تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

انتخاب بهترین کفپوش انبار صنعتی

انتخاب بهترین کفپوش انبار صنعتی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

انبارهای صنعتی به جهت آنکه در معرض تنش های فیزیکی بسیار بالایی هستند حتماً لازم است که از سخت ترین و مقاوم ترین انواع کفپوش انبار صنعتی برای پوشش دهی سطح کف استفاده کنیم. حتی پوشش های کف بتنی نیز با توجه به ساختار بسیار محکم و سختی که دارند در این گونه محیط ها پس از مدتی دچار خوردگی، ترک و فرسایش می شوند. طبیعتاً بروز اینگونه مشکلات در انبارهای صنعتی علاوه بر از بین بردن نمای داخلی سازه می تواند عملکرد پرسنل و حتی ماشین آلات که در حال رفت و آمد بر روی سطوح آسیب دیده هستند را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

اما سوال اصلی اینجاست که ایده‌آل ترین کفپوش انبار صنعتی چیست؟ در این مقاله قصد داریم دقیقاً به همین موضوع بپردازیم تا اگر می خواهید یک پروژه پوشش دهی را برای محیط صنعتی خود آغاز کنید بدانید کدام کفپوش به عنوان یک گزینه ایده آل تلقی می شود.

پوشش های اپوکسی به عنوان ایده آل ترین کفپوش انبار صنعتی

کفپوش اپوکسی در حال حاضر به عنوان بهترین پوشش کف در صنایع مختلف استفاده می شود. مزیت های بسیار زیادی را می‌توان برای این نوع کفپوش در نظر گرفت. دقیقاً همین امتیازات منجر به آن شده است تا اکثر مدیران صنعتی به دنبال خرید این کفپوش باشند. از لحاظ نوع ساختار جزو مشتقات رنگی میباشند. این ترکیبات به جهت آنکه به صورت دو جزئی فرآوری می شوند می توانند سخت ترین فیلم رنگ را در سطح کف ایجاد کنند. اگرچه به عنوان محصولات رنگی تلقی می شوند اما ضخامت آنها زمانی که در سطح کف اجرا می شوند بسیار بیشتر از پوشش هایی است که در سایر سطوح اعمال می شود.

علاوه بر این پوشش دهی لایه ای و اجرای سه لایه پرایمر، لایه میانی و همچنین لایه نهایی علاوه بر افزایش ضخامت کفپوش می تواند سطح بسیار سخت و غیرقابل نفوذی را ایجاد کند. جزء اول این رنگ ها رزین اپوکسی و جزء دوم هاردنر ها می باشد. برای آماده سازی این کفپوش انبار صنعتی لازم است که دو جزء را با یکدیگر ترکیب کنیم. بعد از فرآیند آماده سازی می توانیم با استفاده از انواع کاردک ماله ها و به دنبال آن غلتک ها به اجرای این کفپوش اپوکسی بتن بپردازید.

تتفاوت کفپوش پلی اورتان و اپوکسی

 

تفاوت کفپوش پلی اورتان و اپوکسی

همانطور که میدانید به غیر از کفپوش انبار صنعتی اپوکسی پوشش های دیگری بنام کفپوش پلی اورتان نیز وجود دارند که در برخی محیط های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما یکسری تفاوتهای اصلی و مهم میان این نوع از کفپوش ها وجود دارد که باعث می شود خریداران بر اساس نوع محلی که می‌خواهند از این ترکیبات استفاده کنند به انتخاب آنها بپردازند. این تفاوت ها به این صورت است که از لحاظ شدت سختی معمولاً کفپوش انبار صنعتی اپوکسی در یک درجه بسیار بالایی قرار دارد. در واقع این شدت سختی بالا جزو ماهیت کفپوش های اپوکسی میباشد که از مقاوم ترین و سخت ترین پوشش ها برای سطح کف باشند.

اما تنها برتری که میتوان برای کفپوش پلی اورتان در نظر گرفت این است که این کفپوش ها از لحاظ زمان خشکی زودتر از کفپوش های اپوکسی به مرحله پخته شدن می رسند. لذا در پروژه هایی که محدودیت زمانی وجود دارد این نمونه از کفپوش ها گزینه مناسبی هستند کفپوش های پلی اورتان غالباً در زمان اجرا حساسیت بیشتری دارند به همین دلیل اگر قواعد مربوط به پوشش دهی کف در ارتباط با این رنگ ها رعایت نشود ممکن است کف شما دچار حباب و تراکم نامتعارف شود. به همین دلیل در برخورد با کفپوش های پلی اورتان باید حداکثر ظرافت را داشته باشید.

انجام حداقل فرایند تعمیر و نگهداری برای کفپوش انبار صنعتی اپوکسی

مزیت بسیار مهمی که کفپوش انبار صنعتی اپوکسی دارد این است که اگر در دوره های زمانی بعد و پس از چند سال استفاده در یک ناحیه از سطح کف دچار خوردگی یا آسیب جزئی شوند به راحتی قابلیت تعمیر دارند. در واقع شما با کمترین هزینه ممکن می توانید آسیب های به وجود آمده بر روی کفپوش انبار صنعتی اپوکسی را ترمیم کنید. این مزیت ارزشمند از لحاظ هزینه برای کاربران و محیط های صنعتی بسیار ایده آل می باشد. خصوصاً برای مدیران مجموعه های صنعتی که همواره به دنبال صرفه جویی در هزینه هستند استفاده از کفپوش های اپوکسی گزینه ایده آلی محسوب می شود.

مدت زمان ماندگاری کفپوش اپوکسی

یکی از سوالات بسیار مهمی که در مورد کفپوش انبار صنعتی اپوکسی مطرح می‌شود این است که طول عمر آن ها چقدر است؟ آیا می توان برای یک بازه زمانی چندین ساله از این کفپوش ها استفاده کرد یا خیر؟ در ارتباط با این سوال باید بگوییم که بستگی به میزان ترافیک و همچنین رفت و آمد ماشین آلات سنگین بر روی کفپوش ها دارد.

اما اگر در زمان اجرای کفپوش انبار صنعتی اپوکسی کلیه اقدامات مرتبط با اجرای پرایمر، لایه میانی و پوشش رویه رعایت شود و یک ترافیک بسیار بالایی را پس از خشکی کامل این رنگ ها داشته باشیم این قابلیت وجود دارد که کفپوش های اپوکسی تا ۵ سال دوام بیاورند. اما اگر ترافیک مورد نظر بسیار پایین است مدت زمان ماندگاری آنها می تواند دو برابر و یا بیشتر نیز شود.

قیمت کفپوش انبار صنعتی اپوکسی

کفپوش های اپوکسی و به طور کلی پوشش های کف پلی اورتان با توجه به آنکه در شرکت های داخلی تولید و فرآوری می شوند و به جهت حفظ قیمت رقابتی در بازار معمولا دارای هزینه خرید مقرون به صرفه هستند. تفاوت قیمتی نهایی مرتبط با مساحت پوشش دهی میباشد. طبیعتا هر چقدر مساحت مورد نظر افزایش یابد به همان نسبت لازم است که شما هزینه بیشتری برای خرید گالن های رنگ صرف کنید.

خرید انواع کفپوش صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

خرید انواع کفپوش صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان تولید کننده انواع کفپوش اپوکسی و پلی اورتان در نظر دارد تا بهترین و با کیفیت ترین محصولات را در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد. این شرکت علاوه بر تولیدات مذکور در حوزه انواع رنگ صنعتی مانند زینک ریچ اپوکسی، پرایمر ها انواع رنگ نما و ساختمان نیز فعالیت می کند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات قیمتی در مورد هر یک از این رنگ ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.