تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

پاک کردن رنگ خشک شده‎ روی هر سطحی؛ راهنمایی جامع

پاک کردن رنگ خشک شده روی هر سطحی؛ راهنمایی جامع

پاک کردن رنگ خشک شده‎ روی هر سطحی؛ راهنمایی جامع

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ ساختمانی خشک شده می‌تواند در پروژه های رنگ آمیزی روی سطوح مختلف وجود داشته باشند. اما این المان منفی نباید مانع زیبایی محیط شما شود. پاک کردن رنگ خشک شده‎ روی سطوح مختلف دغدغه بسیاری از افراد است. تفاوتی ندارد که سطح مورد نظر در کجا قرار دارد. چرا که ما می‌خواهیم به راحت ترین شکل ممکن این لکه رنگ‌ها را پاک کنیم تا مانع لذت بردن ما از زیبایی فضاهای بسته خانگی یا هر محیط دیگر نشوند. در ادامه مقاله جزئیات کاملتری برای پاک کردن رنگ بر روی سطوح مختلف ارائه می‌دهیم.

پاک کردن رنگ خشک شده از روی شیشه

برای پاک کردن رنگ خشک شده از روی شیشه شما به یک صابون و یک قطعه پلاستیکی با لبه به نسبت تیز نیاز دارید. ابتدا شیشه را کاملا با آب و صابون مرطوب کنید تا در زمانی که از تیغه پلاستیکی استفاده می‌کنید ، هیچ گونه خراشیدگی روی شیشه ایجاد نشود. بهتر است مایع مورد نظر با آب گرم مخلوط شود. تیغه را با زاویه ۴۵ درجه روی لکه های رنگ بکشید تا کاملا از روی شیشه جدا شوند.

پاک کردن رنگ خشک شده از روی میز

برای پاک کردن رنگ خشک شده از روی میز شما نیاز به مقداری روغن زیتون و یک پارچه خشک دارید. قطعا این نوع روغن می‌تواند بافت خشک شده رنگ را سست و باعث جدا شدن آن از سطح میز شود. اگر لکه قدیمی است و بسیار سرسخت می‌توانید پارچه را بر روی تیغه به نسبت تیز و با عرض بلند بپیچید و سپس با احتیاط لکه‌ها را از سطح کار جدا کنید.

پاک کردن رنگ خشک شده از روی فرش

پاک کردن رنگ خشک شده از روی فرش باید قبل از آنکه رنگ سخت شود انجام گیرد. شما باید از یک پارچه تمیز و مقداری گیلیسیرین استفاده کنید. این ماده زمانی که روی رنگ قرار بگیرد باعث سست شدن آن می‌شود. البته اگر لکه مورد نظر سختی بالایی داشته باشد ممکن است نیاز باشد از مقدار کمی سرکه سفید یا ماده ی لاک پاکن ناخن که اغلب بانوان دارند استفاده کنید.

پاک کردن رنگ خشک شده از روی فرش

جدا کردن رنگ خشک شده از روی کف

اگر کف سازه از جنس وینیل یا کفپوش های pvc می‌باشد می‌توانید از یک مایع ظرفشویی ساده و آب گرم استفاده کنید. عمدتا کفپوش های pvc چسبندگی بالایی را در برابر رنگ های مختلف ایجاد نمی کنند. بنابراین فرآیند پاکسازی راحتی را در پیش دارید. اگر رنگ مورد نظر سختی بالایی داشت می‌توانید مقداری الکل را نیز با یک دستمال آغشته کنید و سپس روی رنگ روغنی خشک شده بمالید.

پاک کردن رنگ از روی سطوح چوبی

برای از بین بردن رنگ های خشک شده روی سطوح چوبی یک پارچه تمیز و مقداری الکل احتیاج داریم. چوب را به الکل آغشته نکنید بلکه همانطور که تاکید شد فقط مقداری الکل روی دستمال ریخته و آن را به آرامی بر روی رنگ‌ها بکشید. تماس مستقیم مایع الکل با چوب قطعا آسیب زا است. هدف ما سست کردن لکه های رنگی چسبیده به سطح کار می‌باشد.

پاک کردن رنگ از روی سطوح بتنی

ریختن رنگ بر روی سطوح بتنی چسبندگی بالایی را ایجاد می‌کند. برای پاک کردن آن شما باید یک برس داشته باشید. برس را با شدت بالا روی سطح کف بکشید. این کار باعث می‌شود رنگها تخریب شوند. بعد از این کار گرد و غبار یا خرده های رنگ باید با یک جاروبرقی تمیز شوند. بهتر است سطح بتن مرطوب نشود زیرا ممکن است باعث خوردگی و از بین رفتن بتن شود.

پاک کردن رنگ خشک شده از روی دیوارهای آجری

دیوارهای آجری یک جنبه تزئینی و نمای مناسبی دارند. پاک کردن رنگ خشک شده و لکه های رنگ قدری چالش برانگیز است. بهترین راه استفاده از یک پارچه و ژل یا خمیر مخصوص پاک کننده رنگ است. این مواد ترکیبات اسیدی ملایمی دارند که مختص رنگ های خشک شده می‌باشد. معمولا این ماده لازم است یک مدت زمان مشخصی روی سطح باقی بماند تا رنگ‌ها کاملا سست شوند.

پاک کردن رنگ از روی سطوح بتنی

پاکسازی رنگ از روی سطوح پلاستیکی

بسیاری از حلال‌ها و مواد شیمیایی ممکن است آسیب زیادی به بافت پلاستیک وارد کنند. بنابراین بهترین راه استفاده از یک روغن گیاهی برای نرم کردن بافت خشک شده رنگ و سستی ساختاری آنها می‌باشد. بعد از آغشته کردن روغن بر روی سطوح حاوی لکه های خشک شده از یک کاردک پلاستیکی بهره ببرید تا به راحتی از سطح پلاستیک جدا شوند.

اگر فرایند کار شما سخت است می‌توانید از مقداری الکل استفاده کنید اما ابتدا یک تماس کوچک الکل با سطح برقرار کنید تا ببینید هیچ گونه تغییر آسیب زایی روی پلاستیک ایجاد نشود. بعد از پایان کار سطح را با آب گرم و صابون شستشو دهید.

جدا کردن رنگ از روی لباس

اگر روی لباس های شما چند لکه رنگ وجود دارد ابتدا آن را با یک کاردک از روی پارچه جدا کنید. سپس آن را آغشته به آب گرم کنید تا دیگر باقیمانده رنگ‌ها کاملا از بین بروند. با این کار می‌توانید لباس را بطور کامل با شوینده های مختلف شستشو دهید تا هیچ آثاری از لکه های خشک شده روی لباس باقی نماند.

پاکسازی رنگ از روی کفش

جهت پاک کردن رنگ خشک شده از کفش های چرمی از یک پارچه ساده استفاده کنید که کاملا به سرکه سفید آغشته شده باشد. با آماده کردن آن به آرامی روی کفش‌ها بکشید. بهتر است ماده سرکه چند دقیقه باقی بماند تا رنگ‌ها قدری ساختار محکم خود را از دست بدهند. یک الکل با درصد پایین نیز کمک کننده خواهد بود. به یاد داشته باشید که بعد از اتمام کار حتما کفش‌ها را واکس بزنید.

مقاله پیشنهادی: کفپوش اپوکسی اکلیلی؛ ۱۴ مزیت اساسی آن

پاک کردن رنگ خشک شده از راه پله

پاک کردن رنگ خشک شده از راه پله

پاک کردن رنگ خشک شده از روی راه پله چندان فرایند سختی نیست. به یک تیغه به نسبت تیز و مقداری سرکه سفید و آب احتیاج داریم. مخلوط آب و سرکه می‌تواند باعث کنده شدن رنگ از روی سطوح سخت راه پله‌ها شوند. بعد از پاکسازی می‌توانید از یک پارچه یا طی دسته بلند استفاده کنید تا راه پله‌ها کاملا تمیز شوند.

فروش باکیفیت ترین رنگ های ساختمانی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ ساختمانی، رنگ روغنی، رنگ پایه آب آکریلیک ، عایق رطوبتی ، کفپوش اپوکسی و دیگر پوشش های رنگی صنعتی است. تولیدات این شرکت به قدری گسترده می‌باشد که پاسخگوی نیاز پروژه های وسیع می‌باشد. تمامی محصولات با یک قیمت مقرون به صرفه به دست مشتریان خواهد رسید. شما می‌توانید جهت دریافت توضیحات تکمیلی با کارشناسان ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.