تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ ساختمان نسکافه ای؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و کاربردها

رنگ ساختمان نسکافه ای؛ ویژگی‌ها، مزیت‌ها و کاربردها

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

یکی از جذاب ترین و زیباترین انواع رنگ ساختمانی دقیقا همان رنگدانه یا فام ظاهری نسکافه ای است. امروزه بسیاری از افراد به دنبال نوسازی و تغییر دکوراسیون منزل خود هستند. بنابراین انتخاب یک رنگ ساختمان نسکافه ای می‌تواند جذابیت یا زیبایی که مدنظر کاربران است را بوجود آورد. البته در کنار رنگدانه های نسکافه ای شما میتوانید پوشش های رنگی دیگری را نیز مورد استفاده قرار دهید. اما عده ای به واسطه نوع سلیقه و معیارهایی که دارند ترجیح میدهند از این رنگ استفاده کنند. در ادامه مقاله در مورد ویژگی‌ها، مزیت‌ها و کاربردها و همچنین طریقه ساخت و ترکیب رنگ‌ها صحبت میکنیم تا اگر به دنبال خرید هستید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.

ویژگی های رنگ ساختمان نسکافه ای

رنگ ساختمان نسکافه ای اگر طبق اصول خود و به درستی اجرا شود می‌تواند یک نمای شگفت انگیز و خارق العاده ای را بوجود آورد. اصولا رنگ های تیره یک جذابیت هنری منحصر به فردی دارند. به همین دلیل است که سازگاری و هماهنگی لازم با طیف گسترده ای از سلایق افراد دارند. معمولا این رنگدانه‌ها میتوانند تا یک حد بالایی یک حس آرامش را به افراد منتقل کنند. آنها برخلاف دیگر رنگ های روشن تر مانند قرمز که آن حرارت و پرجنب و جوشی را به احساسات افراد القا میکند. اما رنگ های تیره قدری برعکس عمل میکنند.

از طرفی در محیط هایی که نورگیر پایین وجود دارد اگر شما به اجرای رنگ های تیره بپردازید عملا قدری فضای محیط تاریک تر خواهد شد. در واقع این موضوع کاملا طبیعی است. زیرا این رنگها میتوانند با توجه به فرم ظاهری که دارند روی افراد اثر بگذارند. یک رنگ ساختمان نسکافه ای از لحاظ تنوع نمونه های مختلفی دارد. بطوریکه میتواند از روشن تا تیره طبقه بندی شوند. رنگ های نسکافه ای روشن هماهنگی لازم با دکوراسیون های مختلف را دارند. در مورد رنگ های تیره نیز همین موضوع صدق میکند.

مقاله های تکنیک های نقاشی ساختمان و ارزان ترین نقاشی ساختمان برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌شود.

ویژگی های رنگ ساختمان نسکافه ای

انواع رنگ ساختمان نسکافه ای از لحاظ نوع ساختار

انواع متعددی برای رنگ ساختمان نسکافه ای فرموله و تولید شده است. همانطور که میدانید رنگ هایی که برای پروژه های ساختمانی و پوشش دهی دیوارها و سقف استفاده می‌شوند معمولا به دو نوع رنگ روغنی ساختمان و رنگ آکریلیک ساختمان طبقه بندی می‌شوند. البته فرمولاسیون های دیگری همچون رنگ پلاستیک و رنگ های نانو و مولتی کالر نیز وجود دارند که ساختارهای متفاوتی را ارائه میدهند.

اما رنگ های روغنی و آکریلیک امروزه بسیار پر طرفدار هستند و افراد گوناگون سعی میکنند فام ظاهری متعدد و رنگدانه های گوناگون از این محصول را برای نوسازی فضای داخلی استفاده کنند. البته انتخاب و اجرای رنگ ساختمان نسکافه ای برای نمای بیرونی نیز قابل انجام است. اما پروژه هایی که در نمای داخلی وجود دارند غالبا بیشتر میباشد.

زیرا بخش مهمی از دکوراسیون فضای داخل مرتبط با دیوارها و سقف میباشد. به همین دلیل اگر بتوانید با استفاده صحیح از رنگ‌ها یک نمای ایده آلی را به وجود آورید شاید دیگر نیازی نباشد که با خرید تجهیزات دکوری مختلف بخواهید آن نمای جذابی که مد نظر دارید را ایجاد کنید. پس اولین قدم استفاده از یک رنگ مناسب برای نوسازی دیوارها است. در مراحل بعدی میتوانید ارتقای دکوراسیون را با خرید وسایل دکوری گوناگون تغییر دهید.

یکی از تولیدات ارزشمند این شرکت پرایمر زینک ریچ اپوکسی است که در حجم بسیار بالا برای پاسخگویی به نیازهای ارگان های صنعتی تولید می‌شود.

انواع رنگ ساختمان نسکافه ای از لحاظ نوع ساختار

نحوه ساخت و ترکیب رنگ ساختمان نسکافه ای

به عنوان یک قاعده کلی رنگدانه های قرمز، آبی و زرد به عنوان رنگ های اصلی شناخته می‌شوند. بنابراین شما اگر می‌خواهید هر نوع ترکیب رنگی را ایجاد کنید با ترکیب اجزای معرفی شده و با اضافه کردن برخی مواد میتوان رنگدانه مورد نظر را تولید کرد. میزان اضافه کردن این رنگدانه‌ها افزایش یا کاهش می‌یابد و نوع میکس یا ترکیب تغییر پیدا میکند شما میتوانید رنگدانه های متعددی را تولید کنید. فقط موضوع مهمی که وجود دارد این است که باید در فرایند ساخت کاملا تخصص داشته باشید. زیرا یکی از حساس ترین بخش های نقاشی ساختمان دقیقا همین ترکیب رنگ‌ها برای تولید فام های ظاهری جدید می‌باشد.

اما در ارتباط با ترکیب رنگ نسکافه ای برای ساختمان شما باید از رنگ های سفید، گل ماشی، قرمز و مشکی استفاده کنید. روند کار به این صورت است که به ازای حجم مورد نیازی که احتیاج دارید رنگ سفید را آماده سازی میکنید. بعد از آن نسبت به حجم رنگ سفید موجود برای مثال ۱ کیلوگرم می‌توانید یک قاشق گل ماشی استفاده کنید. چند قطره رنگ قرمز و سپس چند قطره مشکی را اضافه کنید. با ترکیب کردن این اجزا شما میتوانید یک رنگ ساختمان نسکافه ای ایده آلی را به دست آورید. اگر می‌خواهید میزان روشن یا تیره بودن رنگ افزایش یا کاهش یابد میتوانید مقدار رنگ سفید را افزایش یا کاهش و یا رنگ مشکی را نیز قدری تغییر دهید.

با مطالعه مقاله ترکیب رنگها در نقاشی ساختمان به اطلاعات کاربردی و مهمی دست خواهید یافت.

کاربردهای متعدد رنگ ساختمان نسکافه ای

رنگ ساختمان نسکافه ای کاربری های گوناگونی دارند به این صورت که شما می‌توانید رنگ‌ها را در نقاط مختلف خانه مانند پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه، سالنها و حتی سرویس های بهداشتی که در معرض بخار شدید قرار ندارند استفاده کنید. اما اغلب افراد ترجیح میدهند این رنگ‌ها را در اتاق های شخصی خود اجرا کنند. زیرا ناحیه پذیرایی نیاز به نمای روشن و زیبا با نورگیر مناسب دارد. به همین دلیل شاید برخی از افراد میانه خوبی با رنگ های تیره در بخش پذیرایی نداشته باشند.

در کنار این‌ها شما میتوانید این رنگ های زیبا و جذاب را در محیط های اداری و کاری نیز اجرا کنید امروزه محیط های اداری بخش زیادی از انرژی خود را از فضای دکوری پیرامون خود دریافت می‌کنند. بنابراین نوسازی یک اداره یا آفیس بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل همواره تاکید می‌شود در کنار انتخاب و خرید رنگ ساختمان نسکافه ای برای ادارات توجه ویژه نیز به ساختار داخلی و تجهیزات دکوری مختلف برای زیباتر کردن محیط داشته باشید.

قیمت انواع رنگ ساختمان نسکافه ای

قیمت انواع رنگ ساختمان

اولویت مهم دیگر موضوع قیمت رنگ ساختمان است. در مورد رنگ ساختمان نسکافه ای معمولا این رنگ‌ها ممکن است به صورت آماده و از پیش تولید شده توسط شرکت‌ها فرموله شوند. اما در برخی مواقع نیز تکنسین های اجرایی سعی میکنند درست در زمان شروع و اجرای پروژه این رنگ‌ها را ترکیب و یک رنگ ساختمان نسکافه ای زیبا را تولید کنند.

البته موضوع قیمت تنها منحصر به نوع ساختار و فرمولاسیون رنگ نیست بلکه بخش زیادی از آن به مساحت محیط و رنگ‌های مورد نیاز بستگی دارد. اما شما می‌توانید با انجام یکسری ترفندها و تکنیک‌های اساسی نظیر زیرسازی و بسترسازی اولیه و همچنین رعایت اصول اجرا باعث کاهش مصرف رنگ‌ها شوید.

فروش انواع رنگ ساختمان در شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان حوزه انواع رنگ ساختمان در کشور می‌باشد که تا به امروز توانسته است طیف گسترده‌ای از انواع رنگ‌های روغنی پایه حلال و همچنین رنگ‌های آکریلیک پایه آب را با کیفیت بسیار بالا تولید و فراوری کند. کارشناسان ما در این شرکت به واسطه نوع تخصص و آشنایی کامل با رنگ‌های تولید شده در این شرکت می‌توانند جامع‌ترین مشاوره‌ها را به شما ارائه دهند. بنابراین برای دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید با این شرکت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.