تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک چیست؟ بررسی کامل و تخصصی

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک چیست؟ بررسی کامل و تخصصی

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک چیست؟ بررسی کامل و تخصصی

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

رنگ روغنی و همچنین رنگ های آکریلیک جزو محصولات بسیار پرفروش هستند که هر دو برای نمای داخلی کاربردهای فراوانی دارند. این دو محصول به وفور برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده می‌شوند. اما برای همه ما سوال است که تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک در چیست.

اصولا نوع فرمولاسیون و فرایند ساختی که برای این دو نوع رنگ وجود دارد از لحاظ فنی با یکدیگر متفاوت است. همین عاملی خواهد بود تا نوع آماده سازی و همچنین برخی المان های ساختاری رنگ‌ها با هم فرق کند. در این مقاله به طور مفصل در مورد تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک صحبت می‌کنیم تا اگر به دنبال خرید یک نمونه از آن هستید بدانید چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند. پس با دقت اطلاعات ارائه شده در ادامه را مطالعه فرمایید.

فرق رنگ روغنی و آکریلیک از لحاظ نوع حلال و ماده رقیق کننده

رنگ هایی که در شرکت های صنعتی تولید رنگ فرموله و ساخته می‌شوند دارای یک غلظت به نسبت بالایی هستند. این رنگها غالبا خام تلقی می‌شوند و قبل از آماده سازی در محفظه های فلزی یا پلاستیکی برای عرضه به بازار بسته بندی می‌شوند. اما زمانی که مرحله اجرا می‌رسد نمی توان رنگ های روغنی و آکریلیک را با همان غلظت اولیه روی دیوار اجرا کرد. چرا که ابزارها و تجهیزات رنگ آمیزی نمی توانند با رنگ های غلیظ سازگار باشند و مراحل اعمال آنها نیز سخت خواهد بود.

پس برای افزایش نرخ پوشش دهی و همچنین کاهش غلظت رنگ از مواد رقیق کننده استفاده می‌شود. در حال حاضر حلال هایی که برای رنگ روغنی مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع حلال های شیمیایی مانند تینر و بنزین است. کار با این حلال ها باید با احتیاط کامل باشد.

اما نوع حلالی که برای رنگ های آکریلیک به کار گرفته می‌شوند سیالات آب هستند. این دو نوع حلال خیلی با یکدیگر فرق دارند. در واقع تینرها مواد شیمیایی اشتعال زا و قابل احتراق هستند. اما آب در برابر عوامل احتراقی واکنشی ندارد. بنابراین ما باید المان های امنیتی را برای استفاده از رنگ روغنی سفید و دیگر مدل های آن رعایت کنیم. پس اولین تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک نوع حلال آن می‌باشد که یکی از نوع تینر و دیگری از نوع آب است.

فرق رنگ روغنی و آکریلیک از لحاظ نوع حلال و ماده رقیق کننده

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک از لحاظ سازگاری با محیط

همانطور که در بخش قبل ذکر شد رنگ‌های روغنی بر پایه مواد حلال نفتی هستند. بنابراین کاملاً طبیعی است که این رنگ‌ها سازگاری خوبی با محیط پیرامون ندارند. در کنار این‌ها رنگ‌های روغنی بعد از میکس شدن با حلال‌های تینر بوی بسیار تند و شدیدی دارند و حتماً باید تهویه مناسبی در فضاهای بسته داشته باشید. در طرف مقابل رنگ‌های آکریلیک به واسطه پایه آب بودن سازگاری خوبی با محیط پیرامون دارند. لذا هیچ نوع ماده سمی و آسیب زننده‌ای در خود ندارند و تکنسین‌های اجرایی فرایند سهل آسانی را در زمان اعمال این رنگ‌ها در مقایسه با رنگ‌های روغنی خواهند داشت. َ

مدت زمان خشکی رنگ روغن و آکریلیک

مدت زمان خشکی برای بسیاری از تکنسین‌های نقاشی ساختمان فوق العاده اهمیت دارد. در واقع آن‌ها می‌خواهند پس از اتمام مراحل رنگ آمیزی فیلم رنگ در یک مدت اندک کاملاً خشک شود. رنگ‌های روغنی به واسطه نوع حلال خود دیرتر خشک می‌شوند. اگر تجربه استفاده از پوشش‌های رنگی روغنی را برای منزل خود دارید قطعاً می‌دانید که پس اتمام کار به یک روز کامل زمان نیاز دارند که از لحاظ عمقی کاملاً سخت و خشک شوند.

اگرچه پس از حدود ۸ تا ۱۰ ساعت به فیلم رنگ محکم و مقاومی می‌رسند اما آلاینده‌هایی که در محیط پراکنده هستند بعد از ۲۴ ساعت در اثر جریان هوا تخلیه خواهند شد. در کنار این‌ها رنگ‌های آکریلیک به جهت پایه آب بودن در همان ساعت‌های اولیه خشک می‌شوند. این رنگ‌ها معمولاً به ۳ الی ۴ ساعت زمان احتیاج دارند تا رطوبت خود را از دست دهند و سخت شوند. در نتیجه زمان خشکی نیز می‌تواند یکی از بنیادی‌ترین تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک باشد.

مقاله پیشنهادی: نکات مهم برای خرید عایق رطوبتی روی سرامیک

مدت زمان خشکی رنگ روغن و آکریلیک

سطح زیبایی رنگ‌های روغنی و آکریلیک

اگر به دنبال یک رنگ ساختمان بسیار زیبا و با جلای ایده آل و براق هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما رنگ های روغنی را انتخاب کنید. این رنگ‌ها در قیاس با رنگ های آکریلیک شفافیت بیشتری دارند و می‌توانند به عنوان زیباترین رنگ ساختمان دکوراسیون جذاب و مدرنی را بوجود آورند. از طرفی رنگ های روغنی هیچگونه رد قلمو را در سطح دیوار بوجود نمی آورند و یک سطح صاف و یکدستی را ایجاد خواهند کرد. اما رنگ های آکریلیک اگرچه سطح یکپارچه ای به وجود می‌آورند اما باید دقت و ظرافت بالایی در زمان اجرا داشته باشیم تا رد قلمو روی سطح دیوار باقی نماند.

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک در نقاشی ساختمان برای بخش داخلی و خارجی

در نقاشی ساختمان تنها بخش های داخلی مورد توجه قرار نمی گیرد. بلکه بخش خارجی و نمای ساختمان نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برخی از مشتقات رنگ های آکریلیک قابل اجرا در نمای ساختمان هستند. حال آنکه شما نمی توانید رنگ های روغنی را برای بخش نما به کار بگیرید. از طرفی برخی از رنگ های آکریلیک به صورت عایق رطوبتی عمل می‌کنند. زمانی که بر روی نمای سازه قرار می‌گیرند یک سطح کاملا نفوذناپذیر و ضد آب را به وجود می‌آورند که بافت بتنی نمای سازه در یک بازه زمانی بلندمدت محافظت خواهد شد.

تفاوت رنگ روغنی و آکریلیک در نقاشی ساختمان برای بخش داخلی و خارجی

خرید رنگ روغنی و آکریلیک از شرکت رانا کیمیا فام

مشتریانی که به دنبال رنگ های آکریلیک و روغنی هستند می‌توانند هر کدام از این محصولات را با حجم دلخواه از شرکت رانا کیمیا فام خریداری کنند. این رنگ‌ها با بهترین کیفیت در این مرکز صنعتی تولیدی فرموله و ساخته و با بهترین قیمت عرضه می‌شوند. کارشناسان ما در حوزه فروش جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهند تا با آگاهی کامل اقدام به خرید کنید. این مرکز خرید رنگ ساختمان بطور انحصاری هم مسئولیت تولید و هم فروش را بدون واسطه برعهده دارد. لذا از کیفیت، قیمت و استاندارد بودن محصولات مطمئن باشید. پس جهت دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.