تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

نکاتی که برای نگهداری کفپوش اپوکسی باید رعایت شود

نکاتی که برای نگهداری کفپوش اپوکسی باید رعایت شود

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

زمانی که مراحل اجرای کفپوش اپوکسی تکمیل میشود شما باید یکسری اقدامات را مبنی بر نگهداری کفپوش اپوکسی نیز انجام دهید. اگرچه این کفپوش ها از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند اما در نظر داشته باشید که هر نوع کفپوشی با هر میزان سختی میتواند در برابر تنشهای محیطی آسیب پذیر باشد. در ارتباط با این نوع کفپوش ها نیز لازم است مواردی را بطور کامل رعایت کنیم. این مقاله دقیقا در حیطه همین موضوع اطلاعات مهمی را ارائه میدهد تا بتوانید با کمترین هزینه کفپوش اپوکسی خود را سالم نگه دارید.

جلوگیری از بروز ضربه بر روی کفپوش اپوکسی

ضربه از طریق اجسام نوک تیز بر روی سختترین سطوح نیز می تواند آسیب های زیادی را بوجود آورد. در این بین کفپوش اپوکسی نیز از این قاعده مستثنا نیست. کفپوش اپوکسی در مقایسه با کفپوش پلی اورتان خاصیت ارتجاعی کمتری دارد یعنی زمانی که به مرحله خشکی کامل میرسد درجه سختی آن بسیار بالاتر خواهد بود. بنابراین بروز ضربه بر روی آنها احتمال آسیب را چند برابر میکند. این ضربات می تواند از طریق افتادن اجسام سنگین یا عبورومرور ماشین آلات با وزن بالا و مواردی از این قبیل باشد. در مجموع اگر می خواهید نگهداری کفپوش اپوکسی در یک بازه زمانی بلندمدت اتفاق بیفتد سعی کنید در حمل وسایل دقت کافی را داشته باشید. این موضوع ساده ترین اقدامی است که میتوان برای ازدیاد طول عمر و پایداری کفپوش انجام داد.

نظافت منظم کفپوش اپوکسی

نظافت کفپوش ها بسیار اهمیت دارد اگرچه گرد و غبار و مواد روغنی نمی توانند به آن صورت باعث آسیب های ساختاری در کفپوش شوند اما زمانی که این حجم از آلاینده ها بر روی این کفپوش ها افزایش پیدا می کند در بلندمدت میتواند خوردگی های جزئی و موضعی را بوجود آورد.

خوشبختانه کفپوش اپوکسی قابلیت شستشو دارد یعنی به راحتی میتوان آن مواد چسبنده مختلفی که بنا به دلایل مختلف مانند عبورومرور کاربران و غیره ایجاد شده است پاکسازی می شوند. لذا شما می توانید به صورت دوره ای این کفپوش ها را با مواد شوینده مختلف نظافت کنید. با این کار نه تنها دوام آنها را بیشتر می کنید بلکه شرایطی را فراهم خواهید کرد که این کفپوش ها یک سطح براق و شفاف و زیبایی داشته باشند. حتی در مورد کفپوش اپوکسی بافت دار نیز این اقدامات باید انجام شود.

جلوگیری از بروز ضربه بر روی کفپوش اپوکسی

ترمیم بافت های آسیب دیده کفپوش

همانطور که گفته شد این کفپوش ها احتمال دارد بنا به دلایل مختلف مانند ضربه و غیره دچار شکستگی شوند. در چنین شرایطی شما نباید آنها را به حال خود وا بگذارید. به این مفهوم که بهتر است همین خوردگی های جزئی را در کوتاه ترین زمان ترمیم و اصلاح کنید. این خوردگی ها در صورت عدم تعمیر و دریافت تنش های گوناگون قطعا بیشتر خواهد شد. لذا در همان مراحل اولیه با صرف یک هزینه به نسبت کم آنها را ترمیم کنید. این کار مزیت های بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. اول آنکه میزان آسیب دیدگی ها افزایش پیدا نمی کند. لذا هزینه های بازسازی کف نیز حفظ خواهد شد. معمولا برای کفپوش اپوکسی صنایع نظامی و دیگر محیط های پرتنش این احتمال آسیب وجود دارد.

مانع تابش مستقیم خورشید به صورت طولانی به سطح کفپوش شوید

یکی از ویژگی های ارزشمند کفپوش اپوکسی این است که میتوانند دربرابر اشعه ماورای بنفش مقاوم باشند. اما این بدان معنا نیست که در طول شبانه روز این کفپوش ها دائما در مقابل تابش خورشید باشند. در چنین شرایطی امکان تغییر رنگ آنها البته بعد از چند سال وجود دارد. پس این کفپوش ها در چنین شرایطی ساختار خود را حفظ میکنند. اما در بلندمدت آسیب پذیر هستند. به همین دلیل سعی کنید اپوکسی را در برابر تنش های محیطی مذکور حفاظت کنید. نگهداری کفپوش اپوکسی مقوله ای است که توسط کارشناسان اجرایی به کاربران ارائه خواهد شد تا آنها بدانند چه اقداماتی را انجام دهند تا نیازی به هزینه های مجدد نداشته باشند.

مانع تابش مستقیم خورشید به صورت طولانی به سطح کفپوش شوید

از دستگاه های نظافتی استاندارد استفاده کنید

در برخی از موارد کاربران ترجیح میدهند در مراحل نظافتی از تجهیزات ماشینی استفاده کنند. این دستگاه ها امکان دارد دارای ابزارهای ساینده مختلف برای پاک سازی کف باشند. به طوری که حتی میتوانند سطوح چسبیده به بتن را نیز پاکسازی کنند. در چنین شرایطی شما باید بدانید که می خواهید سطح کفپوش اپوکسی را نظافت کنید نه اینکه عملیات شستشو روی بتن انجام میشود .لذا ابزارهای نظافتی خود را چه از نوع ماشینی و چه از نوع دستی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. اگر احساس می کنید که قطعات و اجزایی که در ماشین های نظافتی نصب شده اند میتوانند آسیبی را به کف وارد کنند حتما آنها را تعویض کنید و سپس به استفاده از آنها بپردازید.

مواد شیمیایی اسیدی را دور نگه دارید

باز هم کفپوش اپوکسی تا یک محدوده خاصی میتواند مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و حتی ترکیبات اسیدی و قلیایی داشته باشد. اگر در یک مجموعه صنعتی یا کارگاهی و تعمیر و نگهداری که با ابزارهای گوناگون سرکار دارد به اجرای کفپوش اپوکسی پرداخته اید مراقب باشید که مواد شیمیایی با خاصیت اسیدی بالا در طولانی مدت روی کفپوش قرار نگیرند. این اسیدها امکان دارد باعث خوردگی یا حتی تغییر رنگ شوند.

در برخی موارد اجرای کفپوش اپوکسی در رنگ بندی ها و فام های ظاهری گوناگون است که اگر به هر طریقی به شکل نقطه ای یا یک مساحت مشخص تغییر رنگ ایجاد شود زیبایی آنها از بین میرود. پس اگر مواد شیمیایی و اسیدها با شدت خورندگی بالا روی این نوع کفپوش ها قرار گرفتند در اولین فرصت عملیات پاکسازی را انجام دهید تا کفپوش ها در معرض آسیب قرار نگیرند.

شرکت رانا کیمیا فام عرضه کننده انواع کفپوش اپوکسی و پلی اورتان

شرکت رانا کیمیا فام عرضه کننده انواع کفپوش اپوکسی و پلی اورتان

کفپوش اپوکسی و همچنین کفپوش پلی اورتان یکی از تولیدات اصلی و بسیار پر فروش شرکت رانا کیمیا فام میباشد. این محصولات می توانند بنا به شرایط مختلف سازه ای انتخاب و بکارگیری شوند. در حال حاضر محدودیت چندانی برای این کفپوش ها وجود ندارند و حتی در پرتنش ترین محیط های صنعتی و کاری نیز قابل استفاده هستند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و کسب مشاوره خرید کارشناسان ما میتوانند جامعترین داده ها را در اختیار مشتریان گرامی قرار دهند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.