تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

آیا رنگ کردن سنگ نما ممکن است؟ + ۵ ویژگی برای رنگ سنگ نما

رنگ کردن سنگ نما

آیا رنگ کردن سنگ نما ممکن است؟ + ۵ ویژگی برای رنگ سنگ نما

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید رنگ سنگ نما کلیک کنید   فروشگاه

زیبایی ساختمان به نمای آن است. اگر نمای ساختمان به مرور زمان زیبایی خود را از دست بدهد، حتی اگر از بهترین کفپوش اپوکسی و رنگ پارکینگ در ساختمان هم استفاده شده باشد، باز هم ساختمان قدیمی و مخروبه به نظر می‌رسد. یکی از رایج‎ترین مصالحی که برای نماکاری در ساختمان‌ها استفاده می‌شود، سنگ است. اگرچه سنگ‌های باکیفیت به مرور زمان کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و می‌توانند تا مدت‌ها زیبا به نظر برسند، اما با این حال ممکن است به دلیل کیفیت پایین یا شرایط آب و هوایی خاص دچار خوردگی و تغییر رنگ شوند. رنگ کردن سنگ نما می‌تواند برای بازسازی این سنگ‌ها و دادن جلوه‌ای زیبا به نما انجام شود.

دلیل رنگ کردن سنگ نما چیست؟

اهداف مختلفی پشت رنگ کردن سنگ در نمای ساختمان وجود دارند. برخی از افراد به دلیل تامین زیبایی بیشتر و دادن طرح به سنگ‌ها این کار را انجام می‌دهند و برخی دیگر برای بازسازی نمای ساختمان. به طور کلی، استفاده از رنگ برای نما جهت بازسازی متداول‌تر است. چرا که در عمل کندن سنگ از نمای ساختمان، خرید و نصب مجدد این سنگ‌ها می‌تواند باعث متحمل شدن افراد به هزینه‌های گزاف گردد.

با رنگ کردن سنگ نما می‌توان بدون نیاز به تعویض سنگ‌ها، مجددا تا چندین سال از زیبایی نما نهایت لذت را برد. رنگ‌های سنگ نما می‌توانند در طرح‌ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف اجرا شوند تا زیبایی نمای ساختمان چندین برابر افزایش پیدا کند.

آیا رنگ کردن سنگ نما ممکن است؟

سنگ به عنوان یکی از مصالح باکیفیت برای اجرا در نمای ساختمان شناخته می‌شود. سنگ‌هایی از جمله سنگ مرمریت، تراورتن، آهکی، گرانیت، چینی و … از جمله سنگ‌های متداولی هستند که برای نما استفاده می‌شوند. برخی از این سنگ‌ها دارای ظاهر صاف، یکدست و بدون بافت هستند و برخی دیگر بافت خاصی دارند تا زیبایی نما را چندین برابر کنند. تفاوتی وجود ندارد که کدام نوع سنگ نما برای ساختمان استفاده شده است، در هر صورت رنگ کردن سنگ نما با رنگ‌های مناسب که قابلیت چسبندگی خوبی داشته باشند، امکان پذیر است.

وسایل و ماشین آلات موردنیاز برای ساخت رنگ در کارخانه رنگ سازی
مطالعه

معمولا برای رنگ کردن سنگ نما از دو روش داربست و طناب استفاده می‌شود. به گونه‌ای که فرد متخصص از بالا به پایین رنگ را اجرا می‌کند تا اگر رنگ به سمت پایین شره کرد، بتوان آن را اصلاح نمود. همچنین بهتر است که رنگ کردن سنگ‌های نما از سمت چپ به راست انجام شود تا دقت کار افزایش پیدا کند.

ویژگی‌های مهم رنگ مناسب سنگ نما

ویژگی‌های مهم رنگ مناسب سنگ نما

در مراکز فروش بهترین رنگ نما، توصیه‌های زیادی برای انتخاب رنگ نمای مناسب به مشتریان داده می‌شود. البته بر اساس شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی انتخاب رنگ نما باید با ویژگی‌های متفاوتی انجام شود؛ اما در حالت کلی این رنگ‌ها باید ویژگی‌های زیر را داشته باشند. در غیر این رنگ کردن سنگ نما نه تاثیر تاثیر مثبتی روی بازسازی نمای ساختمان نخواهد داشت، بلکه باعث آسیب به ظاهر نمای ساختمان و نیاز به صرف هزینه بیشتر برای ترمیم دارد.

۱٫     مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب

رنگ کردن سنگ نما باید با رنگی انجام شود که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب دارد. نمای ساختمان در معرض رطوبت، برف و باران قرار می‌گیرد و اگر مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی نداشته باشد، به راحتی آسیب می‌بیند. بنابراین، مقاومت این رنگ‌ها در برابر آب مانند رنگ استخری از اهمیت زیادی برخوردار است.

رنگ روغنی ، مشاوره قیمت و خرید مستقیم از تولیدکننده
مطالعه

۲٫     مقاومت حداکثری در برابر نور خورشید

اگرچه نور خورشید زمان خشک شدن انواع رنگ را کاهش می‌دهد، اما این بدین معنی نیست که نور خورشید برای رنگ ضرری ندارد. باید هنگام رنگ کردن سنگ نما رنگی را انتخاب کنید که مقاومت حداکثری در برابر نور خورشید دارد. این ویژگی از جمله مهم‌ترین ویژگی‌ها برای رنگ‌های نما است و فارغ از اقلیم و شرایط آب و هوایی، باید رعایت گردد.

۳٫     قابلیت چسبندگی بسیار عالی

یکی از موضوعاتی که باید در هنگام انتخاب رنگ دیوار و نما به آن توجه داشته باشید، قابلیت چسبندگی بسیار خوب رنگ است. رنگ کردن سنگ نما باید با رنگی انجام شود که چسبندگی بالایی دارد و به راحتی روی سنگ‌ها می‌چسبد. ممکن است سنگ صیقلی یا بافت دار باشد، در هر صورت رنگ انتخاب شده باید قدرت چسبندگی را روی انواع این سنگ‌ها داشته باشد.

۴٫     تکمیل زیبایی نمای ساختمان

رنگ نما، باید به گونه‌ای انتخاب شود که زیبایی ساختمان را چندین برابر کند. انتخاب رنگ اپوکسی ضد خش و یا رنگ روغنی براق برای نمای ساختمان و اجرای آن‌ها به صورت بافت دار، زیبایی فوق العاده‌ای به نمای ساختمان خواهد داد. به دلیل اینکه نمای ساختمان بیشتر از هر بخش دیگری در معرض دید قرار می‌گیرد، پس اگر از روش رنگ کردن سنگ نما برای بازسازی کمک می‌گیرید، حتما رنگ‌های مناسب و جذاب را انتخاب کنید.

زیباترین رنگ ساختمان؛ با کیفیت، قابل شستشو، بهترین قیمت
مطالعه

۵٫     قابلیت شستشو بودن

سنگ‌های نمای رنگ شده در معرض دوده، آلودگی هوا و بسیاری از مواردی که باعث سیاه شدن سنگ نما می‌شوند، قرار می‌گیرند. از این جهت باید حتما در هنگام انتخاب رنگ به قابلیت شستشو بودن آن توجه داشته باشید. همچنین برخی از انواع رنگ ساختمان کمتر آلودگی و دوده را جذب می‌کنند و انتخاب آن‌ها می‌تواند مزایای متعددی را به همراه داشته باشد.

بهترین فصل برای رنگ کردن سنگ‌های نما چه فصلی است؟

بهترین فصل برای رنگ کردن سنگ‌های نما چه فصلی است؟

رنگ کردن سنگ نما در فصل‌های مختلفی امکان پذیر است؛ اما برای اینکه بهترین نتیجه را ببینید باید فصلی را انتخاب کنید که گرمای هوا باعث خشک شدن سریع و مناسب رنگ می‌شود. فرقی نمی‌کند از رنگ اپوکسی یا رنگ روغنی برای سنگ استفاده کرده‌اید، در هر صورت در اواخر بهار و تابستان، بهترین زمان برای رنگ کردن سنگ‌های نما خواهد بود. دقت کنید که در شرایط آب و هوایی بارانی، امکان رنگ کردن سنگ‌ها وجود ندارد. چون در این صورت رنگ در اثر در تماس بودن با قطرات آب به راحتی آسیب می‌بینید و دچار تغییر رنگ خواهد شد.

مشاوره برای انتخاب بهترین رنگ سنگ نما با رانا کیمیا فام

برای رنگ آمیزی سنگ نما می‌توان از رنگ‌های متنوعی از جمله رنگ روغنی، رنگ اپوکسی و رنگ‌های آکریلیک استفاده کرد. انتخاب بهترین رنگ مستلزم رعایت یک سری نکات، تخصص و تجربه است. می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره جهت انتخاب بهترین رنگ سنگ نما با کارشناسان ما در رانا کیمیا فام در ارتباط باشید تا بر اساس موقعیت جغرافیایی و شرایط ساختمانی شما، بهترین پیشنهادات را جهت رنگ آمیزی و اجرای عایق رطوبتی نما به شما ارائه نمایند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.