـــاده اجــرا مــی باشد. با توجــه به عمـر مفید رنــگ بعد از اختـــــلاط ‚ رنگ آماده شده را در دمای ۲۵۰c حداکثر تا ۴۰ دقیقه ساعت مصرف نمایید.

آماده سازی سطح :

حداقل درجه تمیزی سطح مورد نیاز بر اساس استاندارد سوئدی ISO 8501-1 ، SA 2½ یا SA3 می باشد.

حداقل میزان زبری سطح ۵۰ میکرون میباشد.

شرایط آب و هوایی هنگام رنگ آمیزی رنگ اپوکسی گلس فلیک :

  • دمای محیط بین ۱۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد
  • دمای سطح ۳ درجه بالاتر از نقطه شبنم
  • رطوبت نسبی کمتر از ۸۰%

تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای پوشش رنگ اپوکسی گلس فلیک :

  • دستگاه AIR LESS SPRAY (اسپری بدون هوا)
  • دستگاه HOT AIRLESS SPRAY
  • میکسر برقی یا بادی
  • قلم مو و غلطک

در هنگام استفاده از AIRLESS SPRAY از نازل ۰٫۰۲۱ تا ۰٫۰۲۴ اینچ می بایست استفاده گردد.

موارد استفاده رنگ اپوکسی گلس فلیک

رنگ اپوکسی گلس فلیک ؛ یک پوشش ضد خوردگی فوق العاده پایدار

رنگ اپوکسی گلس فلیک از جمله ترکیبات بسیار با کیفیتی هستند که پایه و اساس آن ها رزین های اپوکسی می باشد که به منظور افزایش دوام و پایداری محلول و همچنين ایجاد یک خاصیت ضدخوردگی، با یک درصد مشخص از پیگمنت های گلس فلیک مجهز شده اند.

هدف از بکارگيري رنگ اپوکسی گلس فلیک ایجاد یک سد محافظتی در برابر نفوذ هرگونه سیال گازی و یا مایعات می باشد که در صورت استفاده از این پوشش ها می توان استحکام سطوح را برای چندین سال متوالی تضمین کرد. در این مقاله به طور مفصل و همه جانبه با ویژگی های این ترکیب رنگی خارق‌العاده آشنا خواهید شد تا بتوانید با اطلاعات کامل نسبت به تهیه ی آن ها اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

مشخصات و ویژگی های رنگ اپوکسی گلس فلیک

  • رنگ اپوکسی گلس فلیک ترکیباتی دو جزئی هستند که هر کدام با یک نسبت مشخص با یکدیگر مخلوط می شوند تا بتوانند حداکثر مقاومت فیزیکی و ساختاری را برای بسترهای بتنی و فلزی فراهم آورند.
  • تنوع رنگی خوبی دارند و معمولاً بنا به درخواست مشتری به صورت سفارشی عرضه می شوند.
  • حجم ماده ی جامد رنگ اپوکسی گلس فلیک حدود ۹۰ درصد می باشد و معمولاً دارای حداقل ضخامت خشک ۲۰۰ میکرون و تا حداکثر ۵۰۰ میکرون می باشند.
  • سطح پوشش دهی قابل قبولی دارند و می توانند در یک حجم کم یک مجموعه ی گسترده را رنگ آمیزی کنند. این پارامتر اهمیت بسیار زیادی برای اغلب رنگ های صنعتی مانند رنگ زینک اتیل سیلیکات دارد. در ادامه به طور مفصل در مورد قدرت پوشش دهی رنگ اپوکسی گلس فلیک بحث خواهد شد.
  • دارای وزن مخصوص نسبتاً متعادلی هستند بطوریکه اغلب به ازای ۱ سانتی متر مکعب دارای ۱٫۴۸ گرم جرم می باشند.
  • زمان خشک شدن رنگ اپوکسی گلس فلیک در سه حالت قابل لمس ، خشکی متوسط و پخت کامل به ترتیب برابر ۱۲ ساعت، ۲۴ ساعت و ۷ روز می باشد.
  • دستگاه ها و تجهیزات سازگار با آن ها معمولا اسپری بدون هوا یا ایرلس ها هستند.
  • مقاومت بسیار بالایی در برابر ترکیبات آلی روغنی دارند و می توانند به مدت طولانی شرایط لازم برای نگهداری آن ها در مخازن فلزی را مهیا کنند.
  • مواد اسیدی و قلیایی، نمک ها و همچنين آب شیرین نمی تواند ساختار رنگ اپوکسی گلس فلیک را دچار دگرگونی کند.

مشخصات و ویژگی های رنگ اپوکسی گلس فلیک

کاربردهای گسترده ی رنگ اپوکسی گلس فلیک

رنگ اپوکسی گلس فلیک به عنوان یک ماده ضد رطوبتی کاربردهای گسترده ای در سطوح داخلی و خارجی مخازن و لوله های عظیم حامل سیال دارند. همان طور که می دانید قسمت های داخلی تجهیزات حامل سیال نیز به مراتب در معرض آسیب می باشند به همین دلیل لازم است که آن ها را نیز عایق بندی کنیم. از طرفی شما می توانید در بسیاری از پروژه های مرتبط با لوله کشی یا خط مسیرهای لوله ای از رنگ اپوکسی گلس فلیک به منظور عایق ضد فرسایشی فلزات استفاده کنید.

اما به طور کلی عمده کاربردهای آن ها در پوشش دهی مخازن مواد شیمیایی و یا تانک های ذخیره سازی می باشد. رنگ اپوکسی گلس فلیک یک عملکرد فوق‌العاده ایده آل برای عناصر استیل و فولادی فراهم می کنند به این صورت که در کنار مقاومت ذاتی عنصر پایه می توانند استحکام آن ها را در طولانی مدت بدون تغییر ساختار حفظ کنند. به واسطه ظاهر براق و زیبای خود، قابلیت بکارگیری بر روی بتن را نیز دارند.

محیط هایی که دارای رطوبت بالا هستند مانند نواحی ساحلی و دریایی به کرات از رنگ اپوکسی گلس فلیک استفاده می کنند. مخازن حاوی روغن های صنعتی و همچنين سیالات پر فشار معمولاً جزو نواحی بسیار پر تنش محسوب می شوند که رنگ اپوکسی گلس فلیک با یک قدرت بی نظیر در پوشش دهی، کلیه ی هزینه های تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات فرسوده را کاهش می دهند.

استفاده از دستگاه اسپری بدون هوا

اسپری بدون هوا اصلی ترین و به نوعی پر سرعت ترین دستگاهی است که می توان با استفاده از آن در یک مدت زمان کوتاه عملیات پوشش دهی رنگ اپوکسی گلس فلیک را خاتمه داد. هیچ یک از شرکت های صنعتی تمایلی ندارند که زمان رنگ آمیزی قطعات را طولانی کنند به همین دلیل اسپری های بدون هوا ابزار مناسبی در این زمینه می باشند.

رنگ اپوکسی گلس فلیک سازگاری بیشتری با اسپری ایرلس (airless) یا بدون هوا دارند زیرا این دستگاه ها عمدتاً تشکیل شده از یک پمپ پیستونی، شلنگ مکش و همچنين یک نازل سوار بر گان اسپری می باشد که با هماهنگ کار کردن هر یک از این قطعات می توان به راحتی رنگ اپوکسی گلس فلیک را روی سطوح قرار داد. طرز کار آن ها به این صورت است که با ایجاد یک نوع خلاء ناشی از حرکت پیستون عملاً رنگ را با فشار بالا به سمت نازل دستگاه هدایت می کنند که در نهایت رنگ اپوکسی گلس فلیک به شکل پودری از نازل خارج می شود.

مزیت این دستگاه ها به این صورت است که رنگ اپوکسی گلس فلیک به طور یکنواخت و بدون هدر رفت بالا روی سطوح پاشیده می شوند. نسبت پمپ این اسپری ها برای این نوع رنگ معمولاً به صورت ۱:۲۸ و ابعاد نازل و دهانه ی دستگاه نیز در سایز ۰٫۴ تا ۰٫۹ میلیمتر تنظیم می شوند.

کاربردهای گسترده ی رنگ اپوکسی گلس فلیک

افزایش عمر مفید یا pot life رنگ اپوکسی گلس فلیک

عمر مفید رنگ اپوکسی گلس فلیک از زمانی آغاز می شود که دو جزء رنگ به طور کامل با یکدیگر مخلوط و آماده ی قرارگیری روی سطح می شوند. پایان آن نیز زمانی است که رنگ دیگر کارایی لازم جهت اعمال روی سطح را ندارند. بنابراین می توان تعریف عمر مفید را به این صورت بازگو کرد؛ مدت زمانی که رنگ پس از اختلاط کامل قابلیت اعمال روی سطوح را بدون کاهش کیفیت دارند را عمر مفید رنگ می گویند.

طبیعتاً برای اکثر ترکیبات خصوصاً رنگ اپوکسی گلس فلیک هر چقدر مقدار این کمیت بیشتر باشد از جهاتی مثبت و از جهاتی نیز منفی می باشد. به بیان دیگر رنگ هایی که دارای pot life بیشتری هستند دیرتر خشک می شوند و شما فرصت بیشتری برای قرار دادن آن ها روی سطوح دارید. اما پس از قرارگیری روی سطح نیز به زمان نسبتاً بیشتری برای پخت کامل احتیاج دارند.

لذا در کل می توان افزایش آن را یک اتفاق مثبت دانست زیرا تنها با یک بار اختلاط کل گالن رنگ می توانید عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنید. در واقع پایین بودن عمر رنگ باعث می شود که شما مقادیر کمتری از رنگ را به دفعات بالا مخلوط کنید. اما سوالی مطرح است که چگونه می توان عمر رنگ اپوکسی گلس فلیک را افزایش داد؟ بطور کلی اگر می‌خواهید تغییراتی روی زمان خشک شدن رنگ و یا زمان کاربری آن ایجاد کنید سعی کنید دمای محیط را تا یک حد استاندارد و نه بصورت شوک وار یا تنشی دچار نوسان کنید.

به این صورت که رنگ اپوکسی گلس فلیک در سه دمای ۵ درجه ی سانتیگراد ، ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد دارای عمر مفید به ترتیب ۲٫۵ ساعت، ۹۰ دقیقه و ۴۰ دقیقه تا ۱ ساعت هستند. همان طور که مشاهده می کنید با کاهش دما می توانیم مدت بیشتری رنگ اپوکسی گلس فلیک را به شکل آماده به کار نگه داریم. این تکنیک ایجاد نوسانات دمایی را تا حدی می توان برای پروژهای مرتبط با پلی اورتان کف نیز اعمال کرد.

افزایش عمر مفید یا pot life رنگ اپوکسی گلس فلیک

پوشش دهی تئوری رنگ اپوکسی گلس فلیک

رنگ گلس فلیک یک پوشش کاملاً اقتصادی و به صرفه می باشد بطوریکه قابلیت رنگ آمیزی یک مساحت وسیعی از سطوح را با ضخامت یکسان دارند. البته به صرفه بودن یک پوشش شیمیایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که علاوه بر نوع رنگ به نحوه ی بکارگیری و تجهیزات مورد استفاده نیز بستگی دارد. از آنجایی که کلیه ی شرکت های صنعتی جهت کاهش هزینه های مرتبط با پروژه های رنگ آمیزی خود دائما با کنکاش و بررسی های متعدد در تلاش هستند تا به صرفه ترین و همچنين با کیفیت ترین رنگ ها را انتخاب کنند.

رنگ گلس فلیک بنا به فرمولاسیون کاملاً جدید و همچنين ساختار منحصر به فرد خود براحتی می تواند در یک حجم پایین یک مساحت گسترده را رنگ آمیزی کند. در بهترین حالت و طبق محاسبات تئوری و نه عملی مقدار پوشش دهی مشخصی که از رنگ اپوکسی گلس فلیک دریافت شده است برابر ۲٫۲۰ متر مربع به ازای ۱ لیتر است. البته این رقم در ضخامت ۴۰۰ میکرومتر قابل اجرایی شدن است. طبیعتا هر چقدر این ضخامت در یک حد مطلوب و نه زیاد، کاهش یابد می توانید مساحت بیشتری را پوشش دهی کنید.

با این اوصاف شما می توانید از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میکرون را برای ضخامت رنگ در نظر بگیرید که به نظر می رسد برای مناطق با شرایط محیطی متوسط عدد ۳۰۰ میکرون متعادل باشد که در این صورت تا ۳ متر مربع را نیز می توانید به ازای ۱ لیتر در نظر بگیرید.

موضوع بعد که در هدر رفت رنگ اپوکسی گلس فلیک تاثیر بسیار زیادی دارد تکنسین یا کاربر می باشد که اگر دستورالعمل های لازم را رعایت نکند احتمال دارد بخش اعظمی از رنگ اپوکسی گلس فلیک را هدر دهد. دستگاه های اسپری در صورت استفاده ی غلط می تواند بالاترین هدر رفت را داشته باشند چرا که آن ها به شکل ذرات معلق و با فشار بالا رنگ را اعمال می کنند که در مسیر پاشش رنگ گلس فلیک احتمال دارد حدود ۵ تا ۱۰ درصد رنگ به اطراف پراکنده شوند.

بنابراین نهایت دقت را در بکارگیری چنین دستگاه هایی داشته باشید که از جمله ی آن می توان به حفظ فاصله ی مناسب نازل اسپری با سطح کار اشاره کرد. موضوع جلوگیری از هدر رفت پوشش های رنگی در پروژه های مرتبط با سازه های فلزی نیز که از رنگ سوله در یک حجم بالا استفاده می کنند نیز بسیار مورد توجه است.

پوشش دهی تئوری رنگ اپوکسی گلس فلیک

مزیت های اعمال لایه ای رنگ اپوکسی گلس فلیک

اعمال لایه ای و یا پوشش مجدد رنگ اپوکسی گلس فلیک چندین مزیت عمده دارد که مهمترین آن پایداری و استحکام بیشتر در پایان کار است. فرض کنید قصد دارید یک ضخامت ۵۰۰ میکرومتر را روی یک سطح فلزی رنگ آمیزی کنید. شما دو انتخاب دارید اول اینکه در همان ابتدا به این مقدار ضخامت رنگ اپوکسی گلس فلیک دست پیدا کنید و یا اینکه در دو مرحله و در هر بار یک ضخامت ۲۵۰ میکرومتری را رنگ آمیزی کنید.

درست است که مورد اول از لحاظ صرف زمان و انرژی قدری پایین تر است اما اکثر صنعتگران بنا به یکسری دلایل فنی رنگ آمیزی لایه ای را روی فلزات ترجیح می دهند. در طبیعت نیز این موضوع صدق می کند به این صورت که از بستر زمین تا دیگر عناصر صلب محیط زمانی به حداکثر مقاومت می رسند که دارای ساختار لایه ای باشند. به همین دلیل است که در فلزات ابتدا پرایمرهایی مانند زینک فسفات اپوکسی اعمال می شود و سپس پوشش پایانی روی آن ها قرار می گیرد.

در اکثر محیط های صنعتی پر تنش خصوصاً نیروگاه ها و مراکز تولید مواد شیمیایی بهترین ساختار محافظتی، رنگ آمیزی لایه ای می باشد. رنگ اپوکسی گلس فلیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و بهتر است در دو مرحله و هر کدام با یک ضخامت معین روی یکدیگر سوار شوند.

در این نوع تکنیک قدرت چسبندگی رنگ اپوکسی گلس فلیک نیز افزايش می یابد به این صورت که لایه ی اول با یک جرم حجمی پایین تر روی سطوح قرار می گیرند و می توانند سطح چسبندگی خود را در این حالت افزایش و شرایط مطلوبی را برای پذیرش لایه ی بعدی داشته باشند. البته این کار یک عملیات بسیار ایده آل می باشد حال آنکه ممکن است با همان یک بار رنگ آمیزی نیز به کیفیت قابل قبولی دست پیدا کرد.

رنگ اپوکسی گلس فلیک

نحوه ی کاهش زمان برای اعمال پوشش نهایی

پوشش های رنگی برای آنکه بتوانند حداکثر مقاومت و دوام را در برابر عوامل متعدد و آسیب زننده ی محیط داشته باشند غالباً به صورت لایه ای یکی پس از دیگری بر روی هم قرار می گیرند تا از این طریق بتوانند قدری به ضخامت ایده آل خود برسند. اما سوال اینجاست که در مورد رنگ گلس فلیک چه مدت زمان باید طی شود تا شرایط لازم برای اعمال پوشش بعد فراهم شود؟

پاسخ به این سوال به یک عامل و متغیر اساسی بستگی دارد که آن دمای محیط می باشد. عموماً نواحی گرم تر شرایط بهتری را برای کاهش زمان پوشش دوم یا نهایی مهیا می کنند. به این صورت که اگر در دمای ۱۰ درجه سانتیگراد محیط لایه ی اول رنگ گلس فلیک را اعمال کرده اید باید به مدت حدوداً ۱۶ ساعت صبر کنید تا آن مقدار پخت لازم در رنگ گلس فلیک ایجاد شود و بتوانید پوشش دوم را روی سطح اعمال کنید.

هر چقدر این دما افزایش یابد طبیعتاً مدت زمان پخت رنگ کاهش می یابد بطوریکه در دمای استاندارد و معتدل محیط می توانید پس از سپری شدن ۹ ساعت مجدداً سطح را رنگ آمیزی کنید. حداکثر دمای قابل اعمال محیط برای خشکی سطحی رنگ گلس فلیک برابر ۴۰ درجه ی سانتیگراد می باشد که می توانید به زمان پوشش مجدد ۵ ساعت برسید.

دیگر بالاتر از این مقدار به هیچ عنوان توصیه نمی شود به عنوان مثال شما نمی توانید در دمای ۶۰ درجه ی محیط مدت زمان پخت رنگ را تا ۲ ساعت کاهش دهید بلکه با این کار تنها کیفیت رنگ گلس فلیک را پایین می آورید. در مقابل نباید دمای محیط از یک مقدار معین، پایین تر و یا سرد تر باشد با این اوصاف مقادیر حداقل و حداکثر دمای قابل قبولی که می توان در یک حد مطلوب عملیات رنگ آمیزی را انجام داد، باید رعایت شود. این موضوع در مورد اکثرا پرایمرهای صنعتی مانند رنگ زینک کرومات نیز به یک اندازه صدق می کند.

مزیت های اعمال لایه ای رنگ اپوکسی گلس فلیک

تفاوت ضخامت فیلم خشک و مرطوب رنگ گلس فلیک

رنگ اپوکسی گلس فلیک مانند هر رنگ دیگری از جمله انواع عایق رطوبتی دارای دو نوع ضخامت خشک و مرطوب می باشند. طبیعتاً بنا به وجود برخی ترکیبات در این نوع رنگ ها، ضخامت لایه ی مرطوب آن ها قدری بیشتر از لایه خشک آن است. این موضوع دلایل بسیار زیادی دارند که سبب وقوع چنین تغییراتی در ابعاد فیلم رنگ گلس فلیک می شود.

درواقع تفسیر آن را با درصد بسیار زیادی مرتبط با بروز مجموعه ای از فعل و انفعالاتی مولکولی رنگ می دانیم. به طور کلی کاهش حجم رنگ به دلیل واکنش عناصری از رنگ با اکسیژن هوا می باشد که طی این روند خاصیت خود را کاملاً از دست می دهند. جهت روشن تر شدن موضوع به این مثال توجه کنید که تنها یک تشبیه کلی است و نمی توان از تمام جوانب آن را با رنگ گلس فلیک یکسان دانست. مانند واکنش سیالات آب با دمای بسیار بالای محیط که منجر به کاهش حجم آب خواهند شد و علت این رویداد نیز تبخیر سیال از حالت مایع به بخار است.

در مورد مواد رنگی نیز این موضوع از برخی جهات صدق می کند به این شکل که سیالات حل شده درون رنگ طی یک واکنش گذرا تمام موجودیت خود را از دست می دهند و به طور کامل از ماده ی خشک رنگ جدا می شوند. البته این روند باید رخ دهد زیرا در صورت عدم بروز آن عملاً هیچ نوع ماده ی رنگی به مرحله ی خشک شدن نمی رسند.

بنا به نکات مطرح شده رنگ اپوکسی گلس فلیک در حالت تر یا مرطوب یعنی درست زمانی که پس از اختلاط کامل روی سطوح پیاده سازی می شوند دارای ضخامت فیلم ۳۳۳ تا ۵۵۶ میکرون یا میکرومتر می باشند. پس از خشکی کامل که طی سپری شدن یک مدت زمان مشخص چند ساعته رخ می دهد این ضخامت به مقدار ۳۰۰ تا ۵۰۰ میکرون کاهش می یابد. وجود دامنه ی ابعادی بازگوکننده ی حداکثر و حداقل ضخامت استاندارد قابل اجرا می باشد که لازم است همواره در این بازه ی ابعادی رنگ آمیزی خود را انجام دهیم.

تفاوت ضخامت فیلم خشک و مرطوب رنگ اپوکسی گلس فلیک

توصیه های ایمنی در زمان استفاده از رنگ اپوکسی گلس فلیک

به طور کلی ترکیبات گلس فلیک حاوی یکسری مواد آلی هستند که نباید در تماس مستقیم با شعله های آتش قرار گیرند. در این زمینه مجموعه ای از اقدامات اساسی وجود دارد که همگی در مورد رنگ های پایه حلال و بدون حلال نیز صدق می کنند. لطفا به این ملاحظات به طور جد توجه کنید :

  • از پوشش دهی سطوحی که در مجاورت اتصالات برقی غیر ایمن ، در نزدیکی محفظه های پخت که غالباً دارای شعله‌های آتش هستند خودداری کنید. در صورت ضروری بودن اعمال رنگ گلس فلیک سعی کنید که یک عایق محکم میان نواحی رنگ شده و نقاط پر ریسک قرار دهید.
  • در زمان رنگ آمیزی از تنفس ممتد ترکیبات رنگی که غالباً گازها و بخارات قابل استنشاق را از خود ساطع می کنند دوری کنید. در این زمینه می توانید با استفاده از ماسک های تنفسی، ایمنی لازم جهت ادامه ی کار فراهم کنید.
  • از تماس مستقیم رنگ گلس فلیک با پوست، چشم و نقاط حساس بدن جلوگیری کنید. همواره قبل از شروع کار یک پک یا بسته ی کامل که شامل کلاه، عینک، دستکش و لباس ضد نفوذ می باشد را در کنار خود داشته باشید.
  • حتما تهویه ی مطبوع را در محیط برقرار کنید و در صورت ایزوله بودن فضای اطراف سعی کنید از دستگاه های تهویه مخصوص استفاده کنید تا از این طریق عملا هوای راکد مسموم را به فضای باز هدایت کنید.
  • اگر قصد پوشش دهی سطوح فلزی با رنگ گلس فلیک را در فضای باز و آزاد محیط دارید، به آب و هوای محیط توجه ویژه‌ای داشته باشید و در زمان بروز تند باد یا بارندگی عملیات رنگ آمیزی را متوقف کنید. گرچه در این مورد می توانید از طریق هواشناسی نیز وضعیت آب و هوایی روز بعد را بررسی کنید.
  • اگر هر دو جزء رنگ اپوکسی گلس فلیک را در یک ظرف جداگانه مخلوط کرده اید سعی کنید در طی فرآیند رنگ آمیزی درب ظرف را ببندید تا زمان استفاده ی آن ها قدری بیشتر شود.
  • بعد از بکارگیری هرگونه ابزار اعم از دستگاه های اسپری حتما آن را با مواد رقیق کننده صنعتی بشویید تا رنگ ها در بدنه ی آن ها خشک نشود.
  • همواره برگه ی اطلاعات فنی هر بسته رنگ گلس فلیک را به طور کامل مطالعه کنید تا بتوانید مطابق آنچه که گفته شده است کلیه ی دستورالعمل ها و پروتکل ها را رعایت کنید.

توصیه های ایمنی در زمان استفاده از رنگ اپوکسی گلس فلیک

سبک بودن حجم مشخصی از رنگ اپوکسی گلس فلیک

امروزه ساختار رنگ های شیمیایی به سمتی رفته است که علاوه بر داشتن نرخ گسترش فوق العاده بالا و همچنين ضخامت مطلوب دارای وزن حمل پایینی هستند. بسیاری از شما حتما این موضوع را شنیده اید که یک ماده دارای حجم بیشتر و وزن یا جرم پایین است. این پارامتر در مورد رنگ ها بسیار با اهمیت است و کلیه ی تولید کنندگان و صنعتگران در این حوزه تلاش می کنند تا یک نسبت متعادل میان جرم و حجم رنگ اپوکسی گلس فلیک برقرار کنند.

طبق آخرین و جدیدترین فرمولاسیون اعمالی برای این رنگ ها مقدار استاندارد و تأیید شده ی ۱٫۴۸ گرم به ازای ۱ سانتی متر مکعب حجم است. با ثابت ماندن حجم این رنگ، اگر نوع ساختار رنگ به گونه ای تغییر یابد که جرم رنگ اپوکسی گلس فلیک به ۱ گرم کاهش یابد، علاوه بر حفظ حجم و بدون کاهش مقدار ماده ی جامد رنگ می توان به یک پروسه ی رنگ آمیزی سهل و آسان دست پیدا کرد. هدف ما از کاهش وزن کلی رنگ، یک : افزایش قدرت پوشش دهی و دو : فرآیند تولید راحت تر و از همه مهمتر جابه جایی گالن های بیشتری از رنگ خواهد بود.

شرایط انبارداری و نگهداری رنگ اپوکسی گلس فلیک

شرایط انبارداری رنگ اپوکسی گلس فلیک هم برای فروشندگان و هم برای مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این رنگ ها به یکباره مصرف نمی شوند و یا اینکه ممکن است پس از اتمام رنگ آمیزی به اندازه ۲ تا ۳ گالن و یا بیشتر اضافه بیایند که در آن صورت چاره ای جز ذخیره و انبارداری آن ها با رعایت کلیه ی موارد ایمنی نیست.

مهمترین فاکتور دمای محیط است. شما به هیچ عنوان نمی توانید رنگ اپوکسی گلس فلیک را در دماهای فوق‌العاده سرد و یا بسیار گرم نگهداری کنید. چرا که در این شرایط رنگ دیگر قابل استفاده نخواهد بود چون کیفیت خود را به تمامی از دست داده است. یک محدوده ی دمایی استاندارد تعریف شده وجود دارد که باید در زمان انبارداری به آن توجه کرد و آن دمای بین ۵ درجه و ۴۰ درجه با واحد سانتیگراد است. البته می توان این مقدار دما را با تبدیل واحد به فارنهایت تغییر دهید. متغیر بعدی رطوبت محیط است.

همواره سعی کنید محیط خشک و کم رطوبتی را برای رنگ اپوکسی گلس فلیک فراهم کنید. با این شرایط محیطی حداکثر می توانید تا ۱۲ ماه ، رنگ را با همان کیفیت اولیه نگهداری کنید که مدت بسیار زیادی است. البته مطالب مذکور برای کلیه ی رنگ های صنعتی ، انواع رنگ ساختمانی و انواع پوشش های کف مانند کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان نیز صادق است.

اهمیت سندبلاست قبل از بکارگیری رنگ اپوکسی گلس فلیک

کلیه ی سطوح فلزی خصوصاً قطعاتی که دارای زنگار و خوردگی سطحی و جزئی هستند باید توسط فرآیند سندبلاست پاکسازی کامل شوند تا شرایط پذیرش رنگ اپوکسی گلس فلیک را داشته باشند. اگر تصور می کنید که سطح بسترهای فلزی با استفاده از برس های سیمی دستی پاکسازی کامل می شوند باید بگوییم که همیشه اینگونه نیست. برس زنی هم وقت گیر است و هم سطح کاملاً صیقلی، آنچه که مورد انتظار اکثر تکنسین های رنگ آمیزی است را ایجاد نمی کند.

البته ممکن است یکسری برس های ماشینی وجود داشته باشند که بحث آن ها کاملاً متفاوت است. رنگ اپوکسی گلس فلیک باید روی سطوح صیقلی فلز بنشیند. به همین دلیل پیشنهاد می شود فرآیند سندبلاست با استانداردهای sa2.5 – sa3 را در دستور کار خود قرار دهید. عملیات سندبلاست به این صورت انجام می شود که ذرات ریز و خشن با استفاده از فشار هوا و با سرعت بالا روی سطح فلز اعمال می شوند که سبب پاکسازی و آماده سازی کامل فلز خواهد شد. البته این کار معمولاً بر روی فلزات جهت اعمال انواع پرایمر های زینک ریچ انجام می شود و برای آماده سازی سطح بسترهای دیگر اقدامات دیگری در پیش گرفته می شود.

اهمیت سندبلاست قبل از بکارگیری رنگ اپوکسی گلس فلیک

توجه به میزان دمای محیط و سطح کار

قبل از شروع فرآیند رنگ آمیزی بهتر است دمای محیط، خصوصاً در فضاهای باز و همچنين ایزوله را مورد ارزیابی قرار دهید. دمای استاندارد تعریف شده برای اعمال هر نوع رنگی بالاخص رنگ اپوکسی گلس فلیک ۶۸ درجه ی فارنهایت تا ۷۷ درجه ی فارنهايت می باشد که تبدیل آن به سلسیوس برابر ۲۰ تا ۲۵ درجه است. این مقدار بهترین و ایده آل ترین میزان دمای مد نظر است. اما شرایط کاری، جوی و محیطی همیشه و همه وقت این مقدار دما را برای ما مهیا نمی کند.

ممکن است فصل سرد و یا بسیار گرمی را در پیش داشته باشیم. ممکن است شرایط کاری و تجهیزات حرارت دهی بالایی را در اطراف محل کار داشته باشیم و یا اینکه با سیستم های مبرد سروکار داشته باشیم که اوضاع استفاده از رنگ اپوکسی گلس فلیک را سخت می کند. با این اوصاف بسیاری از تولید کنندگان یک محدوده دمایی را متناسب با وضعیت پر نوسان محیط در نظر گرفته اند که برابر ۵۰ تا ۱۰۴ درجه ی فارنهایت می باشد.

علاوه بر این دمای سطح کار نیز اهمیت دارد که همواره باید به اندازه ی ۳۷ درجه ی فارنهایت بیشتر از نقطه ی شبنم باشد. بنابراین قبل از بکارگیری رنگ اپوکسی گلس فلیک دما را در دو ناحیه مورد بررسی قرار دهید. یک : دمای محیط و دو: دمای سطح بستر.

اهمیت درصد اختلاط دو جزء رنگ اپوکسی گلس فلیک

همان طور که گفته شد رنگ اپوکسی گلس فلیک که ماده رنگی دو جزئی است که باید قبل از شروع رنگ آمیزی عملیات اختلاط آن ها را بدرستی انجام دهید. اکثر افراد بغیر از تکنسین های ماهر رنگ تصور می کنند که می توانند هر مقدار از هاردنر را به رزین اصلی رنگ اضافه کنند. این کار جز از بین بردن رنگ اپوکسی گلس فلیک نتیجه ای را در بر نخواهد داشت.

رزین رنگ اپوکسی گلس فلیک یک ماده ی پایه ای است و هاردنر ماده ای است که به نسبت کمتر از حجم کلی رنگ به رنگ پایه افزوده می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود نسبت رزین به هاردنر را همواره در مقدار ۸۳ درصد به ۱۷ درصد حفظ کنید. یعنی بهتر است ۸۳ درصد سهم رزین و ۱۷ درصد سهم هاردنر در مقدار حجم مشخص از رنگ باشد.

دلایل انتخاب شرکت رانا کیمیا فام

  • ارائه ی اطلاعات جامع از کلیه ی محصولات رنگی توسط مشاوران و متخصصین این شرکت به جهت تصمیم گیری بهتر مشتریان.
  • پشتیبانی از پروژه های عظیم تا پایان کار و همچنین ارائه ی راهکارهای نوین در زمینه نحوه ی صحیح بکارگیری پوشش های رنگی به منظور حصول بهترین نتیجه.
  • قیمت بسیار مقرون به صرفه در کنار کیفیت بسیار عالی محصولات.
  • توزیع به موقع اقلام درخواستی مشتری در کمترین زمان ممکن و در حجم نامحدود.
بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.