تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

روش اجرای رنگ استخری ؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

روش اجرای رنگ استخری؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

روش اجرای رنگ استخری ؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

اگر دارای یک استخر فرسوده و آسیب دیده هستید حتما باید به فکر نوسازی یا بازسازی آن باشید. ممکن است شما رنگ های بسیار با کیفیتی را تهیه کنید، اما مهمتر از همه روش اجرای رنگ استخری بطور صحیح و اصولی و به شکل گام به گام است. بنابراین مقوله اعمال رنگ استخری همواره برای دریافت کیفیت مناسب مد نظر قرار می‌گیرد. از آنجاییکه فرآیند اجرای رنگ استخری نیازمند دانش فنی در این حوزه است لذا در ادامه مقاله می‌خواهیم راهنمای جامعی را ذکر کنیم تا افراد بدون مشکل بتوانند این رنگ‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

۱- بررسی نوع رنگ قدیمی بر روی استخر

اولین مرحله اجرای رنگ استخری این است که رنگ قدیمی استخر را شناسایی کنید. اینکه از نوع اپوکسی است یا آکریلیک و یا اینکه در گروه رنگ های پلاستیکی قرار دارد؟ برخی از پوشش های رنگی هستند که هیچگونه سازگاری با یکدیگر ندارند. ممکن است باعث کاهش چسبندگی رنگ جدید شوند. زمانی که رنگ قدیمی اجرا شده را شناختید می‌توانید تصمیم بگیرید که رنگ جدید از چه نوعی باشد. به عنوان مثال برای شناسایی رنگ اپوکسی باید مقداری از استون را روی سطح بریزید. اگر هیچ نوع تغییری مانند حالت چسبندگی بوجود نیامد این پوشش قدیمی از نوع رنگ های اپوکسی است. پس برای یادگیری نحوه اجرای رنگ استخری این مرحله اول را فراموش نکنید.

۲- آماده سازی سطح استخر

میتوان گفت مهمترین مرحله ای که برای اجرای رنگ استخری اهمیت دارد دقیقا همان مرحله آماده سازی است. این فرآیند شرایطی را فراهم میکند تا رنگ های جدید چسبندگی بالایی داشته باشند و از همه مهمتر آنکه طول عمر آن‌ها نیز افزایش پیدا کند.

بررسی نوع رنگ قدیمی بر روی استخر

۳- هر نوع رطوبت را از سطح استخر پاک کنید

اگر یک استخر به نسبت بزرگ دارید ممکن است به صورت مقطعی در نقاط مختلف استخر یک حجم اندکی از آب جمع شده باشد. بهتر است همه آنها را خشک کنید و اگر زباله یا شاخ و برگ پراکنده را میبینید آنها را از داخل استخر خارج کنید. حتی گرد و غبار نیز نباید در بستر کار وجود داشته باشد.

۴- تمام ترک‌ها را برطرف کنید

برطرف کردن خوردگی‌ها و ترک های جزئی حتما باید انجام شود. اگر این ترک‌ها کمتر از ۱۰ میلی متر است میتوان با پوشش های پرایمر آن‌ها را اصلاح کرد. اما اگر بیشتر از ۱۰ میلی متر است حتما باید از سیمان و ماسه استفاده کنید تا عایق بندی استخر یا رنگ آمیزی آن به خوبی انجام شود.

۵- استفاده از محلول آب و صابون

زمانی که خوردگی های سطح و دیواره استخر برطرف شد. قطعآ ممکن است به هم ریختگی زیادی بوجود آید. برای اطمینان میتوانید از محلول آب و صابون استفاده کنید تا هم گرد و غبارها پاک شوند و هم اینکه اگر یک ماده چربی یا روغنی وجود دارد کاملا پاکسازی شود. این کار حتی برای استفاده از عایق رطوبتی نیز انجام می‌شود.

۶- مرحله اسید شویی

اگرچه شستشوی استخرها می‌تواند آلودگی‌ها را پاک کند اما در برخی موارد یک اسیدشویی نیز تکمیل کننده کار است. ترکیبات اسیدی معمولا با مقدار مشخص آب میکس می‌شوند تا شدت خوردگی آن‌ها متعادل شود. مواد اسیدی با فرچه های مخصوص بر روی دیوار و کف کشیده می‌شوند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای استفاده از کفپوش کف سوله های صنعتی

روش اجرای رنگ استخری؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

۷- استفاده از دستگاه ساینده کف

این مرحله تعیین کننده میزان چسبندگی رنگ است. در واقع سطح استخرها حتما باید با دستگاه مخصوص ساییده شود. با این کار یک سطح به نسبت زبر را بوجود می‌آورید که آن لعاب اولیه رنگ های قدیمی کاملا از بین میرود و رنگ های جدید یا عایق استخر سیمانی با قدرت بیشتری روی سطح می‌چسبند.

۸- پمپ کردن آب های اضافه به بیرون

تا این مرحله ممکن است به دلیل شست وشوهای متعددی که انجام داده اید. مقداری آب نیز وجود داشته باشد. برای خارج کردن آنها میتوانید از یک اسفنج نرم استفاده کنید که تمام سیالات را به خود جذب میکند. اگرچه این کار زمان بر است اما حتما باید انجام شود.

۹- نصب نوارهای مخصوص رنگ آمیزی

برای اجرای رنگ استخری سطوحی وجود دارد که نباید آنها را رنگ آمیزی کنید. مانند محل اتصالات ورودی‌ها و خروجی‌ها، کاشی های مجاور استخر و دیگر سطوح مرتبط که همگی با نوارهای مخصوص رنگ آمیزی و پوشش دهی می‌شوند.

۱۰- استفاده از خشک کن صنعتی

برای اینکه رطوبت به طور کامل از سطح داخلی استخر خارج شود. میتوانید از خشک کن های صنعتی که دمنده بسیار قوی هستند استفاده کنید. این دمنده‌ها در مواردی هوا را همراه با حرارت خارج میکنند تا رطوبت هایی که در بافت داخلی استخر وجود دارد نیز تا حدی خارج شود.

روش اجرای رنگ استخری؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

۱۱- مراقب تغییرات آب و هوایی باشید

مهمترین مرحله که در اجرای رنگ استخری باید به آن توجه ویژه شود اطلاع از وضعیت هوا در روزهای آتی می‌باشد. برای رنگ آمیزی استخرها حتما باید ۱۰ روز هوای ملایمی را داشته باشید. اگر فکر میکنید که امکان دارد باران ببارد پروژه را کاملا متوقف کنید.

۱۲- اجرای اولین لایه رنگ اپوکسی

پس از طی مراحل قبلی شما باید اولین لایه رنگ استخر خود را اجرا کنید. اگر نوع رنگ اپوکسی را انتخاب میکنید لازم است این رنگ‌ها را با اجزای خود به مدت حداقل ۵ دقیقه میکس کنید تا کاملا یکدست شود. البته نوع آماده سازی آن برای سطوح مختلف استخر تفاوت دارد. اما حتما کاتالوگ محصول را مطالعه کنید.

۱۳- اجازه استراحت یا خشک شدن به لایه اول رنگ

با اجرای لایه اول رنگ استخری بهتر است به مدت زمان ۲۴ ساعت فرصت دهید تا به یک خشکی مطلوبی برسند. اصولا رنگ آمیزی استخر بهتر است به صورت لایه ای اجرا شود تا هم مقاومت بالایی داشته باشند و هم بتوانند در بلندمدت دوام بیاورند.

۱۴- اجرای لایه دوم رنگ استخری

پس از آنکه ۲۴ ساعت از اجرای لایه اول گذشت نوبت به اجرای لایه دوم میرسد. اما اگر نتوانید پس از یک روز لایه دوم را اعمال کنید. به دلیل طولانی شدن فاصله بین دو رنگ آمیزی حتما باید سطح مجددا زبر شود تا بتوان این حالت چسبندگی بالا را حفظ کرد.

روش اجرای رنگ استخری؛ ۱۶ گام (راهنمای جامع)

۱۵- ایجاد یک فرصت لازم برای خشک شدن لایه نهایی

هرچقدر که لایه نهایی در مدت زمان بیشتری در مجاورت آب و هوای محیط قرار بگیرد سخت تر شده و کیفیت آن افزایش می‌یابد. هیچ گاه برای پر کردن استخرها از آب عجله نکنید. معمولا در تابستان ۷ روز باید سپری شود تا رنگ های استخری اپوکسی خشک شوند. در زمستان نیز این زمان به ۱۴ روز میرسد.

۱۶- تا خشک شدن رنگ‌ها، مراقبت های اولیه را انجام دهید

تا زمانی که لایه های نهایی رنگ استخری خشک نشدند همچنان آسیب پذیر هستند. پس مراقب باشید که در داخل استخر وسیله ای نیافتد تا باعث تخریب شدن رنگها شود. زمانی که رنگ‌ها کاملا خشک شدند دیگر هیچ تهدیدی برای لایه رنگ وجود ندارد.

فروش رنگ استخری با کیفیت و با قیمت مناسب در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ استخری، رنگ ساختمانی، رنگ های صنعتی و پرایمرها، عایق رطوبتی، انواع کفپوش‌ها نظیر رزین اپوکسی و پلی اورتان و دیگر رنگ های رایج می‌باشد. مشتریانی که پروژه های بسیار گسترده ای را در پیش دارند این شرکت تامین کننده نیاز آنها خواهد بود. برای دریافت اطلاعات تکمیلی کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.