تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ رویه اپوکسی استر
RANA 863 T

رنگ رویه اپوکسی استر
RANA 863 T

  |   رنگهای اپوکسی استر   |   بدون دیدگاه
رنگ ضد حریق
رنگ ضد حریق

EN.TDS

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید انواع رنگهای اپوکسی کلیک کنید   فروشگاه

رنگ رویه اپوکسی استر

رنگ رویه اپوکسی استر به عنوان یک پوشش نهایی به منظور تکمیل فرایند رنگ آمیزی در سازه های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید این نوع از رنگ های اپوکسی را در پروژه های صنعتی مانند پتروشیمی، کارخانه ها، پوشش دهی قسمت بیرونی مخازن، سازه های مرتبط با پالایشگاه ها و همچنین پل ها مورد استفاده قرار دهید. در ادامه اطلاعات مفصلی را در ارتباط با ویژگی ها، مشخصات فنی و برخی جزئیات کاربردی ارائه میدهیم.

ویژگی های رنگ رویه اپوکسی استر

  • رنگ رویه اپوکسی استر چسبندگی بسیار بالایی بر روی پوشش های قبلی سطح دارد. در واقع اگر شما لایه های پرایمر و پوشش میانی در رنگ آمیزی استفاده کرده‌اید لایه نهایی بیشترین سازگاری را خواهد داشت.
  • فیلم رنگ بسیار مقاوم و مستحکمی دارند و از همه مهمتر در یک مدت زمان طولانی پایدار باقی می مانند.
  • در محیط های مرطوب در کوتاه مدت دچار خوردگی نمی شوند و از این طریق می توانند سطح بستر فلز را محافظت کنند.
  • ترکیبات و مواد شیمیایی مختلف همچنین سیالات اسیدی و قلیایی نمی توانند آسیبی به بافت این رنگ وارد کنند و در محیط های صنعتی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند.

رنگ رویه اپوکسی استر

مشخصات فنی رنگ رویه اپوکسی استر

  • فام ظاهری: بدون محدودیت و در رنگبندی های مختلف، سطح براق و نیمه براق
  • نوع سطح : براق و نیمه براق
  • نقطه اشتعال رنگ : ۲۳ درجه سانتیگراد
  • حجم ماده جامد : ۵۵ درصد
  • مقدار ضخامت رنگ رویه اپوکسی استر: ۴۰ تا ۵۰ میکرومتر
  • جرم حجمی : ۱٫۱۵ گرم بر سانتی متر مکعب
  • نرخ پوشش تئوری برای ضخامت ۴۰ میکرومتر و حجم ۱ لیتر : ۱۳٫۷۵ متر مربع
  • زمان خشک شدن در سه حالت سطحی، متوسط و کامل در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد: به ترتیب برابر ۱ ساعت، ۳ ساعت، ۷ روز
  • تعداد اجزاء : ۱ جزئی
  • فواصل زمانی برای پوشش دهی مجدد در سه دمای ۱۰، ۲۵، ۴۰ درجه سانتیگراد : مینیمم برابر ۲۵ ساعت، ۱۰ ساعت، ۵ ساعت و ماکزیمم برابر ۴۰ ساعت، ۲۴ ساعت و ۱۲ ساعت
  • مدت زمان انبارداری و نگهداری : ۱ سال در دمای ۵ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد و همچنین یک محیط کاملا خشک و بدون رطوبت

تجهیزات اجرای رنگ

برای آنکه بتوانید کیفیت پوشش دهی ایده آلی در پایان کار داشته باشید حتماً باید از یکسری ابزارها و تجهیزات استاندارد برای اجرای رنگ استفاده کنید. دستگاه هایی که معمولاً در اجرای رنگ رویه اپوکسی استر مورد استفاده قرار می گیرد انواع اسپری بدون هوا و همچنین اسپری های معمولی می باشد. البته در کنار این دستگاه می‌توانید از انواع تجهیزات ساده مانند رولرها، براش ها و قلم موها استفاده کنید. اگر یک مساحت بسیار گسترده‌ای را پیش رو دارید معمولاً استفاده از دستگاه اسپری گزینه ایده آلی خواهد بود.

چرا که این تجهیزات شرایطی را فراهم می کنند تا روند رنگ آمیزی برای شما سهل و آسان شود و از طرفی مدت زمان پوشش دهی و اتمام کار نیز به حداقل می رسد. اما در مواردی با توجه به مساحت کم سطح بستر می توانید از تجهیزات ساده تر مذکور که شامل قلم موها و غلتک ها می شود استفاده کنید.

برای آنکه بهترین کیفیت را با استفاده از دستگاه اسپری بدون هوا داشته باشید لازم است ابعاد نازل  اسپری برابر ۰٫۳۳ تا ۰٫۳۸۱ باشد. با تنظیم اسپری بدون هوا سرعت پاشش رنگ استاندارد خواهد بود. از طرفی فیلم رنگ با یک ضخامت یکسان در تمام سطح ایجاد خواهد شد. از طرف دیگر اگر می خواهید از اسپری معمولی استفاده کنید تنظیمات به این صورت است که نازل اسپری باید در ابعاد ۱٫۴ تا ۱٫۶ میلی متر باشد. رنگ های زیادی را می توان با استفاده از اسپری ها اعمال کرد که از جمله آن عبارتند از زینک ریچ اپوکسی، زینک کرومات اپوکسی، زینک اتیل سیلیکات و زینک فسفات اپوکسی می باشد.

رنگ رویه اپوکسی استر

موارد احتیاطی در استفاده از این رنگها

اصولاً در استفاده از انواع رنگی صنعتی همواره باید المان های امنیتی را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل پروژه پوشش دهی را به اتمام برسانید. سعی کنید از استنشاق بخارات و حلال های رنگ خودداری کنید. مراقب باشید که رنگ با پوست و چشم شما تماس نداشته باشد. مهمترین نکته اینکه در مکان هایی که دارای تهویه مناسب هستند پروژه رنگ آمیزی را آغاز کنید. در سازه هایی که کاملاً محدود هستند و هوا راکد است به اجرای رنگ نپردازید. با توجه به آنکه ممکن است در فرایند استفاده از رنگ رویه اپوکسی استر از دستگاه اسپری استفاده کنید همراه داشتن ماسک تنفسی همواره توصیه می شود.

شرایط محیط برای اجرای رنگ رویه اپوکسی استر

اگر در یک محیط بسته و دارای تهویه رنگ آمیزی را انجام میدهید روند سهل و آسانی را در پیش دارید اما اگر با توجه به محدودیت های پروژه لازم است که در یک محیط باز به استفاده از رنگ رویه اپوکسی استر بپردازید حتما باید به شرایط محیطی توجه داشته باشید. در واقع سعی کنید در آب و هوای مناسب بدون وزش باد و با رطوبت حداقلی رنگ رویه اپوکسی را استفاده کنید. دمای محیط بهتر است در یک محدوده ۵ تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد. علاوه بر این برای دریافت کیفیت مطلوب حتماً لازم است که میزان رطوبت محیط از مقدار ۸۰ درصد کمتر باشد. همچنین دمای سطح نیز باید حدود سه درجه بالاتر از نقطه شبنم باشد. در چنین شرایطی می توانید انتظار داشته باشید که عملیات رنگ آمیزی شما با بالاترین کیفیت انجام خواهد شد.

رنگ رویه اپوکسی استر

آماده سازی سطح برای اعمال رنگ رویه

اگرچه این رنگها به عنوان یک پوشش نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند اما لایه های قبلی نیز باید کاملا خشک و تمیز باشند. شما نمی توانید پس از اجرای پرایمر و لایه میانی با وجود آن که کاملا مرطوب هستند به اجرای لایه نهایی بپردازید. بهترین کار این است که شما منتظر باشید تا رنگ های قبلی به حد خشکی مناسب برسند تا شرایط پذیرش پوشش های رویه را داشته باشند. در مدت زمانی که لایه های قبلی در حال خشک شدن هستند مراقب باشید گرد و غبار و ناخالصی ها و همچنین آلاینده های محیط روی سطح ننشیند.

خرید انواع رنگ صنعتی از شرکت رانا کیمیا فام

شرکت رانا کیمیا فام تولید کننده انواع رنگ صنعتی، رنگ ساختمان و همچنین پرایمرهای زینک ریچ همواره در تلاش است تا با کیفیت ترین محصولات را به بازار عرضه کند. شما می توانید جهت دریافت اطلاعات فنی در مورد هر یک از محصولات و قیمت آنها با کارشناسان این شرکت در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.