تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک) چیست و چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد؟

رنگ اپوکسی کاشی چیست و چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد؟

رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک) چیست و چه ویژگی ها و امتیازاتی دارد؟

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

سطح بسترهای کاشی شده و یا سطوحی که دارای کاشی هستند، در محیط های مرطوب ممکن است در بلند مدت دچار آسیب شوند. همچنین درزها و منافذی که میان کاشی ها وجود دارند یک راه سریع برای نفوذ رطوبت و سیالات هستند. در چنین شرایطی تعویض یا جایگزینی کاشی ها می تواند هزینه زیادی را متحمل شما کند. لذا شما می توانید با استفاده از یک رنگ اپوکسی کاشی و کاشی سطح کف را کاملاً پوشش دهی کنید. این رنگ ها به گونه ای فرموله شده اند که می توانند شدت چسبندگی خود را همانند انواع کفپوش اپوکسی بتن حفظ کنند.

این نوع از پوشش های رنگی مانند دیگر انواع کفپوش اپوکسی به صورت دو جزئی، شامل رزین و مواد هاردنر می باشند. سخت کننده ها به جهت افزایش انعطاف پذیری و همچنین شدت چسبندگی رنگ و تسریع فرایند خشکی مورد استفاده قرار میگیرند. لذا ترکیب این دو جزء از مراحل اجرای رنگ مهمتر می‌باشد. به طوری که اگر شما مرحله آماده سازی و ترکیب دو جزء رنگ را اشتباه انجام دهید در آن صورت دیگر قابلیت مصرف ندارند. حتی اگر آنها را اجرا کنید در پایان کار نتیجه مطلوبی را ارائه نخواهند داد. در نتیجه مراقب نسبت اضافه کردن دو ماده رنگ به یکدیگر باشید.

ویژگی های رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک)

  • مقاومت بالا در برابر فشار، ضربه و سایش

رنگ اپوکسی کاشی اگر به صورت اصولی اجرا شود، در برابر نیروهای فزاینده محیط که می‌تواند به صورت فشار، ضربه و سایش باشند مقاومت کند. در چنین شرایطی هزینه های تعمیر و نگهداری شما کاهش پیدا میکند و از همه مهمتر زیبایی کفپوشی نیز حفظ خواهد شد.

  • عدم تاثیر در برابر مواد شیمیایی

مواد شیمیایی مختلفی ممکن است در محیط های کاری وجود داشته باشد که از جمله آنها می توان به مواد اسیدی، قلیایی و همچنین روغن های شیمیایی اشاره کرد. رنگ اپوکسی کاشی بعد از اینکه کاملا در سطح کف خشک شد در اثر تماس با این مواد دچار تغییر رنگ و خوردگی نمی شود.

  • بهداشت بالا

رنگ اپوکسی کاشی مانند دیگر انواع کفپوش اپوکسی آنتی باکتریال بهداشت بسیار بالایی دارد. در واقع این رنگ ها آلاینده های محیط را به خود جذب نمی کند. لذا هر ماده آلوده ای که روی آن قرار می گیرد در اثر عدم چسبندگی به راحتی قابلیت پاکسازی خواهد داشت.

  • نفوذ پذیری بالای رنگ اپوکسی کاشی

این رنگ ها به گونه ای تنظیم شده اند که می توانند کلیه درزها و منافذ ریز سطح کف را پوشش دهند. درواقع آن ها به این منافذ بسیار کوچک نفوذ می کنند و از جهاتی می توانند یک خاصیت عایق رطوبتی را نیز داشته باشند.

ویژگی های رنگ اپوکسی کاشی

اجرای رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک)

قبل از اینکه بخواهید رنگ اپوکسی کاشی را روی سطح مورد نظر اجرا کنید لازم است که به یکسری نکات مهم و اساسی توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد ذیل می باشد:

  • استفاده از تجهیزات ساینده کف

وجود هرگونه ناهمواری در سطح کف بر روی کیفیت لایه های رنگ اپوکسی کاشی تاثیر منفی می گذارد. به همین دلیل شما باید با استفاده از دستگاه های ساینده تمام عناصری که به صورت نقطه ای در سطح کف چسبیده اند را جدا کنید. مواردی مانند لکه های گچ خشک شده و همچنین درزگیرهای پلیمری قدیمی از قبیل چسب آکواریوم و مواردی از این دست همگی باید پاکسازی شوند.

  • اصلاح نقایص ساختاری کف

هرگونه خوردگی عمیق در درزهای کاشی حتماً باید با استفاده از مواد بتونه پر شوند. زیرا اصلاح آن ها می تواند باعث صرفه جویی در مصرف لایه های رنگ اپوکسی شود.

  • پاکسازی سطح کف از گرد و غبار

رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک) زمانی می تواند حداکثر چسبندگی خود را حفظ کند که سطح کف عاری از هرگونه گرد و غبار باشد. زمانی که شما از دستگاه ساینده کف استفاده می کنید طبیعتاً ذرات ریز به صورت پراکنده به وجود خواهد آمد که شما باید حتما آنها را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاکسازی کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که شما کف را شستشو دهید.

  • خشک بودن کف

بعد از اتمام مراحل شستشو بهتر است تا زمان خشک شدن کامل سطح صبر کنید. زیرا رنگ اپوکسی کاشی هیچگونه سازگاری با سطوح مرطوب ندارد. در واقع خشکی بالای سطح می تواند باعث افزایش چسبندگی رنگ شود.

  • ترکیب دو جزء رنگ و اجرای آن

با توجه به دو جزئی بودن برخی از نمونه های رنگ کاشی حتماً باید رزین ها و هاردنرها را با یک نسبت صحیح مخلوط کنید. پس از این کار می‌توانید با استفاده از کاردک های مخصوص و همچنین غلتک ها این رنگ ها را روی کف اجرا کنید. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از اختلاط کامل مراحل رنگ آمیزی را به تاخیر نیندازید. زیرا حالت آماده به کار این رنگها محدوده زمانی خاص دارد.

مقاله پیشنهادی: عایق سه کاره نانو چیست؟ (۱۵ مزیت مهم )

اجرای رنگ اپوکسی کاشی

زیبایی خیره کننده کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی به دلیل رنگ بندی های بسیار متنوعی که دارند علاوه بر مقاومت فزاینده خود از زیبایی ظاهری بالایی نیز برخوردار هستند. شما می توانید از انواع کفپوش اپوکسی سه بعدی نیز بر روی کاشی ها استفاده کنید. در واقع آن ها یک نوع جلوه بصری بسیار عمیقی را به وجود می آورند که شما با مشاهده آن ها حس می کنید که این تصاویر واقعی هستند. در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها و همچنین نقاط مختلف خانه که دارای کفپوش های کاشی یا کاشی هستند هر کدام از این پوشش های سه بعدی قابلیت اجرا دارند.

قیمت مناسب رنگ های اپوکسی

رنگهای اپوکسی با توجه به اینکه حجم گسترده از آنها در داخل کشور تولید می شوند. در نتیجه شرکت هایی که در این زمینه فعالیت دارند به جهت ایجاد یک قیمت رقابتی سعی می کنند هزینه خرید مناسبی را برای پوشش های رنگی در نظر بگیرند. به همین دلیل شما می توانید با تهیه رنگ اپوکسی کاشی (سرامیک) با برند داخلی یک هزینه متعادلی پرداخت کنید.

قیمت مناسب رنگ های اپوکسی

خرید انواع کفپوش های اپوکسی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تنوع بالایی را در محصولات مرتبط با کفپوش اپوکسی خود دارد. شما می توانید انواع کفپوش های پارکینگ، کفپوش اپوکسی بیمارستانی، کفپوش های صنعتی و انبارها، کفپوش های مختص منازل را از این شرکت خریداری کنید. مشتریان گرامی جهت دریافت اطلاعات کامل تر می توانید با کارشناسان شرکت رانا کیمیا فام تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

۱. رنگ اپوکسی برای کاشی چیست؟

رنگ اپوکسی برای کاشی یک نوع پوشش محافظ است که بر روی سطوح سرامیکی مانند کاشی‌ها استفاده می‌شود، به منظور بهبود ظاهر و مقاومت این سطوح.

۲. چرا از رنگ اپوکسی برای کاشی استفاده می‌شود؟

رنگ اپوکسی برای کاشی به دلیل خصوصیات مانند مقاومت در برابر خوردگی، حرارت، رطوبت، خش‌پذیری و قابلیت شستشوی آسان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳. رنگ اپوکسی برای کاشی چه خصوصیاتی دارد؟

خصوصیات رنگ اپوکسی برای کاشی شامل مقاومت بالا در برابر خوردگی، حرارت، ضربه، رطوبت و شستشوی آسان می‌باشد.

۴. آیا استفاده از رنگ اپوکسی برای کاشی ساده است؟

بله، استفاده از رنگ اپوکسی برای کاشی به دلیل آسانی در اجرا و استفاده می‌تواند توسط افراد عادی نیز انجام شود.

۵. چگونه می‌توان رنگ اپوکسی برای کاشی را اجرا کرد؟

اجرای رنگ اپوکسی برای کاشی شامل مراحلی مانند تمیزکاری سطح، آماده‌سازی پایه، اعمال رنگ اپوکسی و پوشش نهایی است.

۶. رنگ اپوکسی برای کاشی مقاومت در برابر شستشو را دارد؟

بله، رنگ اپوکسی برای کاشی معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر شستشو و پاک کردن است.

۷. آیا رنگ اپوکسی برای کاشی می‌تواند بر روی هر نوع کاشی اعمال شود؟

بله، اکثر رنگ‌های اپوکسی برای کاشی قابل استفاده بر روی انواع مختلف کاشی‌ها از جمله سرامیکی، پزشکی، پورسلن و غیره هستند.

۸. چگونه می‌توان رنگ اپوکسی برای کاشی را پاک کرد؟

برای پاک کردن رنگ اپوکسی برای کاشی می‌توان از مواد شوینده معمولی مانند صابون و آب استفاده کرد. همچنین می‌توان از مواد خاصی برای پاکسازی اپوکسی استفاده نمود.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.