تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

بهترین رنگ مناسب درب حیاط (از نظر روانشناسی و مشخصات فنی)

بهترین رنگ مناسب درب حیاط (از نظر روانشناسی و مشخصات فنی)

بهترین رنگ مناسب درب حیاط (از نظر روانشناسی و مشخصات فنی)

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ آمیزی درب حیاط با رعایت اصول انتخاب رنگ و اجرا می‌تواند فضایی کاملا متفاوت را برای خانه شما به وجود آورد که این موضوع برای شما و مهمانانتان اهمیت زیادی دارد. زیرا رنگ درب حیاط اولین عنصر طراحی در حیاط است، جون شما هنگام ورود به خانه و ساختمان به راحتی آن را مشاهده می‌کنید. اولین قدم در رنگ آمیزی درب حیاط، انتخاب بهترین رنگ فلز از بین انواع رنگ ساختمان است. در ادامه مقاله قصد داریم دقیق‌تر در مورد رنگ مناسب درب حیاط و همچنین روانشناسی رنگ‌ها برای استفاده از بهترین رنگ در این محیط صحبت کنیم.

روانشناسی رنگ مناسب درب حیاط

بخش مهمی از انتخاب رنگ مناسب درب حیاط مربوط به روانشناسی است. لازم است که حتما رنگ نما، دیوار و درب حیاط ساختمان به گونه‌ای انتخاب شود که تاثیر مثبتی روی افراد حاضر در آن محیط داشته باشد. از این رو انتخاب رنگ‌هایی که تاثیر منفی روی سلامت ذهن و روان انسان‌ها دارند برای درب حیاط توصیه نمی‌شود. مطابق با روانشناسی رنگ‌ها، بهترین رنگ‌هایی که می‌توان برای درب حیاط استفاده کرد شامل موارد زیر هستند:

 رنگ مشکی برای درب حیاط

رنگ مشکی به عنوان بهترین رنگ برای درب حیاط شناخته می‌شود که احساس امنیت فوق العاده‌ای را به همراه دارد. این رنگ برای رنگ آمیزی درب‌های آهنی ساده یک انتخاب عالی است که می‌توان آن را به صورت مات یا براق اجرا نمود. رنگ مشکی مات برای درب‌های فلزی پاسیو مناسب است که هم نور را جذب می‌کند، هم یکنواخت‌تر به نظر می‌رسد. استفاده از رنگ مشکی برای درب حیاط باعث ایجاد احساس صمیمیت و اعتماد می‌شود. ترکیب این رنگ با سرمه‌ای، طلایی و رنگ‌های روشن مانند نقره‌ای، شکوه بی نظیری را برای درب‌های حیاط ایجاد می‌کند. به خصوص اگر درب حیاط به صورت طرح دار و غیر ساده باشد.

عایق رطوبتی سرد چیست؟ انواع و ویژگی های آن ها
مطالعه

رنگ درب مسی برای حیاط

یک رنگ خاص مناسب درب حیاط که می‌تواند زیبایی خیره کننده‌ای را به وجود آورد، رنگ مسی است. این رنگ می‌تواند با قهوه‌ای سوخته یا قهوه‌ای طلایی ترکیب شود و زیبایی و جذابیت زیادی را به همراه داشته باشد. برای ایجاد جلوه قدیمی و خاص در حیاط می‌توان از این رنگ استفاده کرد. رنگ مسی در کنار رنگ مشکی و طلایی زیبایی فوق العاده‌ای پیدا می‌کند و حس اقتدار را در محیط القا خواهد کرد.

روانشناسی رنگ مناسب درب حیاط

رنگ قهوه‌ای برای درب حیاط

یکی دیگر از انواع رنگ‌های مناسب درب حیاط، رنگ قهوه‌ای است. این رنگ می‌تواند برای رنگ آمیزی درب‌های قدیمی حیاط مورد استفاده قرار گیرد و حس دوستی را به افراد مختلف منتقل کند. رنگ آمیزی درب حیاط قدیمی با این رنگ، ممکن است کمی اندوه و ناراحتی را نیز به همراه داشته باشد. به همین خاطر اگر رنگ قهوه‌ای را برای درب حیاط انتخاب کردید، بهتر است که از گل و گیاه برای تزئین نیز استفاده نمایید. همچنین ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ طلایی یا کرم استخوانی می‌تواند مزایای متنوعی را به همراه داشته باشد.

رنگ خاکستری برای درب حیاط

به عنوان یک رنگ مدرن و جذاب برای درب حیاط، می‌توان رنگ خاکستری را انتخاب کرد. رنگ خاکستری نشانه ثبات و مسئولیت پذیری است و مانند سایر رنگ‌ها، می‌تواند ظاهر شیک و مدرن را برای درب حیاط به وجود آورد. رنگ خاکستری نیز مانند رنگ مشکی می‌تواند به صورت مات یا براق انتخاب شود. برای درب حیاط مدرسه، مراکز آموزشی و ساختمان‌های مسکونی می‌توان این رنگ را انتخاب کرد.

خرید کفپوش اپوکسی برای منزل با قیمت ویژه - مشاوره حرفه‌ای
مطالعه

رنگ سبز برای درب حیاط

یکی دیگر از انواع رنگ‌هایی که می‌تواند برای درب حیاط مورد استفاده قرار گیرد، رنگ سبز است. این رنگ برای رنگ آمیزی درب آهنی حیاط خانه و مدرسه انتخاب بسیار خوبی است. مزیت رنگ سبز، الهام گرفتن آن از طبیعت است. به همین خاطر به افراد و آن محیط احساس سلامتی و سرزندگی می‌دهد. می‌توان از رنگ سبز درب حیاط برای ایجاد حس بهاری در ساختمان‌ها استفاده کرد و پیام خوشامدگویی را به مهمانان منتقل کرد.

رنگ قرمز برای درب حیاط

شاید در ابتدا تصور کنید که رنگ قرمز به عنوان بهترین رنگ مناسب درب حیاط شناخته نمی‌شود، اما این اشتباه است. رنگ قرمز از نظر روانشناسی یک رنگ خاص است که می‌تواند انرژی، عشق و اشتیاق را چندین برابر افزایش دهد. اگر به دنبال یک رنگ برای ترکیب با رنگ قرمز می‌گردید، می‌توانید رنگ مشکی را انتخاب کنید. ترکیب رنگ مشکی و قرمز زیبایی فوق العاده‌ای به درب حیاط می‌دهد و آن را جذاب‌تر می‌کند.

بهترین رنگ مناسب درب حیاط از نظر مشخصات فنی

اگر قصد انتخاب رنگ مناسب درب حیاط را دارید، باید حتما به مشخصات فنی که برای رنگ‌های مناسب درب حیاط در نظر گرفته می‌شود نیز توجه داشته باشید. به طور کلی رنگ استفاده شده برای رنگ آمیزی درب حیاط باید دارای مشخصات زیر باشد. هر نوع رنگی که ۳ مشخصه زیر را دارد، می‌تواند برای رنگ آمیزی درب حیاط استفاده شود.

بهترین رنگ مناسب درب حیاط از نظر مشخصات فنی

  • مقاومت در برابر رطوبت
۵ دلیل مهم جهت استفاده از کفپوش اپوکسی انبارها
مطالعه

رنگ مناسب درب حیاط باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد. چرا که این رنگ برای درب حیاط که در محیط بیرونی استفاده می‌شود، استفاده شده و همین موضوع باعث می‌شود تا در مواجهه به رطوبت قرار بگیرد. رطوبت نباید باعث آسیب به این رنگ‌ها شود و از این جهت رنگ روغنی یکی از بهترین رنگ‌ها برای درب حیاط است.

  • مقاوم در برابر نور خورشید و اشعه UV

رنگ‌هایی که برای درب حیاط استفاده می‌شوند، در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند؛ اما نور خورشید نباید باعث پوسیدگی و تغییر رنگ آن‌ها شود. بنابراین، مقاومت بالای رنگ درب حیاط در برابر اشعه UV، گرما و دمای بالای هوا بسیار مهم است.

  • مقاومت در برابر قطرات باران و برف

رنگ مناسب درب حیاط باید مقاومت بالایی در برابر قطرات باران و برف داشته باشد. درب حیاط اولین مواجهه را با قطرات باران دارد و نباید رنگ آن به راحتی در اثر چنین شرایطی دچار پوسیدگی و تغییر شود. رنگ‌های درب حیاط باید در برابر یخ زدگی نیز مقاوم باشند و در اثر تغییر دما ترک بر ندارند.

راهنمای خرید رنگ مناسب درب حیاط از رانا کیمیا فام

رانا کیمیا فام به عنوان یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه تولید رنگ‌های ساختمانی و صنعتی شناخته می‌شود. همانطور که امکان خرید انواع رنگ روغنی و بر پایه آب از این مجموعه وجود دارد، می‌توانید برای دریافت راهنمایی جهت خرید رنگ مناسب درب حیاط نیز از این شرکت کمک بگیرید. رانا کیمیا فام با متخصصان با تجربه، بر اساس شرایط حیاط و همچنین سبک نمای ساختمان شما، بهترین رنگ را به شما معرفی می‌کند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.