تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ اپوکسی پلی آمید

رنگ اپوکسی پلی آمید

رنگ اپوکسی پلی آمید

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ اپوکسی پلی آمید یک نوع رنگ صنعتی است که برای پوشش سطوح فلزی به‌کار می‌رود. این نوع رنگ از یک ترکیب واکنشی اپوکسی و پلی آمید تشکیل شده است که باعث می‌شود سطح پوشش دارای خواص مکانیکی، شیمیایی و حرارتی بالا باشد. یکی از نوع‌های ویژه این رنگ، “زینک ریچ اپوکسی” است که حاوی ذرات ریز زینک است. این ذرات زینک باعث ایجاد مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند، همچنین باعث افزایش مقاومت مکانیکی و دوام پوشش می‌شوند. رنگ اپوکسی پلی آمید با این خصوصیات، یک گزینه مناسب برای حفاظت و زیبایی سطوح فلزی در مواردی از جمله صنایع دریایی، خودروسازی، و ساخت و ساز می‌باشد.

رنگ اپوکسی پلی آمید لایه نهایی ماهور بر پایه رزین اپوکسی و هاردنر پلی آمید طراحی شده است . از ویژگی های این رنگ می توان به قابلیت چسبندگی بالا، مقاومت ایده آل در برابر آب و شرایط مرطوب، مقاومت در برابر ترشحات شیمیایی و حلال ها، مقاومت سایشی و ضربه ای بالا اشاره نمود.
به دلیل ایجاد پدیده گچی شدن استفاده از اپوکسی رویه پلی آمید به عنوان لایه نهایی برای سطوح که در معرض نور مستقیم خورشید هستند توصیه نمی شود.

آماده سازی سطح :

در صورت وجود هر گونه آلودگی روی سطح استفاده از روشهای مناسب نظیر فشار باد روی سطح، شست و شو با شوینده ها الزامی است. در صورتی که سطح لایه رنگ آمیزی شده قبلی کاملا سخت و صیقلی گردیده استفاده از روش های میکانیکی نظیر سمباده، برس سیمی و سند بلاست جهت بلا بردن زبری سطح و حصول چسبندگی بیشتر توصیه میگردد.

وسایل و تجهیزات رنگ آمیزی :

  • اسپری بدون هوا
  • اسپری با هوا
  • قلم مو و غلطک

آموزش بورس

رنگ اپوکسی پلی آمید

روش مصرف :

هر یک از اجزا را قبل از اختلاط به خوبی میکس کنید آنگاه با رعایت نسبت اختلاط آنها را به هم افزوده و هم بزنید سپس میزان لازم تینر به سیستم اضافه و میکس نمایید. فاصله سر نازل تا قطعه کار، فشار باد و سرعت حرکت دست کنترل شود.

در طول زمان اعمال رنگ ، بایستی رنگ موجود در مخزن به طور مداوم و به آرامی به هم بخورد. رعایت فاصله زمانی مناسب مابین اجرای لایه های آستر، میانی و رویه الزامیست.

با توجه به طول عمر اعلام شده برای رنگ دقت شود که متناسب با حجم کار دو جزء مخلوط شوند و در صورت اتمام زمان طول عمر از مخلوط رنگ استفاده نشود.

نکات ایمنی و شرایط نگهداری :

به دلیل وجود حلال این رنگ قابل اشتعال بوده و بایستی از حرارت ، جرقه و شعله دور نگه داشته شود. در صورت تماس با پوست یا چشم با آب زیاد شست و شو داده و به پزشک مراجعه نمایید به دلیل مضر بودن استنشاق مداوم بخارات حلال این رنگ ، در فضاهای بسته استفاده از عینک و همچنین تهویه هوادر هنگام رنگ آمیزی ضروری است.

شرایط محیط برای اجرای صحیح رنگ اپوکسی پلی آمید

رنگ اپوکسی پلی آمید را همانطور که گفته شد می‌توان به عنوان یک پوشش رویه در سطوح کف استفاده کرد. این لایه از کفپوش اپوکسی برای اینکه بهترین نتیجه را در پایان کار ارائه دهد شما باید به عنوان یک تکنسین اجرایی با تجربه شرایط محیط را به‌ خوبی بسنجید و ارزیابی کنید. اگر این شرایط را مطلوب دیدید در آن صورت می تواند عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنید. شما باید در ابتدای کار شرایط دمای محیط را اندازه گیری کنید. اگر دمای محیط و همچنین دمای سطح کار بیش از حد بالا و یا بسیار پایین می باشد در آن صورت اجرای این رنگ ها بی فایده خواهد بود. چرا که نه تنها چسبندگی بالای خود را حفظ نخواهند کرد بلکه تمامی رنگ هایی که آماده سازی شده اند همگی از بین خواهند رفت.

شما مجاز هستید که بین دمای ۱۰ درجه سانتیگراد تا ۴۰ درجه سانتیگراد این پوشش ها را روی سطوح کف اعمال کنید. علاوه بر دمای محیط لازم است که شما میزان دمای سطح کار را نیز اندازه گیری کنید. اگر دمای مورد نظر سه درجه سانتیگراد بالاتر از نقطه شبنم بود هیچ منعی برای اجرای این لایه از کفپوش اپوکسی وجود ندارد. موضوع مهم بعدی در ارتباط با میزان رطوبت محیط می باشد که باید از مقدار ۸۰ درصد پایین تر باشد.

اصولاً رنگ اپوکسی پلی آمید میانه ی خوبی با سیالات و عناصر با رطوبت بالا ندارد اما این ویژگی مرتبط با مرحله آماده سازی سطح و به اصطلاح مرطوب بودن رنگ اپوکسی می باشد. اما بعد از آنکه این پوشش ها به مرحله سختی کامل رسیدند نه تنها رطوبت بلکه سیالات آب و مواد روغنی نیز نمی توانند باعث آسیب ساختاری به این کفپوش ها شوند. به همین دلیل باید کلیه اقدامات احتیاطی لازم را در زمانی که رنگ کاملا خشک نشده است اجرا کنید.

کاربران و مشتریان گرامی می توانید جهت اطلاع از قیمت و فروش رنگ اپوکسی پلی آمید با شرکت رانا کیمیا فام به شماره تلفن (۳۰ خط) ۸۷۷۰۰۶۲۷ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.