تلفن: (30 خط)87700627-021

رانا کیمیا فام | تولید کننده انواع رنگ و پوشش های صنعتی

 

رنگ مخصوص کف سیمانی چیست؟ (۳ رنگ مناسب و ویژگی های آن‌ها)

رنگ مخصوص کف سیمانی چیست؟ (3 رنگ مناسب و ویژگی های آن‌ها)

رنگ مخصوص کف سیمانی چیست؟ (۳ رنگ مناسب و ویژگی های آن‌ها)

  |   مقالات   |   بدون دیدگاه

سیمان به عنوان یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی شناخته می‌شود. هم کف و هم دیوارها را می‌توان با سیمان پوشش داد و از استحکام بالای آن‌ها بهره مند شد. با این حال با توجه به ساختار خاص سیمان، حتما باید رنگ‌هایی برای پوشش دادن آن استفاده شوند که با این پوشش متناسب باشند. در غیر این صورت به راحتی رنگ روغنی یا بر پایه آب دچار خوردگی شده و کیفیت خود را از دست خواهد داد. از این رو استفاده از یک نوع رنگ ساختمان مناسب برای کف سیمانی تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی سطح سیمان و جلوگیری از آسیب به آن خواهد داشت که در ادامه این مقاله قصد داریم به چند مورد از بهترین این رنگ‌ها اشاره کنیم.

رنگ مخصوص کف سیمانی چیست؟

سیمان به عنوان یکی از مصالح پرکاربرد در صنایع مختلف شناخته می‌شود که می‌تواند با وجود خواص متنوع، برای پلاسترکشی، اجرای کف و ساخت دیوار استفاده شود. علاوه بر اینکه می‌توان از رنگ دیوار برای دیوار سیمانی استفاده کرد، می‌توان از رنگ‌های مناسبی نیز برای کفپوش‌های سیمانی استفاده نمود تا هم پوشش سیمان مقاومت و استحکام بالاتری داشته باشد، هم بتوان شاهد زیبایی بیشتر کفپوش سیمانی بود. انتخاب رنگ پارکینگ به عنوان رنگ کفپوش سیمانی نیاز به حساسیت بیشتری دارد. چرا که سیمان دارای خاصیت قلیایی است و ممکن است با برخی از رنگ‌ها واکنش منفی نشان دهد. رنگ مناسب کف سیمانی باید مقاومت بالایی در برابر شرایط قلیایی داشته باشد تا آسیب زیادی در این محیط نبیند.

انواع رنگ مخصوص کف سیمانی

رنگ‌های مختلفی را می‌توان به عنوان رنگ نما، دیوار و کف با جنس سیمان مورد استفاده قرار داد؛ اما متداول‌ترین و پرکاربردترین رنگ‌ها، رنگ‌های ترافیکی و اپوکسی هستند. رنگ‌های ترافیکی از نظر ساختار به دو دسته رنگ‌های تک جزئی و دو جزئی تقسیم بندی می‌شوند که بسته به نیاز می‌توان هر کدام را انتخاب کرد. رنگ اپوکسی ضد خش نیز بهترین رنگ مخصوص کف سیمانی است که در ادامه بیشتر با جزئیات این سه رنگ آشنا می‌شوید.

رنگ نمای اکریلیک سیلیکونی
مطالعه

انواع رنگ مخصوص کف سیمانی

۱-  رنگ اپوکسی

یکی از انواع رنگ مخصوص کف سیمانی که می‌تواند به عنوان سخت‎ترین و با دوام‌ترین رنگ نیز شناخته شود، رنگ اپوکسی است. رنگ اپوکسی به عنوان کفپوش اپوکسی نیز در ساختمان‌های مختلف اجرا می‌شود و مقاومت بسیار زیادی در برابر رطوبت داشته و می‌تواند به عنوان یک عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار گیرد. این رنگ در برابر سایش، اصطکاک، مواد شیمیایی و شرایط جوی مختلف مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد و به عنوان یک رنگ بسیار پرطرفدار و پرکاربرد برای رنگ آمیزی شناخته می‌شود. از این رنگ می‌توان برای رنگ آمیزی کف پارکینگ، ساختمان‌های تجاری و اداری و فضاهای عمومی مختلف استفاده کرد. از جمله ویژگی‌های رنگ اپوکسی برای اجرا در کف سیمانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ایجاد پوشش بسیار براق برای کف سیمانی
  • یک درزگیر بسیار عالی برای کف سیمانی
  • مقاوم سازی کف سیمانی در برابر رطوبت
  • قابلیت اجرا در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف روی کف سیمانی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر سایش، خوردگی و رطوبت

۲-  رنگ ترافیک تک جزئی

یکی دیگر از انواع رنگ مخصوص کف سیمانی، رنگ ترافیک تک جزئی است. این محصول از ترکیب رزین‌های آلکیدی و تینر ترافیکی برای رقیق کاری استفاده می‌شود. رنگ‌های ترافیک تک جزئی می‌توانند برای خط کشی جاده‌ها، خیابان‌ها، پارکینگ‌ها و … استفاده شوند؛ اما در حالت کلی استفاده از آن‌ها برای کف سیمانی و ایجاد عایق کاری مناسب نیز مفید است. این محصول به دلیل تک جزئی بودن فرآیند ساده‌ای برای اجرا دارد و می‌توان آن را برای انواع کف‌های سیمانی مورد استفاده قرار داد. در ادامه با ویژگی‌های رنگ ترافیکی تک جزئی آشنا می‌شوید:

  • سازگاری با محیط زیست
  • زمان خشک شدن بسیار کوتاه نسبت به رنگ اپوکسی
  • امکان سفارش در دو نوع با پایه حلال و آب
  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی مختلف
  • قابلیت مقاومت در برابر سایش
فواید ارزشمند کفپوش اپوکسی صنعتی
مطالعه

۳-  رنگ ترافیک دو جزئی

یکی دیگر از انواع رنگ مخصوص کف سیمانی که می‌توان از ترکیب رزین و عامل پخت تشکیل شود می‌توان به رنگ ترافیک دو جزئی اشاره کرد. این رنگ معمولا با اسپری روی سطوح مختلف اجرا می‌شود و می‌تواند نسبت به کفپوش اپوکسی بافت دار، مقاومت و عمر بیشتری از خود نشان دهد. این رنگ هم می‌تواند به صورت سرد و هم به صورت گرم بسته به نحوه مواد اولیه مورد اجرا قرار گیرد. در روش سرد نیازی به حرارت دادن رنگ نیست و در روش گرم لازم است که رنگ ترافیکی گرم شود و با دمای بالا روی سطح اجرا گردد. از جمله ویژگی‌های رنگ مخصوص کف سیمانی دو جزئی ترافیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالا
  • حفظ عملکرد در مدت زمان طولانی
  • قابل استفاده در دماهای مختلف
  • امکان اجرا به صورت گرم و سرد
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت و سایش
  • امکان اجرا در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف
  • چسبندگی بسیار بالا روی سطح
  • مقاومت بالا در برابر ساییدگی
راهنمای جامع انتخاب و اجرای عایق مناسب برای استخر سیمانی
مطالعه

بهترین رنگ برای کف سیمانی کدام است؟

بهترین رنگ برای کف سیمانی کدام است؟

هر یک از انواع رنگ مخصوص کف سیمانی با قابلیت‌هایی که در کف سیمانی ایجاد می‌کنند، می‌توانند از صدمه به کفپوش سیمانی جلوگیری کنند. در واقع هدف استفاده از این رنگ‌ها دو مورد است. اولین مورد، افزایش مقاومت کف‌های سیمانی و جلوگیری از صدمه دیدن آن‌ها در برابر رطوبت است. دومین مورد هم حفظ ظاهر زیبای این کفپوش‌ها و افزایش جلوه بصری آن‌ها است. رنگ اپوکسی و رنگ ترافیکی هر دو می‌توانند برای کف سیمانی استفاده شوند و مقاومت سطح را در برابر رطوبت، حرارت، صوت و … افزایش دهند. با این حال لازم است که بسته به شرایط محیط و مشخصات فنی هر یک از این رنگ‌ها، بهترین آن‌ها را برای اجرا روی کفپوش‌های سیمانی مورد استفاده قرار داد.

رانا کیمیا فام؛ مشاور شما برای انتخاب بهترین رنگ مخصوص کف سیمانی

در صورت نیاز به اجرای رنگ مخصوص کف سیانی می‌توانید از شرکت رانا کیمیا فام به عنوان بهترین مشاور کمک بگیرید. گاهی اوقات شرایط خاصی برای محیط مورد نظر جهت اجرای بهترین پوشش کف پارکینگ با جنس سیمان یا محیط‌های دیگر وجود دارد و این موضوع حساسیت بیشتری را برای انتخاب رنگ مخصوص کف سیمانی می‌طلبد. می‌توانید قبل از خرید رنگ‌های مناسب با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین اطلاعات را به شما ارائه کنند.

بدون دیدگاه

متاسفانه فرم دیدگاه بسته شده است.