تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با پمپ؛ ذکر نکات کلیدی

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با پمپ؛ ذکر نکات کلیدی

آموزش رنگ آمیزی ساختمان با پمپ؛ ذکر نکات کلیدی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از روش های استاندارد و ایده آلی که برای نقاشی ساختمان در بخش داخلی و همچنین نمای خارجی وجود دارد استفاده از پمپ‌ها یا اسپری‌ها برای پوشش دهی است. اصولا رنگ آمیزی ساختمان با پمپ امتیازات زیادی برای کاربران دارد و می‌تواند یک تجربه رنگ آمیزی موفقی را ایجاد کند.

در حال حاضر ابزارها و لوازم مختلفی برای رنگ آمیزی دیوار‌ها و دیگر نقاط یک سازه به کار گرفته می‌شوند که رایج ترین آنها انواع قلم مو و غلتک‌ها هستند. اما این ابزارها اگرچه مزیت هایی را دارند اما یکسری معایبی هم دارند که باعث می‌شود نقاشان و افرادی که پروژه های وسیع و گسترده را در دست اجرا دارند به سراغ پمپ‌ها و اسپری‌ها بروند.

در این مقاله ضمن ارائه نکات کلیدی در قالب یک آموزش برای رنگ آمیزی ساختمان با پمپ در مورد مزیت آن‌ها نیز صحبت میکنیم. پس به منظور آشنایی با این دستگاه های پرکاربرد حتما جزئیات ذکر شده در ادامه را با دقت مطالعه فرمائید. از آنجایی که اسپری های بدون هوا کاربردهای فراوانی دارند یکسری اطلاعات مهم نیز در مورد اجزای تشکیل دهنده این قطعات ارائه میدهیم. البته شما می‌توانید مقاله مرتبط وسایل نقاشی ساختمان را نیز مطالعه فرمایید.

افزایش سرعت رنگ آمیزی ساختمان با پمپ یا اسپری‌ها

اگر مساحت پروژه شما بالا باشد در وهله اول سرعت رنگ آمیزی نما و بخش داخلی اهمیت پیدا میکند. در واقع افزایش سرعت نباید آسیبی به کیفیت کار و نتیجه نهایی وارد کند. به همین دلیل در حین آنکه سرعت رنگ آمیزی بیشتر می‌شود رنگ‌ها نیز یک پوشش ایده آلی را روی دیوارها و دیگر نقاط سازه دارند. خوشبختانه امتیاز ویژه ای که پمپ‌ها و اسپری‌ها در نمونه های مختلف دارند افزایش سرعت بدون افت کیفیت است.

میتوانند ضخامت یکسانی و یکپارچه ای را در سطح دیوار و همچنین سقف‌ها بوجود آورند که با ابزارهای دیگر شاید قدری سخت باشد. میتوان سرعت کار با پمپ‌ها را چندین برابر بیشتر از ابزارهای ساده دیگر مانند قلم مو‌ها و غلتک‌ها دانست. شما می‌توانید با یک مقایسه ساده به یکپارچگی رنگ آمیزی ساختمان با پمپ پی ببرید.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده ی اسپری بدون هوا

اجزا و قطعات تشکیل دهنده ی اسپری بدون هوا

یکی از قطعات و لوازم اصلی که برای اعمال انواع رنگ دیوار با یک محدودیت مشخص استفاده می‌شود دستگاه اسپری بدون هوا است. این ابزارها تشکیل شده از چند قطعه حیاتی و مهم هستند که هر کدام در بخش ذیل توضیح داده شده اند:

  • پمپ

دارای یک لوله مکش هستند که رنگ را از طریق یک شلنگ به قسمت تفنگ دستگاه پمپاژ میکنند. هرچقدر پمپ‌ها قدرت بیشتری داشته باشند به همان نسبت حجم بالاتری در یک مدت زمان را پمپاژ خواهند کرد. به عنوان مثال یک پمپ کوچک می‌تواند در هر دقیقه حدود ۲ لیتر رنگ را پمپاژ کند. درحالی که یک پمپ بزرگتر میتواند بین ۵ تا ۱۰ لیتر را در واحد دقیقه پمپاژ کند.

  • شلنگ

در یک دستگاه استاندارد ایرلس یا بدون هوا معمولا یک شلنگ ۱۵ متری وجود دارد. این متراژ بالای شرایطی را فراهم میکند تا تکنسین های اجرایی دستگاه پمپ را در یک قسمت خانه قرار دهند و از طریق شلنگ‌ها حرکات آزادانه و راحتی را برای رنگ آمیزی داشته باشند. البته شما میتوانید شلنگ های با متراژ کمتر را جهت رنگ آمیزی ساختمان با پمپ خریداری و نصب کنید.

  • تفنگ یا گان دستگاه

تفنگ دستگاه اسپری بدون هوا ابزاری است که رنگ‌ها با یک فشار بالا به صورت ذرات ریز از آن خارج می‌شوند و روی سطح کار قرار می‌گیرند. اصولا یک فیلتر نیز بر روی آن نصب است تا مطمئن شویم هیچ نوع از ذرات با حجم بزرگ بخش خروجی را مسدود نمی کند. لذا اعمال رنگ ساختمانی نیز برای شما سهل و آسان خواهد شد.

اجزا و قطعات تشکیل دهنده ی اسپری بدون هوا

راهنمای رنگ آمیزی ساختمان با پمپ

برای استفاده موثر از دستگاه اسپری بدون هوا برای پروژه های رنگ نما داخلی و خارجی حتما لازم است تجربه رنگ آمیزی با آنها را داشته باشید. اگر چنین نیست میتوانید برای تمرین سطوح دیگری را رنگ آمیزی کنید تا نحوه کار با آنها برای شما راحت تر شود. اما رعایت اصول زیر به عنوان یک راهنما برای رنگ آمیزی ساختمان با پمپ بسیار حیاتی و ضروری است.

  • رقیق سازی صحیح رنگ و تنظیم فشار دستگاه

در رنگ آمیزی ساختمان با پمپ شما باید رنگ مورد نظر را مطابق با دستورالعمل های کارخانه رقیق سازی و آماده سازی کنید. بعد از آن میزان فشار خروجی دستگاه را تنظیم کنید تا بر اساس آن بتوان در یک فاصله مشخص رنگ‌ها را روی سطح دیوار اجرا کرد.

  • فاصله نازل یا گان اسپری نسبت به سطح

شما نمی توانید در هر فاصله دستگاه اسپری را نسبت به سطح قرار دهید و عملیات رنگ آمیزی را انجام دهید. فاصله استاندارد ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر است. شما باید در همین فاصله ثابت اسپری را نگه دارید و با فشردن ماشه منجر به خروج ریزگردها و رنگ با فشار بالا شوید.

  • گرفتن صحیح گان دستگاه در دست

نازل یا گان دستگاه باید کاملا موازی با سطح دیوار باشد. شما نمی توانید آن را به شکل مایل یا زاویه دار نگه دارید. از طرفی نباید آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید یا اینکه آن را به صورت دایره ای جابجا کنید. باید با نظم بالا از سمت چپ به راست یا بالا به پایین رنگ آمیزی را انجام دهید.

  • ابعاد و اندازه هر نوار رنگ آمیزی ساختمان با پمپ

برای رنگ آمیزی ساختمان با پمپ از آنجایی که از اسپری‌ها استفاده می‌شود شما باید در هر بار اعمال اسپری حدود ۱۰۰ سانتی متر را پوشش دهی کنید. یعنی این یک مقدار حداقلی محسوب می‌شود. پس از آنکه این نوار یک متری تکمیل شد میتوانید دستگاه را بفشارید تا با حرکت دست شما یک متر دیگر نیز پوشش دهی شود. مرحله بعدی رنگ آمیزی نیز باید کاملا در مجاورت پوشش اولیه باشد.

  • بررسی دیوار برای ایجاد یک لایه یکنواخت

در هر بار که به رنگ آمیزی ساختمان با پمپ میپردازید حتما لایه های اجرا شده را مورد بررسی قرار دهید. اگر سطح زیر کار رنگ متفاوتی دارد و کاملا معلوم است نشان از آن دارد که فاصله دستگاه با سطح کار زیاد است. از طرفی ممکن است شما دستگاه را کاملا کج نسبت به دیوار بگیرید. پس با ارزیابی های بعدی این ایرادات کاملا مشخص می‌شود.

  • مراقب تجمع رنگ در یک نقطه باشید

در برخی از موارد در پروژه های رنگ آمیزی ساختمان با پمپ دیده شده است که یک بخش از دیوار پر رنگ تر از بخش دیگر است. این به دلیل تجمع بیش از حد رنگ در یک نقطه می‌باشد. راه حل آن این است که اگر شما ماشه دستگاه را فشار میدهید باید حرکت دست را نیز همزمان داشته باشید. اگر گان در یک نقطه در کسری از ثانیه ثابت باشد باعث ایجاد دو رنگی می‌شود.

راهنمای رنگ آمیزی ساختمان با پمپ

شرکت رانا کیمیا فام یک تولید کننده برتر انواع رنگ ساختمانی و صنعتی

شرکت رانا کیمیا فام با سال‌ها سابقه و تجربه توانسته است خط تولید بسیار پیشرفته و کارآمدی را در حوزه تولید بهترین رنگ ساختمانی همچنین پوشش های صنعتی راه اندازی کند. بهره مندی از پرسنل باتجربه و کارشناسان زبده و استفاده از ابزارها و تجهیزات مدرن دنیا باعث شده است تا یک محصول با کیفیت به دست مشتریان برسد. شما میتوانید انواع رنگ را با بهترین قیمت از این شرکت خریداری کنید. تنها کافی است جهت دریافت مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.