تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

اهمیت استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ و معرفی انواع آن

اهمیت استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ و معرفی انواع آن

اهمیت استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ و معرفی انواع آن

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

فروشگاه   جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره خرید عایق رطوبتی کلیک کنید   فروشگاه

پارکینگ فضای پر رفت و آمدی است و هر روزه افراد زیادی با خودروهای شخصی خودشان در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند. در تماس بودن کفپوش پارکینگ با آلودگی‌های محیطی از جمله خاک، رطوبت، ذرات کثیف و …، می‌تواند تاثیر منفی روی کفپوش داشته باشد و باعث آسیب به آن شود. استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ علاوه بر حفظ ماندگاری و افزایش دوام کف پارکینگ، از صدمه دیدن ظاهری آن نیز جلوگیری می‌کند. از این رو استفاده از این نوع عایق نه تنها مهم بوده، بلکه به یک ضرورت در پارکینگ‌های ساختمانی نیز تبدیل شده است.

چرا استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ مهم است؟

در حالی که اکثر کفپوش‌های استفاده شده برای کف پارکینگ در صورت نگهداری صحیح می‌توانند عمر مفید زیادی داشته باشند، اما اگر نگهداری و افزایش استحکام آن‌ها را نادیده بگیرید شاهد کاهش بیش از ۵۰ درصدی عمر مفید این کفپوش‌ها خواهید بود. استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ می‌تواند برای به حداکثر رساندن عمر کلی پارکینگ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. معمولا این نوع عایق‌ها باید هر ۷ الی ۱۵ سال یکبار بسته به نوع خود تعویض شوند.

اگر به درستی از عایق رطوبتی برای بهترین پوشش برای کف پارکینگ استفاده نکنید، آب در محیط باعث خرابی عمده می‌شود و نیاز به تعمیرات سازه‌ای خواهد داشت که این تعمیرات بسیار پر هزینه هستند. بنابراین، استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ می‌تواند به حفظ پایداری سازه، افزایش عمر مفید، از بین بردن نشتی‌های مختلف در طول کف پارکینگ و … کمک کند. همچنین برای حفظ زیبایی کف پارکینگ و جلوگیری از آسیب دیدن ظاهر زیبای آن می‌توان از این عایق‌ها استفاده کرده و از تاثیر آن‌ها در کف پارکینگ به بهترین شکل بهره مند شوید.

رنگ استیل نسوز، پوششی مقاوم در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی
مطالعه

چرا استفاده از عایق رطوبتی کف پارکینگ مهم است؟

انواع عایق رطوبتی کف پارکینگ

انواع مختلفی از عایق رطوبتی کف پارکینگ وجود دارند که بسته به شرایط و نیاز محیط می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. عایق رطوبتی کف پارکینگ ضمن اینکه باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشد، لازم است که بتواند فشارها و وزن‌های بسیار بالا را نیز تحمل کند. از این رو انتخاب این نوع عایق نسبت به زمانی که قصد عایق کاری دیوار و یا سقف ساختمان‌ها را دارید، حساسیت بیشتری می‌طلبد. از جمله انواع عایق‌های رطوبتی برای کف پارکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عایق قیرگونی برای پارکینگ

یکی از انواع عایق رطوبتی قدیمی برای کف پارکینگ که گزینه مقرون به صرفه‌ای است، اما معمولا نیاز به ترمیم و تعمیر زیادی دارد، عایق قیرگونی است. این نوع عایق می‌تواند پس از اجرای کف پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد. به گونه‌ای که پس از خشک شدن سطح پارکینگ، یک لایه قیر ذوب شده روی سطح پارکینگ زده می‌شود تا استحکام پارکینگ در برابر رطوبت افزایش پیدا کند. معمولا قیرگونی در دو لایه در کف پارکینگ اجرا می‌گردد تا یک لایه ضخیم و نفوذناپذیر را به وجود آورد.

  • ایزوگام برای کف پارکینگ

یکی دیگر از انواع عایق رطوبتی کف پارکینگ که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی را روی افزایش مقاومت کف پارکینگ داشته باشد، ایزوگام است. ایزوگام می‌تواند از ترکیب مواد پلیمری و الیاف شیشه ساخته شود و همین موضوع باعث افزایش عمر مفید آن شده است. ایزوگام در برابر آب، رطوبت و مواد خورنده مقاوم است. همچنین سهولت اجرای ایزوگام باعث می‌شود تا بتوان با سرعت و بدون نیاز به تخصص آن را در کف پارکینگ اجرا کرد.

  • عایق سیمانی رطوبتی
گروت اپوکسی سه جزئی چیست و چه کاربرد ها و مزایایی دارد؟
مطالعه

سیمان به عنوان یک ماده ضد آب شناخته می‌شود که یک لایه ضخیم و نفوذناپذیر را روی سطح کف پارکینگ به وجود می‌آورد. از ملات سیمان به عنوان یک ماده ضد آب برای ایجاد لایه ضخیم و نفوذناپذیر در کف پارکینگ استفاده خواهد شد. برای افزایش مقاومت کف پارکینگ در برابر سایش و مواد شیمیایی مانند روغن و بنزین می‌توان از این نوع عایق استفاده کرد. عایق‌های سیمانی به دلیل مقرون به صرفه بودن برای پارکینگ‌های بزرگ و پر جمعیت انتخاب بسیار خوبی است.

  • عایق رطوبتی نانو برای پارکینگ

نسل جدیدی از انواع عایق رطوبتی پارکینگ روی کار آمده‌اند که می‌توانند در برابر شرایط مختلف مقاومت خوبی از خود نشان دهند. عایق رطوبتی نانو از ترکیب مواد خاص ساخته می‌شوند به صورت مایع روی سطح کف پارکینگ زده خواهند شد. این عایق‌ها نفوذپذیری پایینی دارند و به راحتی کل سطح را پوشش می‌دهند. عمر مفید بالای این نوع عایق رطوبتی باعث دوام بیشتر پارکینگ می‌شود. مزیت این نوع عایق مقاومت آن در برابر اشعه UV است که باعث می‌شود بتوان آن را برای پارکینگ‌های روباز نیز استفاده کرد.

  • عایق رطوبتی اپوکسی برای پارکینگ

رنگ اپوکسی پارکینگ به عنوان یکی از بهترین پوشش‌ها برای کف پارکینگ شناخته می‌شود. این پوشش دو جزئی از ترکیب رزین اپوکسی و هاردنر تشکیل شده و می‌تواند به صورت مایع در سطح کف پارکینگ ریخته شود. پس از اینکه یک لایه از این عایق روی سطح پارکینگ خشک شود، یک لایه براق و شفاف را به وجود می‌آورد که در برابر رطوبت مقاوم است. اپوکسی پارکینگ در برابر سایش مقاوم بوده و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در برابر مواد شیمیایی از خود نشان دهد. از این رو برای پارکینگ‌های پر جمعیت می‌توان از این نوع عایق استفاده کرد.

پوشش منعطف
مطالعه

انواع عایق رطوبتی کف پارکینگ

نکات مهم برای اجرای عایق رطوبتی کف پارکینگ

در صورت نیاز به اجرای عایق رطوبتی کف پارکینگ لازم است که حتما این کار را به متخصصان و افراد باتجربه بسپارید. چرا که کیفیت سطح کار و پوشش دهی یکنواخت کف پارکینگ با عایق می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در زمان اجرای عایق رطوبتی باید رفت و آمد در پارکینگ به حداقل برسد تا عایق به طور کامل پخته و به گیرایی نهایی برسد. همچنین اجرای عایق در روزهای بارانی اصلا انتخاب مناسبی نبوده و باعث آسیب دیدگی پوشش کف پارکینگ خواهد شد.

خرید انواع عایق رطوبتی نوین کف پارکینگ از رانا کیمیا فام

عایق رطوبتی اپوکسی که با رنگ اپوکسی در کف پارکینگ اجرا می‌شود، می‌تواند بهترین نوع عایق برای کف پارکینگ با استحکام حداکثری باشد. در صورت نیاز به خرید انواع عایق رطوبتی نوین کافیست که با شرکت رانا کیمیا فام که تولید کننده رنگ‌های صنعتی است در ارتباط باشید و بهترین این عایق‌ها را با قیمت مناسب و با افتخار تولید ایران تهیه کنید. رنگ اپوکسی شفاف به راحتی به عنوان پوشش نهایی در کف پارکینگ قابلیت اجرا دارد و این یک حسن بسیار بزرگ برای اجرای این رنگ در کف پارکینگ است.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.